Till er som har Corsair HX 1000W nätagg!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZaInT
Killen skiter kanske pengar, låt honom tro att han behöver ett nätagg av den här kalibern.
Det är trots allt tack vare såna som honom som tillverkarna överlever, om kunder som TS inte var så tjurskalliga som de nu är och istället köpte aggregat som matchade deras verkliga behov gissar jag på att intäkterna på nätaggsfronten minskat med iaf. en tredjedel.

Having that said skulle jag satsa på ett aggregat på runt 500W (700 med SLI/CF) och eftersom Corsair är ett bra märke lär du trivas utmärkt med HX850.

Ligger i något du säger, skulle inte samhället ha folk som köper överdrivna saker vart skulle då utvecklingen ta vägen?
Och den enda jag ville veta och har fått ut i den här tråden är vilket av följade nätagg jag skulle köpa HX850 eller HX1000, och ni som har följt tråden vet säkert mitt slutgiltiga svar.
Då jag inte tycker ~1500kr är särskilt dyrt för en kvalités produkt.
jag lägger gärna några hundra extra och får ett bra kvalités nätagg som klarar det jag kommer skaffa än att bita i det sura äpplet och säga
"fan varför tog jag inte ett starkare" och punga ut kanske 1500kr extra för att jag var dumsnål.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Brallor
Räcker det verkligen med ett 1000W kvalitetesagg? Va framtidgssäker och ta ett 1500W!

Ursäkta? fanns det någon mening med den kommentaren i det hela?

Vad är det för skillnad mellan Porché och Skoda?
jo, Porché är dyrare men båda bilarna uppfyller samma behov.

Permalänk
Keeper of Traditions
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evil_swede
Men det känns ändå skönt att ha ett nätaggregat som klarar av det mesta som man kan stoppa i burken, tex. vattenkylning, massor med fläktar, hårddiskar, lampor etc. så för mycket watt kan ju aldrig skada om man håller sig inom rimliga gränser, så ett 850 corsair nätagg kommer nog sitta perfekt för mina behov.

Okej....... för fläktar, hårddiskar och lampor drar ju så mycket ström....

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evil_swede
jag lägger gärna några hundra extra och får ett bra kvalités nätagg som klarar det jag kommer skaffa än att bita i det sura äpplet och säga
"fan varför tog jag inte ett starkare" och punga ut kanske 1500kr extra för att jag var dumsnål.

Ett nätagg för halva det priset kommer klara av dem komponenterna precis lika bra som ett 1000w nätagg.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evil_swede
Vad är det för skillnad mellan Porché och Skoda?
jo, Porché är dyrare men båda bilarna uppfyller samma behov.

Umm... Nej?

Skoda för bagage-utrymme, porsche för fart...

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Har också ett HX1000W. Inget negativt att säga. Drar ca 300-400w nu. Tyst är det också.

Visa signatur

--The great masses of the people will more easily fall victims to a big lie than to a small one.-- Adolf Hitler

--"What good fortune for governments that the people don't think." --Adolf Hitler

Permalänk
Medlem

Jag har ett corsair hx850w och kan inget annat än rekommendera detta:) Det är knäpptyst svalt och har många kablar som levererar bra med ström

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Newklear
Okej....... för fläktar, hårddiskar och lampor drar ju så mycket ström....

Ett nätagg för halva det priset kommer klara av dem komponenterna precis lika bra som ett 1000w nätagg.

Umm... Nej?

Skoda för bagage-utrymme, porsche för fart...

Du verkar vara väldigt negativ till det mesta i denna tråd. Låt TS köpa ett 1000W agg om han nu känner för det? Finns inget som helst fel i att köpa på sig ett kraftfullt nätaggregat om man vet att man kommer att koppla in fler grafikkort etc. i burken. Det är väl sunt förnuft, vad är fördelen med att köpa först ett halvstarkt nätagg för att sedan köpa ett starkare när du lika väl kunde ha köpt det sistnämnda från början och sparat en och annan slant?

Kort och gott, låt TS köpa exakt vad han vill.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Har också ett HX580, är väldigt nöjd. Knäpptyst, stabilt och ja... helt enkelt riktigt bra.

Som sagt så skulle jag också köra på ett HX580, det är nyare, längre garanti, och mer prisvärt än HX1000 eftersom jag tror inte du behöver 1kW.

Mvh

Permalänk
Medlem

Mycke gnäll i denna tråd.
Hade aldrig köpt ett agg som får kämpa bara för att hålla igång grejerna.
Nätagg är som sagt effektivast när de belastas runt 50%.
Så kör på 850 eller 1000, kör själv på 750 då jag inte kommer att köra sli/crossfire.

OT: Kul att Nembo skriver HX580 2 ggr i sitt inlägg

Permalänk

Tack till alla positiva kommentarer, jag tycker exakt som Sergeant44 hellre köpa ett vettigt nätagg som klarar det mesta än att inse när man har köpt kanske 2 elr 3 grafikkort att detta inte kommer klara av det.
Blir ett Corsair HX850w, gillar de kablar som följer med + att det redan från början sitter 2 st 6+2pin pci-e kablar.

Permalänk
Keeper of Traditions
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sergeant44
Du verkar vara väldigt negativ till det mesta i denna tråd. Låt TS köpa ett 1000W agg om han nu känner för det? Finns inget som helst fel i att köpa på sig ett kraftfullt nätaggregat om man vet att man kommer att koppla in fler grafikkort etc. i burken. Det är väl sunt förnuft, vad är fördelen med att köpa först ett halvstarkt nätagg för att sedan köpa ett starkare när du lika väl kunde ha köpt det sistnämnda från början och sparat en och annan slant?

Kort och gott, låt TS köpa exakt vad han vill.

Nej, jag är inte negativ, jag vill bara inte spä på den watthysteri som redan existerar.
Jag försöker ju snarare hjälpa personen i fråga, eftersom han inte verkar helt på det klara med hur det fungerar

Sen brukar det komma fler och läsa som kanske inte vet riktigt hur det ligger till, och då kommer dom också tro att man måste ha 1000w så fort man ska köpa ny dator.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

Det kan nog stämma att jag kanske måste plugga på lite hur det ligger till i nätaggregats delen när det gäller datorer men har inte riktigt tid med det, så jag vill hellre köpa ett medelmåttigt nätagg som jag inte behöver oroa mig nånsin över att jag har för lite watt i maskineriet.

Sen kan jag hålla med om att det är bra att det finns folk som förklarar för mig att 850w kanske inte kommer behövas just för tillfället till min rigg jag ska bygga, men det finns ju ändå folk som kanske inte har möjligheten som jag har att punga ut ~1500kr till ett nätagg utan vill bara ha det som krävs för den datorn han/hon ska ha.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evil_swede
Tack till alla positiva kommentarer, jag tycker exakt som Sergeant44 hellre köpa ett vettigt nätagg som klarar det mesta än att inse när man har köpt kanske 2 elr 3 grafikkort att detta inte kommer klara av det.
Blir ett Corsair HX850w, gillar de kablar som följer med + att det redan från början sitter 2 st 6+2pin pci-e kablar.

Tack för det! Fast personligen kommer jag att satsa på ett Be-Quiet Dark Power BQT P7 Pro 850/1000W, får se om det blir BQT P7 serien eller PQT P8 modellen. Måste läsa på lite först.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

sitter själv på ett hx750w , o nog hör man det allt när man drar ner alla fläktar på 5v ! 25db sägs den ligga på , skulle gärna haft ett tystare ....e ljudkänslig ja ! så nå förslag på typ 600w o upp som e riktigt tyyst ?