Crysis 2 & Bulletstorm?

Permalänk

Köp inte Crysis 2 vad du än gör. Riktigt skitspel som inte är värt en enda krona.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

Testa black-ops nu när det är free-weekend på steam. Att crysis 2 är ett av det snyggaste spelen håller jag inte med om alls! Kolla bara på texturerna. Ser ut som minecraft när man går nära. Jag tycker att hela grafikmotorn ger en lite halflife-2 aktig känsla. RIktigt kul spel både det och halflife men snygg grafik är det inte

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem

"låna" det från internet och testa först

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

spela crysis 1 DET är öppet. visst 2an var rolig men jag störde mig ganska mkt på att det var allt för linjärt, var tvungen att tex hoppa över murar och dylikt på "rätt" ställe annars fungerade det inte. sen kunde man inte gå förbi vissa ställen om man inte triggat scriptade delar. men visst var det som sagt roligt men nått det inte är, är öppet.

Jag menade att Crysis 2 var öppet i relation till Bulletstorm Självklart har du rätt i att Crysis 1 är mer öppet.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Jag menade att Crysis 2 var öppet i relation till Bulletstorm Självklart har du rätt i att Crysis 1 är mer öppet.

aha, my bad :). kört lite av bulletstorm och det verkar vara ganska låst. kan gilla låsta spel om det är som en film, altså att handlingen är bra så man verkligen vill se vad som händer.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twiggeh:

Hur kan du ge så generösa betyg när du bara kan beskriva spelen som halvdana och vanliga?
Ligger 4 av dina 5 poäng i grafik, och sista poängen i inlevelse eller?

Bulletstorm, Unreal Engine 3, teknkat dessutom.
Black Ops.. 5 år gammal grafikmotor
Medal of Honor, Unreal Engine 3.
Crysis 2, extremt snyggt.
Portal 2, flera år gammal motor.

Så tror du jag ger ut 4p för grafiken? Nej.

Standarden idag är väldigt låg, vi jämför Black Ops SP och Bad Company 2 SP.. ingen är något speciellt men det finns knappt något att jämföra med så då får dom bra/topp betyg automatiskt, de flesta spel som släpps idag är halvdana, kolla bara på Brink, fy helvete va dåligt spel, ett stort skämt avinstallerade efter 5 minuter bokstavligen talat, får leta efter ett sämre spel, likaså Need For Speed: Hot Pursuit 2010, avinstallerade efter en halvtimme, ett 10 år gammalt bilspel har mer realism än det.

Allt handlar om pengar idag och dom gör spelen så lätta att en 3åringar på konsoller kan klara av det.

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem

Köpte Black Ops för ett litet tag sen.. men jag tycker att det är sådär..
Grafiken är lite halvrisig och själva spelet är "sådär" kul.
Å andra sidan så tycker jag inte något spel är speciellt kul just nu..
WoW, Rift, SC2, CS 1.6, LoL, HoN, CoD är tråkigt..
Har väll spelat för mycket antar jag.. kanske dags att hitta på något annat.
Ändå lite tråkigt eftersom jag just byggt en dator för 10 k, men jaja.. det kommer väll.
Crysis 2 ser ganska coolt ut, men vill inte lägga 500 spänn på något som ja kanske inte tycker är kul heller..
Har också sett bilder på nära håll på texturen, och den var väldigt kass.
Fast jag hörde att de skulle byta till DirectX 11 till sommaren eller något? Kanske blir bättre då ?

Får väll ta en paus med datorn nu till sommaren, kanske skulle byggt datorn till hösten istället.. men gjort är gjort

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Bulletstorm, Unreal Engine 3, teknkat dessutom.
Black Ops.. 5 år gammal grafikmotor
Medal of Honor, Unreal Engine 3.
Crysis 2, extremt snyggt.
Portal 2, flera år gammal motor.

Så tror du jag ger ut 4p för grafiken? Nej.

Standarden idag är väldigt låg, vi jämför Black Ops SP och Bad Company 2 SP.. ingen är något speciellt men det finns knappt något att jämföra med så då får dom bra/topp betyg automatiskt, de flesta spel som släpps idag är halvdana, kolla bara på Brink, fy helvete va dåligt spel, ett stort skämt avinstallerade efter 5 minuter bokstavligen talat, får leta efter ett sämre spel, likaså Need For Speed: Hot Pursuit 2010, avinstallerade efter en halvtimme, ett 10 år gammalt bilspel har mer realism än det.

Allt handlar om pengar idag och dom gör spelen så lätta att en 3åringar på konsoller kan klara av det.

Ja, det är låg standard idag, det håller jag med om på alla fronter.
Men jag förstår fortfarande inte hur du kan ge spel nästintill toppbetyg även fast du själv säger att dom är mediokra. It just doesnt make any sense.

Ska man ge spel betyg så gör man ju det efter hur bra spelet i sig är, inte hur bra det är jämnfört med andra spel.

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield