Följ Black Week på SweClockers

Skapa image av systemdisk

Permalänk
Medlem

Skapa image av systemdisk

Hej.

Det börjar bli irriterande att ringa till microsoft varje gång jag installerat om min dator för att göra en aktivering.

Finns det något sätt att "klona" disken aktiverad och klar så man bara kan formatera disken och återställa "kopian" ? Utan att behöva aktivera ?

Mycket tacksam för hjälp
Mvh
Niklas

Visa signatur

Louqe Ghost S1 | CPU: Intel 11600K | Ram: 32gb ddr4 3200mhz | GPU: RX6600 8gb | Nvme1: WD Black SN850X 1tb | Nvme2: Crucial P2 2tb | OS: Arch Linux

Permalänk

Finns massor av program att klona hårddisken Själv använder jag Acronis

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Medlem

Testa Acronis True Image!
Den gör det du vill ha.
Behöver inte formatera bara.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SirMacke
Testa Acronis True Image!
Den gör det du vill ha.
Behöver inte formatera bara.

Tanken är ju att göra en Image efter nästa ominstallation innan jag installerar drivare eller något annat, dock så kommer det att aktiveras.

Men när jag återställer Image filen så vill jag att allt som ligger på C:\ ska försvinna och det ska vara en "clean" installation.

Gör Acronis det så får jag göra plats i bokhyllan för en till skiva

Visa signatur

Louqe Ghost S1 | CPU: Intel 11600K | Ram: 32gb ddr4 3200mhz | GPU: RX6600 8gb | Nvme1: WD Black SN850X 1tb | Nvme2: Crucial P2 2tb | OS: Arch Linux

Permalänk

Du kan göra hur många image filer du vill Och sen väljer du bara ut en som passar just då Det tar mellan 20-30minuter att göra eller återställa en imagefil
Klart allt försvinner på c-disken om du lägger över en ny imagefil

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arne Anka
Du kan göra hur många image filer du vill Och sen väljer du bara ut en som passar just då Det tar mellan 20-30minuter att göra eller återställa en imagefil
Klart allt försvinner på c-disken om du lägger över en ny imagefil

Kanon, då blir det till att fixa det imorgon då

Tackar för hjälpen

Visa signatur

Permalänk

Det enklaste är att lägga Acronis på en cdskiva eller på ett usbminne och starta Acronis därifrån

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arne Anka
Det enklaste är att lägga Acronis på en cdskiva eller på ett usbminne och starta Acronis därifrån

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]