Grafikkort: Prestanda per krona i april

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LeetBoy27:

Fan vad nice! Köpte 2st sapphire hd 5850 xtreme för 1149kr och räknade ut att för det priset så var prestandan per krona överlägsen hd 6870, med ett kort fick jag att prestandan per krona var 127,93 och med dom i crossfire fick jag 125,76 och fortfarande överlägsen!!!

Nice!
Köpte själv en, ~124 hamnade jag på ;p

Permalänk
Medlem

Hamnar själv på ~98 med 2 6950 2gb uplåsta till 6970 (shaders + overclock inte 6970 bios). Klart värt det. Ps cdon tar 2095 för ett gigabyte 6950 referens modell.

Permalänk
Skrivet av hatmadeofjam:

det här var ju tokbra! Skulle inte nån flitig programmerare kunna koppla ihop det här prestanda indexet med de största svenska butikernas dagspriser? Så man dynamiskt dag till dag kan se vad som faktiskt är mest värde just nu. Och om man sedan kunde visa det hela i graf-form så skulle iaf jag gå upp i brygga.

Och angående prestanda/krona just nu så tror jag att överklockat 6850 e bäst. Går att få med asus directCU kylare för 1500pix. (nån har säkert redan skrivit det men jag läste inte hela tråden)

Håller helt med!
Borde ju vara möjligt då testscores inte bör ändras alltför mycket (definiera dom så att de gäller med då gällande drivrutiner). Då får man ett live prestanda/prisindex. Vore sjukt nice!
Kanske en feature för sammarbete mellan Sweclockers och Prisjakt?

Bör ju funka annat testbart också, processorer och minnen osv.

Do it