Omnia 8910 stulen, ny mobil, vilken?

Permalänk
Medlem

Omnia 8910 stulen, ny mobil, vilken?

tjohej, ja hoppar in här lite, oo ja, jag kan tänka mig att endel är less på dessa trådar om råd av mobiltelefoner, men dom är verkligen till god hjälp, man får tips och har möjligheten att se saker ur en annan synvinkel, samt att någon kanske har modellen i fråga.

Jag hade en Omnia 8910 HD tidigare som blev stulen, å nu är jag på jakt efter en annan, man har varit lite off när det gäller nya modeller osv. När jag var på väg att köpa omnian så stod det främst mellan Omnian och Nokians N97a, och känner att den är även aktuell nu. Varför? jo för att den har både inmatning via skärm och hårdvara, vilket jag tycker är bra beroende på olika situation osv. Anywho, efter att ha kollat upp lite toppmodeller så ser jag att N97an har fått någorlunda bra omdöme ännu, men som sagt, finns de nå mer modeller som är lik n97an men som då är bättre?

alternativ jag har kollat upp, är bla, xperia modellerna(X2,X10), Nokia N900, Motorola Milestone, iphone.

jämfört med N97an och vad som talar emot dom andra är då att jag trivs rätt bra i symbian och det känns inte så krångligt att hålla koll på data och installera saker i den samt att man kan kopiera filer/musik hursomhelst i usbläge eller vanligt läge, utan att behöva gå in i något "import program" som exempelvis Iphone(rätta mig om jag har fel!), man behöver inte känna sig "inlåst" av ett företag som apple (om man inte jailbreakar, vilket jag inte riktigt förstår hur man gick tillväga och hurvida man får skriva om det här)+ att på iphone som jag förstår (rätta mig om jag har fel) så finns inte multitasking, dvs man kan inte lyssna musik å skriva sms eller surfa osv samtidigt, vilket för mig är riktigt dåligt. Eftersom jag brukar lyssna på musik via luren, smsa, surfa samt använda gps:en eller använda kameran samtidigt.

Nokia N900;an som bygger på linux verkar väldigt intressant, men eftersom jag är nästintill noob vad gäller linux som OS så kanske det är en mindre bra ide, om de skulle krångla. Men annars verkar den grym helt klart.

Milestonen är helt klart intressant, de som kan tala emot den för mig är att android är relativt ung och modellen som sådan ser klumpig ut på bild jämfört med N97an exempelvis, men det är ju endast hypotetiskt eftersom jag inte har hållt en milestone i näven.

viktiga egenskaper för mig:
*musik & videouppspelning
*gps
*bra kamera
*kunna installera apps
*multitasking

Jag antar att de är tjatigt, men hoppas på tips och råd
epyon

Visa signatur

.:: DELL S3422DWG 34", MSI GS75 Stealth, Bioboard Plutonuim / FluX AT
.:: Razer Blade '18RiP :( Razer Mice+Keyboard ofc ;)
.:: Nanna

Permalänk
Medlem

iphone klarar av att ha igång ipoden samtidigt som du surfar, mailar, smsar eller vad du nu vill göra. Det som däremot inte fungerar är att ha igång tex youtube och facebook samtidigt om du inte jailbreakar.

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toffe
iphone klarar av att ha igång ipoden samtidigt som du surfar, mailar, smsar eller vad du nu vill göra. Det som däremot inte fungerar är att ha igång tex youtube och facebook samtidigt om du inte jailbreakar.

ok de låter ju lovande, men ja blev lite förvirrad, du menar ett app i luren som kallas ipod eller liknande som ipod kör, inte själva enheten ipod hoppas jag?

är d klurigt att "jailbreaka" nya ifånar?

Visa signatur

.:: DELL S3422DWG 34", MSI GS75 Stealth, Bioboard Plutonuim / FluX AT
.:: Razer Blade '18RiP :( Razer Mice+Keyboard ofc ;)
.:: Nanna

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Epyon
ok de låter ju lovande, men ja blev lite förvirrad, du menar ett app i luren som kallas ipod eller liknande som ipod kör, inte själva enheten ipod hoppas jag?

är d klurigt att "jailbreaka" nya ifånar?

Det är en app i iPhonen som heter iPod som man spelar musik i. Och nej, det är jätte lätt. Finns program där det i stort sätta bara är att trycka på en knapp

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk

Dock kan man endast köra tethered jail-break på nyare iPhones - vilket betyder att du måste re-jailbreaka den om du startar om telefonen.

Alternativt borde du kolla på HTC HD2 - bättre mobil hittar du inte för ögonblicket. Det sägs också att denna kommer få en WP7S uppgradering (dock ingen konfirmation på detta förrän MIX i Vegas).

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zatyrax
Det är en app i iPhonen som heter iPod som man spelar musik i. Och nej, det är jätte lätt. Finns program där det i stort sätta bara är att trycka på en knapp

ok, även dom nya går att jailbreaka? läste nånstans att de inte går
ok tack för att du redde ut begreppet för mig men de fungerar så att man måste "importera" musiken? inte bara kopiera/flytta över?
har du någon bra länk eller så med info för d nya ifånarna, exempelvis reviews osv... ?

Visa signatur

.:: DELL S3422DWG 34", MSI GS75 Stealth, Bioboard Plutonuim / FluX AT
.:: Razer Blade '18RiP :( Razer Mice+Keyboard ofc ;)
.:: Nanna

Permalänk
Medlem

Satsa på iPhone imo

Visa signatur

=)

Permalänk
Medlem

N900! :;) Jag funderade också på iphone men priset och faktum att alla har en gjorde att jag köpte en N900..

Fan multitasking har t.om min k800 original

Gillar du multitasking är N900 den perfekta mobilen för dig.

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Vill bara påpeka om N900 att du behöver inte ora dig för att kunna linux. Värsta som kan hända om du råkar intstallera något 3dje parts program från utvecklingsnivå är att du tvingas flasha om den (men du skall verkligen ha otur då, vet inte hur mycket skit jag provat och den har inte sagt emot ännu). Görs på 10min med en dator.

Har du dessutom kommit ihåg att ta en backup lite nu som då är det bara att dra in den och telefonen ser ut som före på nytt.

Permalänk
Medlem

Lånar tråden lite, Jag funderar på N97 Mini, mitt krav är en telefon som har ett helt tangentbord t ex sm N97, vill inte ha T9 med ABC, DFE GHI etc.. stör min på det.

Visa signatur

Ryzen 7 3700X | MSI B550 Tomahawk MAG | 3600mhz DDR4 | RTX 3070 | EVGA G2 Supernova 750W | Phanteks Enthoo Pro M

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Epyon
ok, även dom nya går att jailbreaka? läste nånstans att de inte går
ok tack för att du redde ut begreppet för mig men de fungerar så att man måste "importera" musiken? inte bara kopiera/flytta över?
har du någon bra länk eller så med info för d nya ifånarna, exempelvis reviews osv... ?

Alla iPhones och iPod touch går att jailbreaka, dock till senaste operativsystemet (3.1.3) har det inte släppts en jailbreak ännu, men det sägs att de som fixar jailbreaks (dev team) väntar till nästa version kommer då 3.1.3 var i princip bara till för att fixa hålen som användes för att jailbreaka 3.1.2 och tidigare OS.
För att sätta in musik i din iPhone/pod så kopplar du den till datorn ,sen startar du iTunes. Du kan enkelt göra spellistor i iTunes, och det är dessa listor som sedan importeras in i telefonen/podden. Dock kan du INTE använda mer än 1 dator för detta (horapple).
De flesta iPhones 3GS och alla iPod touch 3G körs på så kallad "tethered" jailbreak, de kan inte startas om själva utan behöver bootas med ett program på din dator, så får man slut på batteriet eller måste starta om för någon anledning bör man se till att ha en dator vid sig + USB sladden med sig.

Permalänk
Medlem

och varför har inte Google Nexus One nämnts här?
HTC's nya lurar som kommer snart är ju också exakt det du letar efter.

"*musik & videouppspelning
*gps
*bra kamera
*kunna installera apps
*multitasking"

Har Nexus One och skulle passa perfekt iom att den har allt och mycket till av det du söker.

Permalänk
Medlem

Funkar googles navigering över huvud taget i Europa och vad kostar det? Använda utanför hemlandet är väll åtminstone att glömma då man inte kan använda den i offline mode.
Tycker åtminstone inte att googles kartor inte stämt ett skit då jag letat efter något.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icee
Funkar googles navigering över huvud taget i Europa och vad kostar det? Använda utanför hemlandet är väll åtminstone att glömma då man inte kan använda den i offline mode.
Tycker åtminstone inte att googles kartor inte stämt ett skit då jag letat efter något.

GPS som i Google Maps fungerar hur bra som helst, för att få program med kartor (= slippa datatrafiken) så krävs det tredjeparts program (googla kända GPS-program + android).

För mig har Googles kartor stämt i 10 av 10 fall då jag sökt efter något i Stockholms Län.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icee
Funkar googles navigering över huvud taget i Europa och vad kostar det? Använda utanför hemlandet är väll åtminstone att glömma då man inte kan använda den i offline mode.
Tycker åtminstone inte att googles kartor inte stämt ett skit då jag letat efter något.

Skall finnas när den släpps i sverige.

http://www.swedroid.se/google-nexus-one-med-navigering-till-s...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MasteraCe
Ja det går ansluta till internet och använda N900 som 3G/GPRS modem, finns den funktionen i Nokia PC Suite, har provat koppla upp utan problem med.

Mvh

aww fint som snus du har ju den, kan du berätta mer om när du själv har använt den osv, har du hittat några för- nackdelar med den?
vad är ditt helhets intryck?

*edit; har du hört något om firmware uppdatering angående, vertical-mode? i några youtubes reviews nämnde dom detta.
tänkte bara ifall du vet något

Visa signatur

.:: DELL S3422DWG 34", MSI GS75 Stealth, Bioboard Plutonuim / FluX AT
.:: Razer Blade '18RiP :( Razer Mice+Keyboard ofc ;)
.:: Nanna

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Epyon
aww fint som snus du har ju den, kan du berätta mer om när du själv har använt den osv, har du hittat några för- nackdelar med den?
vad är ditt helhets intryck?

*edit; har du hört något om firmware uppdatering angående, vertical-mode? i några youtubes reviews nämnde dom detta.
tänkte bara ifall du vet något

Jow! Jag har bara haft mobilen i en vecka så det är väl svårt, men jag är nöjd med telefonen helt klart, enda nackdelen för mig att jag är rädd om den men så är det med alla nya mobiler..

Jag gillar att den är så snabb och jag gillar att programvaran är öppen så mycket roliga saker kan komma att utvecklas utan att behöva jailbreaka eller nåt.

Jag vet inte rikgit ang. verticalmode, har läst att det går ställa in i webläsaren vertical mode, dock aldrig använt det

Men har du några frågor ang apps, eller användning så fråga på

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

N900 helt klart!

Går även att använda som "router". Helt j-vla fantastisk telefon/dator.

Ett tips är ju scummvm o sen avnjuta alla de där gamla guldliren igen...

Är övertygad om att Meego kommer att funka till den med, vilket bara ökar värdet på den än mer!

Saker du kan göra med telefonen är t.ex:

"att dra igång Yaspot och klicka på FM transmittern, klicka på FM boost och så ratta in rätt kanal på bilstereon och så streama John Frusciante från Spotify på högsta volym mens du rattar fram med ett leende på läpparna...

Är de fortfarande inte impade så kan du ju när ni kommer hem slå på stereon från N900an (konfigurerad som universal remote control) när ni kommer hem igen och fortsätta streamandet till den, varpå ni går till vardagsrummet där du slår på TVn med N900 varpå du väljer rätt kanal med N900 och sedan slår du på PS3an och fortsätter styra den med din N900 (BlueMaemo) och drar igång en browser på din PS3 och skriver från N900ans tangentbord...

Är han fortfarande inte impad byter du kanal på tvn (med n900 såkalrt) stoppar i tv out sladden.... reggar din PS3 kontroller (eller wii remote) med N900an och drar igång SNES /NES emulatorn och spelar Super Mario bros , MEtroid eller Zelda på 50 tummarn med N900 som spelkonsol..."
(Klippt o klistrat från ett annat forum)

Nåväl.. Jag rekommenderar den om du vill ha en telefon med MYCKET bra funktioner och annat skoj.

Webläsaren i vertical mode får man genom att trycka CTRL + SHIFT + O, stänger av det på samma sätt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MasteraCe
Jow! Jag har bara haft mobilen i en vecka så det är väl svårt, men jag är nöjd med telefonen helt klart, enda nackdelen för mig att jag är rädd om den men så är det med alla nya mobiler..

Jag gillar att den är så snabb och jag gillar att programvaran är öppen så mycket roliga saker kan komma att utvecklas utan att behöva jailbreaka eller nåt.

Jag vet inte rikgit ang. verticalmode, har läst att det går ställa in i webläsaren vertical mode, dock aldrig använt det

Men har du några frågor ang apps, eller användning så fråga på

jaja ok, hmm... mjae allt det du säger har jag nästan sett på youtube
men de lutar helt klart åt den, jag hade bara önkat om bekräftelse angående vertical mode, så att den kan kännas som en mobil ibland

batteritid?
ställa in om man kan välja mellan 3G och Gsm?
(så man kan kör bara GSM om man vill snåla med batteriet)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dethskul
N900 helt klart!

Går även att använda som "router". Helt j-vla fantastisk telefon/dator.

Ett tips är ju scummvm o sen avnjuta alla de där gamla guldliren igen...

Är övertygad om att Meego kommer att funka till den med, vilket bara ökar värdet på den än mer!

Saker du kan göra med telefonen är t.ex:

"...50 tummarn med N900 som spelkonsol..."
(Klippt o klistrat från ett annat forum)

Nåväl.. Jag rekommenderar den om du vill ha en telefon med MYCKET bra funktioner och annat skoj.

Webläsaren i vertical mode får man genom att trycka CTRL + SHIFT + O, stänger av det på samma sätt.

lol va ska man säga mer än episkt nästan likavärdig hype om inte mer som när N95:an kom ut.

Visa signatur

.:: DELL S3422DWG 34", MSI GS75 Stealth, Bioboard Plutonuim / FluX AT
.:: Razer Blade '18RiP :( Razer Mice+Keyboard ofc ;)
.:: Nanna

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Epyon
jaja ok, hmm... mjae allt det du säger har jag nästan sett på youtube
men de lutar helt klart åt den, jag hade bara önkat om bekräftelse angående vertical mode, så att den kan kännas som en mobil ibland

batteritid?
ställa in om man kan välja mellan 3G och Gsm?
(så man kan kör bara GSM om man vill snåla med batteriet)
.

Batteritiden är bättre än jag förväntade mig iaf.. kopplade ur den ur laddaren imorse 06:00 , har surfat lite, lyssnat med FMsändaren i en timma.. skickat 20sms.

Och batterimätaren har sjunkit ett streck, ungefär 10%

Sen i helg så körde jag från Fredag 16:00 till Lördag 16:00 .. förbrukade ca 40% på denna tid..

Men då använde jag Wlan en stund (30min) .. spelade en stund, skickade några sms, provade FM-sändaren, Ringde några samtal, Surfade och testade lite roliga apps..

Så jag är inte missnöjd faktiskt, det är trots allt en smartphone.

Jag kör dock mestadels GSM, körde 3G under surfningen.. + Att jag avaktiverat GPS under inställningar.. om det ger nåt?

Sen som killen ovan mig säger "FM-Booster" är absolut inte nödvändig, gissar att det drar mer batteri? då jag utan problem kunde ha mobilen i fickan och lyssna på bilradion utan störningar.. Provade även gå 5m från bilen utan störningar så.

mvh

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Boostern drar nog förmodligen lite mer batteri ja.

Vertical mode i browsern (micro-b) är det ctrl+shift+O. Funkar inte i firefox dock.
Vertical mode på telefonen i helhet funkar med ett litet "hack" i terminalen, fast den är ju inte gjord för att användas så vilket medför en del problematik och konstigheter.

3G eller gsm.. 3G suger mö batteri om du har dålig mottagning så den får söka hela tiden.
Är väl samma för GSM? jag vet inte, lider inte va det problemet där jag befinner mig.

N95 var väl inget vidare va? det där är ju trots allt genomförbart på 900:an utan nån vidare stor ansträngning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MasteraCe
Batteritiden är bättre än jag förväntade mig iaf.. kopplade ur den ur laddaren imorse 06:00 , har surfat lite, lyssnat med FMsändaren i en timma.. skickat 20sms.

Och batterimätaren har sjunkit ett streck, ungefär 10%

Sen i helg så körde jag från Fredag 16:00 till Lördag 16:00 .. förbrukade ca 40% på denna tid..

Men då använde jag Wlan en stund (30min) .. spelade en stund, skickade några sms, provade FM-sändaren, Ringde några samtal, Surfade och testade lite roliga apps..

Så jag är inte missnöjd faktiskt, det är trots allt en smartphone.

Jag kör dock mestadels GSM, körde 3G under surfningen.. + Att jag avaktiverat GPS under inställningar.. om det ger nåt?

Sen som killen ovan mig säger "FM-Booster" är absolut inte nödvändig, gissar att det drar mer batteri? då jag utan problem kunde ha mobilen i fickan och lyssna på bilradion utan störningar.. Provade även gå 5m från bilen utan störningar så.

mvh

riktigt najs! kanske dags att slå till då?

ingen som har hört något om vertical-mode fix till nästa firmware update?

Visa signatur

.:: DELL S3422DWG 34", MSI GS75 Stealth, Bioboard Plutonuim / FluX AT
.:: Razer Blade '18RiP :( Razer Mice+Keyboard ofc ;)
.:: Nanna

Permalänk
Medlem

Är också ägare av en N900. Och måste nog dessvärre erkänna att jag inte är alls lika impad.
Har länge varit strängt anti-iphone (mestadels pga av saknaden av multitask och att man är låst till iTunes). Men ju längre jag har min N900, desto mer sugen blir jag på en iPhone, den saknar egentligen ingenting gentemot N900n. Den är snabbare och mer optimerad (tyvärr). Priset är detsamma (om man vet vad man gör..). Och framförallt har den tonvis med VÄLGJORDA apps, till skillnad från N900 där nästan alla apps är "halvgjorda" och nerlagda. (Fungerar, visst.., men inte så bra som man kanske skulle önska) Dessutom saknar jag spotify sedan jag uppgraderade från min gamla symbian nokia.

De enda stora skillnaderna är egentligen tangentbordet, itunes och utbudet av apps(spotify!). Och eftersom iphonen har en bättre touch-teknik så är behovet av tangentbordet inte lika markant som på N900n. Så det står sig egentligen bara mellan att använda itunes och få MÅNGA program. Eller avstå itunes och få, få, program.

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Medlem

anden12

Varför installerar du inte bara spotify då? De finns ju.

Permalänk
Medlem

Det finns några olika "spotify klienter" till N900:an. Dock inte spotifys egna mobile klient men fullt dugliga som connectar mot deras server. Behövs ett premium som vanligt.

Angående appsen så har ju Iphone funnits ett bra tag längre, är det typ 3 år eller nåt va?

De riktar sig till olika grupper. Vill du ha en kul telefon med många roliga apps så ta en Iphone, vill du ha ett verktyg med många möjligheter så ta en N900.

Permalänk
Medlem

Det finns flera olika spotifyklienter, ja. Men ingen har offlinemode, och ingen är ens i närheten av samma kvalité som spotifys egna. Och det är inget konstigt med det.

Ja, mobilen riktar sig mycket riktigt till olika målgrupper. Men det är väldigt få verktyg som ENDAST finns till N900 i dagsläget. Skulle faktiskt vilja ha namn på någon app då jag inte lyckas finna någon..?
Sedan kan man diskutera om inte pennan gör N900n ytterligare lite mer seriös. Men trots att N900n har marknadens bästa(?) resistiva skärm är iphonens kapacitiva överlägsen, tills man tar fram pennan, vilket ger precisionarbete lite pluspoäng till N900n. Men trots allt är alla program till iphonen gjorda efter iphonens förutsättningar vilket man inte kan säga om N900n's appar där de flesta bara är rena portningar från någon *nix dist.

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dethskul
De riktar sig till olika grupper. Vill du ha en kul telefon med många roliga apps så ta en Iphone, vill du ha ett verktyg med många möjligheter så ta en N900.

Och slutligen, vill man ha en kul telefon med många roliga apps och ett verktyg med många möjligheter tar man en HTC HD2

Nej, men seriöst. Utbudet av apps, som det alltid pratas om när det gäller iPhone, är egentligen helt obetydligt. Visst finns det 140000 apps att köpa/ladda ned men flerparten av dessa är rent ut skräp - de som faktiskt är något att samla på finns även till andra operativsystem. Har själv gått tillbaka till WinMo från en iPhone och saknar ingenting i software väg.

En N900 är en helt okay telefon men avsaknaden av multitouch är en big deal för mig. Det kan också vara värt att notera skillnaden i CPU/RAM mellan HD2 och N900 eller att HD2 har 802.11n wifi, kompass och MMS medans N900 har TV-out och en front-facing kamera för f.ex. videosamtal.

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av emigrating12
Och slutligen, vill man ha en kul telefon med många roliga apps och ett verktyg med många möjligheter tar man en HTC HD2

Nej, men seriöst. Utbudet av apps, som det alltid pratas om när det gäller iPhone, är egentligen helt obetydligt. Visst finns det 140000 apps att köpa/ladda ned men flerparten av dessa är rent ut skräp - de som faktiskt är något att samla på finns även till andra operativsystem. Har själv gått tillbaka till WinMo från en iPhone och saknar ingenting i software väg.

En N900 är en helt okay telefon men avsaknaden av multitouch är en big deal för mig. Det kan också vara värt att notera skillnaden i CPU/RAM mellan HD2 och N900 eller att HD2 har 802.11n wifi, kompass och MMS medans N900 har TV-out och en front-facing kamera för f.ex. videosamtal.

N900 har MMS genom app.
Uppmätt hastighet med wifi i N900n kmr inte ens upp till g-standard. Så jag har svårt att tro att HD2 skulle komma upp i n-standard. :/

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk

Sant, men den appen ger väl inte full MMS? Vad jag vet tillåter den endast ett vidlägg, dvs ett foto eller liknande - och inte animationer/ljud/etc?

Ang. hastighet så använder jag wifi väldigt lite, körde dock ett test nu och fick ~31mbps genom min AP som står på vinden (ungefär samma hastighet som jag fikk till en bärbar PC) över 802.11g - det är mycket möjligt att den inte klarar mer än så men saken är att den klarar av n standard vilket betyder att man kan använda den även där a/b/g signaler är avstängda. Dock är ju CPU'n i HD2 1/3 snabbare än N900 vilket borde ha lite att säga till om här.

Det jag dock ville ha fram är att valet av telefon beror väldigt mycket på användningen - behöver man TV-ut f.ex. faller HD2 och iPhone bort med en gång (utom då vid användning av 3rd party tillbehör), behöver man däremot en kompass (skratta så mycket du vill - jag använder den faktiskt 'ofta') sä faller N900 bort.

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anden12
N900 har MMS genom app.
Uppmätt hastighet med wifi i N900n kmr inte ens upp till g-standard. Så jag har svårt att tro att HD2 skulle komma upp i n-standard. :/

Stänger du av energisparläget på wifi kommer den att jobba lika snabbt som hemdatorn, MEN det äter batteri som faan.