Permalänk
Medlem

Nu är äntligen Reservoaren klar!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Kryll:

File > Export > 2D Graphic...

lättare att printa bara :P, Ska dela maed mig utav dessa senare på google 3d library så andra kan ha nytta utav dem då dem inte finns

Permalänk
Medlem
Skrivet av KsKz_91:

lättare att printa bara :P, Ska dela maed mig utav dessa senare på google 3d library så andra kan ha nytta utav dem då dem inte finns

Kolla in http://scc.jezmckean.com/home också, grym sida för datorprylar till SketchUp.

Permalänk
Medlem

Har oxå en Lamptron Touch Fan Controller som jag är grymt nöjd med

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kryll:

Kolla in http://scc.jezmckean.com/home också, grym sida för datorprylar till SketchUp.

tackar tackar :), tänker göra mina egna förutom komponenterna
hur får jag bort den störande transparensen ??? skitstörande när man ska moddelera!

Skrivet av Gisele:

Har oxå en Lamptron Touch Fan Controller som jag är grymt nöjd med

Den är hur underbar som helst !, blir att fixa 2 till för mitt armorbygge

Permalänk
Medlem

Gjorde sista finslipningen på raddarna samt att jag gjorde radplåten till fronten, där den kommer ta luft ifrån dem utskurna sidointagen jag ska ha...det kommer ju bli jättebra tror jag

Radhållaren som ska sitta i fronten, ni ser hur jag har tänkt :), en fläk ska sitta på andra sidan utav hållaren, ska fixa in fläktar snart!

Permalänk
Medlem

Nu har man äntligen kommit längre ! Pump+ Reservoar med en fitting är fixat, lite fläktar och små ändringar finns där med :), det börjar likna nått nu !

Till @Sack! Visst får det plats ;)!

Helhetsbilder: (ska bli kul med slutliga renderingen !)

Permalänk
Avstängd

ser riktigt fint ut, fick pyssla lite med sketchup när jag gick i skolan och var rätt svårt så du har lyckats bra! ska du inte kyla gpu? men du lyssna på musik i vlc ???

Permalänk
Medlem
Skrivet av og900turbo:

ser riktigt fint ut, fick pyssla lite med sketchup när jag gick i skolan och var rätt svårt så du har lyckats bra! ska du inte kyla gpu? men du lyssna på musik i vlc ???

jah har alldrig gjort det innan, min tvillingbror jobbade med maya i skolan, och jag har bara sett hur han jobbade men detta är ju helt andra bullar :P, tack ! Jo men jag hittade inte ett gpublock (gtx470&480 är identiska i kretskortet), Japp NEradio ska det vara spelade ingen rolll vilket program jag skulle köra med då hörlurarna ändå var på bordet, man märker ingen skillnad samt att det var det programmet som öppnades snabbast

Permalänk
Proffsmobbare

Ser bra ut hittills, några pointers på layouten;

- Pumpen kan inte placeras så att den pumpar nedåt.
http://www.xtremesystems.org/forums/attachment.php?attachment...

- Vattenblocket på grafikkortet kommer att sticka upp ca. 2cm över kortet, men det ser ut att kunna gå.

- Får ramblocket verkligen plats?

Lycka till.

Permalänk
Proffsmoddare

Jag gillar placeringen av pumpen. Om det nu kommer att fungera.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laine:

Ser bra ut hittills, några pointers på layouten;

- Pumpen kan inte placeras så att den pumpar nedåt.
http://www.xtremesystems.org/forums/attachment.php?attachment...

- Vattenblocket på grafikkortet kommer att sticka upp ca. 2cm över kortet, men det ser ut att kunna gå.

- Får ramblocket verkligen plats?

Lycka till.

jag har ju hört det :(, men det får väl bli så tror jag...ramblocket är 1mm högra än flänsarna så detska ju funka med marginal ,jag får ju hoppas att det funkar med vattenblocket med :), annars blir det modd helt enkelt ;o)

Skrivet av sack:

Jag gillar placeringen av pumpen. Om det nu kommer att fungera.

jag med :), jag hoppas det iaf :), ser det bra ut med avskärningen ???

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av KsKz_91:

jag med :), jag hoppas det iaf :), ser det bra ut med avskärningen ???

Jadå.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

menade avskärmningen :P, men det kanske du redan förstod :), men gött iaf :), sorry att jag inte kunnat svara på msn, jobbar dagstid och brukar sova ibland efter jag kommit hem och duschat osv :/ ,men jag ska runt 8tiden, blir lite jobb och hämta ett objektiv !

Permalänk
Medlem

Nu börjar det bli trångt i scetchen, men som jag brukar säga...trångt är bara mysigt !
Vattenblock och Psu ditmonterade :), skall bara skära ett hål för SFX:et också
Det verkar ju vara klart med scetchen iaf :).. har bara lite saker kvar

Permalänk
Medlem
Skrivet av KsKz_91:

Nu börjar det bli trångt i scetchen, men som jag brukar säga...trångt är bara mysigt !
Vattenblock och Psu ditmonterade :), skall bara skära ett hål för SFX:et också
Det verkar ju vara klart med scetchen iaf :).. har bara lite saker kvar

http://i267.photobucket.com/albums/ii305/venhar_bara/1b9b3214...

Ser trångt ut, men du har mycket yta i mitten

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Ser trångt ut, men du har mycket yta i mitten

helt rätt :), grym placering utav nätagget va?? jag måste göra en extender i alu för att den ska höjas upp lite, det endast för att strömsladden ska få plats underifrån :), jag får nog förkorta nätaggs-sladdarna :/, eller det kanske inte behövs ?? ska ju flätas

Permalänk
Medlem
Skrivet av KsKz_91:

helt rätt :), grym placering utav nätagget va?? jag måste göra en extender i alu för att den ska höjas upp lite, det endast för att strömsladden ska få plats underifrån :), jag får nog förkorta nätaggs-sladdarna :/, eller det kanske inte behövs ?? ska ju flätas

är jag blind? jag ser den inte eller är den svarta saken bredvid moderkortet den?

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

är jag blind? jag ser den inte eller är den svarta saken bredvid moderkortet den?

japp helt sant :), har gjort en extender nu till nätagget, utsuget kommer att vara på undersidan där även strömkontakten och strömbrytaren kommer att vara ;), smart tänkt va :D!

Permalänk
Medlem

Nu har jag gjort en extender/raiser till nätagget, jag har tänkt att montera nätagget som jag visade ovan, denna raisern kommer att höja upp nätagget från chassits botten och då kan jag montera strömkabeln på undersidan där jag även kan komma åt strömbrytaren på ett lätt sätt :), jag kommer att använda mig utav 25mm m3 skruvar :), kommer bli finfint !

Har även ändrat på bannern...äntligen )!

Permalänk
Medlem

Intressant projekt, du vet vad du gör Kommer följa fortsättningen med spänning!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chimo:

Intressant projekt, du vet vad du gör Kommer följa fortsättningen med spänning!

visst är det :), visst gör jag, man måste ju även ha koll på grejorna :), detta gör det lättare !

Permalänk
Medlem

Nu har det blivit ett hål på undersidan! Snart blir det hopmontering och gruppering :)! Ska bli kul o få se detta färdigrenderat :)!

Permalänk
Medlem
Skrivet av KsKz_91:

Nu har jag gjort en extender/raiser till nätagget, jag har tänkt att montera nätagget som jag visade ovan, denna raisern kommer att höja upp nätagget från chassits botten och då kan jag montera strömkabeln på undersidan där jag även kan komma åt strömbrytaren på ett lätt sätt :), jag kommer att använda mig utav 25mm m3 skruvar :), kommer bli finfint !

http://i267.photobucket.com/albums/ii305/venhar_bara/c20c97c3...

http://i267.photobucket.com/albums/ii305/venhar_bara/8130e100...

http://i267.photobucket.com/albums/ii305/venhar_bara/a9b9d4e5...

Har även ändrat på bannern...äntligen )!

http://i267.photobucket.com/albums/ii305/venhar_bara/d5287d6e...

Nu fattar jag vad du menar Var ska in suget peka åt? Men ser bra ut

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Nu fattar jag vad du menar Var ska in suget peka åt? Men ser bra ut

insuget pekar mot moderkortet :), dvs får luft ifrån 240mm raden

Permalänk
Medlem

Nu blev jag äntligen klar med bottendelen, som jag har grupperat tillsammans med Bottenplattan, Raisern och Nätagget...finns väl inte så mycket att göra väl ?? säg till ifall jag har glömt något !

Permalänk
Medlem

Då var man klar med top-panelen, tycker utskärningen på den blev perfekt :), fan vad jag längtar tills att börja, det är helt sjukt !

Edit; Såg att jag hade glömt att göra hål på bottenplåten för skruvarna som går igenom extendern till nätagget

Permalänk
Medlem

Nu vill jag berätta att jag snart ska åka på semester i 2-3 veckor från och med måndag, så ifall ni undrar varför jag inte uppdaterar så vet ni vad jag gör

Permalänk
Skrivet av KsKz_91:

Nu vill jag berätta att jag snart ska åka på semester i 2-3 veckor från och med måndag, så ifall ni undrar varför jag inte uppdaterar så vet ni vad jag gör

Vart ska du åka?

Visa signatur

|>Cooler Master Dominator 690|Asus M4A79XTD Evo|AMD Phenom 2 X4 955 BE@3,7 Ghz|Scythe Kama Angle Rev.B|Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600Mhz|Cougar CM 700|XFX Radeon HD 5850 AvP|Western Digital Caviar 500GB|DVDRW Samsung SH-233L<|