Permalänk
Medlem

Mobilecity, T3 eller bahnof

Hej.

Min far vill inte ha kvar Alltele 10mbit fiber och det finns billigare alternativ.. nu har jag själv inte hängt med så mycket inom bredband på sista tiden då jag bor utomlands.

Har läst om Mobilecity.. 175kr och 28kr telefoni. Någon som har erfarenhet av Leveranser/support/bredband/telefoni.

Gäller även Bahnhof och T3.

Tips tips!!!

Bor i Skellefteå.

Permalänk
Medlem

Jag har T3 hos mig. Inte behövt vara i kontakt med supporten något så det kan jag inte svara på. Känns väl stabilt och så, +94mbit/s upp och ner på mitt 100/100 abb så det är ju helt klart acceptabelt. Hade BBB i lägenheten innan jag skaffade hus och det var väl likadant där, behövde sällan prata med supporten annat än efter det hade varit strömavbrott och deras prylar dampade ur lite, men dom gångerna kan jag räkna på en hand och få 3 fingrar över.

Visa signatur

Cisco - Linux - VMWare
-- Citera mig om ni vill få återkoppling --

Permalänk
Medlem

Jag kör med Bahnhof, aldrig gått ner.

Jag hade direkt aktat mig för Altele. Det dom kör som backbone system använder konkurenterna som slut kopplingar. Totalt underdimentionerat.

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem

Kör själv på T3 just nu, enda gången jag snackat med dom var då jag ville byta ifrån Bahnhof till T3, sjukt trevliga var dom då.

Tycker inte om bahnhofs faktureringar, 30kr per faktura.
Bredbandet kommer för sig och telefon för sig, så bara där är det 60kr extra.
Man slipper säkert detta om man köra via autogiro.
Sedan vet jag inte om dom löst problemet för oss som spelar, bahnhof hade jätte problem för ett tag sedan med packetloss i spel etc. Därav bytte jag.

Visa signatur

ASUS PRIME X570-P - Ryzen 3600x - Gigabyte 5700xt gaming OC - 16gb G.skill 3200MHz CL 16