Permalänk
Medlem

32 Tums lcd tv köpråd

Jag har tänkt att köpa en 32 Lcd tv och är beredd att betala cirka 4500 kr eller så men jag vill helt enkelt ha det mesta för pengarna och har ingen aning hur tv marknaden ser ut idag då det var ett bra tag sen jag köpte en tv sist.

Det jag kommer använda den till är mestadels att spela ps3 på den och vad är relevant vill man ha full hd osv?

Visa signatur

Intel Core i5 4670K
770 GTX
ASRock Z87E-ITX mITX
Minne 16 GB @1600 Mhz

Permalänk
Medlem

http://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/tv/32LH3000/lg-32-...

Den har jag och är riktigt nöjd. Använder som datorskärm vid filmtittande och även lite spelande.

Visa signatur

Phenom II 955 3,2ghz, M4N98TD EVO, 4gb Corsair 1600mhz, Corsair TX 550w, Sparkle GTX470, Fractal Design R2, Win7 Ultimate 64-bit.

Permalänk
Medlem

När man kollar på vanlig tv utan HD kanaler fungerar det bra då?
Dvs är det bättre bild än en bra tjock tv?
För när man har kollat på mycket LCD tvs är det pixlar och grötigt.

Visa signatur

Intel Core i5 4670K
770 GTX
ASRock Z87E-ITX mITX
Minne 16 GB @1600 Mhz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flingosh
När man kollar på vanlig tv utan HD kanaler fungerar det bra då?
Dvs är det bättre bild än en bra tjock tv?
För när man har kollat på mycket LCD tvs är det pixlar och grötigt.

För mig funkar det utmärkt iaf. 5:an kan vara grötig ibland men har ingen aning varför. Dom andra kanalerna funkar fint iaf.

Visa signatur

Phenom II 955 3,2ghz, M4N98TD EVO, 4gb Corsair 1600mhz, Corsair TX 550w, Sparkle GTX470, Fractal Design R2, Win7 Ultimate 64-bit.

Permalänk
Medlem

Ja 5an sänder ju in annat format men det får man nog leva med så länge.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flingosh
När man kollar på vanlig tv utan HD kanaler fungerar det bra då?
Dvs är det bättre bild än en bra tjock tv?
För när man har kollat på mycket LCD tvs är det pixlar och grötigt.

Vad menar du med "vanlig tv"? Analog eller digital?
Analog TV ser skit ut på alla LCD och plasma TV's, digital TV kan däremot se riktigt bra ut! Beror helt på hur bra TV'n i fråga är på att skala upp lägre upplösningar.
Men om du bara kör analogt så är en bra "tjock TV" betydligt bättre än en LCD eller plasma.

Visa signatur

[Lian-Li PC-Q33 + Seasonic P-520FL + Gigabyte GA-Z170N-Gaming 5 + Intel i7 6700k + Silverstone Heligon HE02 + Corsair Vengeance LPX Black 16GB 3000MHz CL15 + Zotac GeForce GTX 1060 AMP! + Samsung SM951 128GB + WD Blue 4TB]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raptor
Vad menar du med "vanlig tv"? Analog eller digital?
Analog TV ser skit ut på alla LCD och plasma TV's, digital TV kan däremot se riktigt bra ut! Beror helt på hur bra TV'n i fråga är på att skala upp lägre upplösningar.
Men om du bara kör analogt så är en bra "tjock TV" betydligt bättre än en LCD eller plasma.

Dvs de vanliga kanalerna från det analoga nätet.
Men ifall att jag ska spela playstation 3 vilket är bäst för det då?
Just nu sitter jag på en 14 tums grundig tjock tv så den börjar bli lite väl liten, och tänkte att jag inte får ut något av att spela på en så pass liten skärm.

Mer rekommendationer tack!

Visa signatur

Intel Core i5 4670K
770 GTX
ASRock Z87E-ITX mITX
Minne 16 GB @1600 Mhz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flingosh
Dvs de vanliga kanalerna från det analoga nätet.
Men ifall att jag ska spela playstation 3 vilket är bäst för det då?
Just nu sitter jag på en 14 tums grundig tjock tv så den börjar bli lite väl liten, och tänkte att jag inte får ut något av att spela på en så pass liten skärm.

Mer rekommendationer tack!

Självklart får du jääääävla mycket bättre bild från PS3 på en LCD eller plasma över en "tjock TV" Speciellt om du sitter på en liten sketen 14" PS3 är ju en HD-konsol liksom. Det är verkligen som dag och natt. Man lär ju inte få nån vidare upplevelse på en 14" CRT, skulle aldrig kunna tänka mig att spela på en sånn TV.
Till TV, film och spel är egentligen plasma bäst, främst pga. bättre rörelsehantering och generellt sett lägre input lag. Men LCD funkar bra också. Plasma finns väl knappt i 32" storlek dock.
Hur långt ifrån TV'n kommer du sitta undrar jag också?

Visa signatur

[Lian-Li PC-Q33 + Seasonic P-520FL + Gigabyte GA-Z170N-Gaming 5 + Intel i7 6700k + Silverstone Heligon HE02 + Corsair Vengeance LPX Black 16GB 3000MHz CL15 + Zotac GeForce GTX 1060 AMP! + Samsung SM951 128GB + WD Blue 4TB]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raptor
Självklart får du jääääävla mycket bättre bild från PS3 på en LCD eller plasma över en "tjock TV" Speciellt om du sitter på en liten sketen 14" PS3 är ju en HD-konsol liksom. Det är verkligen som dag och natt. Man lär ju inte få nån vidare upplevelse på en 14" CRT, skulle aldrig kunna tänka mig att spela på en sånn TV.
Till TV, film och spel är egentligen plasma bäst, främst pga. bättre rörelsehantering och generellt sett lägre input lag. Men LCD funkar bra också. Plasma finns väl knappt i 32" storlek dock.
Hur långt ifrån TV'n kommer du sitta undrar jag också?

Nja inte direkt någon upplevelse alls är det ^^
Hehehe, jadu ungefär 3 meter kommer det bli.
Kommer mestadels kolla/spela liggandes i en säng.

Visa signatur

Intel Core i5 4670K
770 GTX
ASRock Z87E-ITX mITX
Minne 16 GB @1600 Mhz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raptor
Vad menar du med "vanlig tv"? Analog eller digital?
Analog TV ser skit ut på alla LCD och plasma TV's

Åhja Har själv en LG (42LG2100, i princip samma tv, enda skillnaden nåra ytliga finesser, kretskortet är de samma). Ja har lyckats få kanon bild på min. Bytte ut antennkablarna å kablarna till dekodern, lite pillande i Picture wizard å vips

Prova de här inställningarna "Flingosh" om du bestämmer dej för LG LH3000

Expert1

Bakgrundsbel. 21
Kontrast 87
Ljusstyrka 57
H. skärpa 50
V. skärpa 50
Färg 45
Färgton G2

Färgtemp Kall

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flingosh
Nja inte direkt någon upplevelse alls är det ^^
Hehehe, jadu ungefär 3 meter kommer det bli.
Kommer mestadels kolla/spela liggandes i en säng.

32" på 3 meter?! Det blir egentligen på toook för smått, speciellt vid högupplöst material. Skulle jag varit dig skulle jag sparat ett tag till och köpt en lite större TV

Visa signatur

[Lian-Li PC-Q33 + Seasonic P-520FL + Gigabyte GA-Z170N-Gaming 5 + Intel i7 6700k + Silverstone Heligon HE02 + Corsair Vengeance LPX Black 16GB 3000MHz CL15 + Zotac GeForce GTX 1060 AMP! + Samsung SM951 128GB + WD Blue 4TB]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raptor
32" på 3 meter?! Det blir egentligen på toook för smått, speciellt vid högupplöst material. Skulle jag varit dig skulle jag sparat ett tag till och köpt en lite större TV

Äsch då Hade en 20 tums på 3 meter i ett halvår

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem

Tack för alla tips verkar som att det blir en LG 32LH3000.
Ska se till att ställa in de inställningarna, tack

Visa signatur

Intel Core i5 4670K
770 GTX
ASRock Z87E-ITX mITX
Minne 16 GB @1600 Mhz