vad bör man tänka på när man använder autosol

Permalänk
Medlem

vad bör man tänka på när man använder autosol

Ska polera min fina dyra block nu, så jag undrar vad är viktigast och veta innan man förstör hela skiten.

öhh ,det går med vilken trasa som helst? eller behöver man nån sorts trasa för att får den bästa resultatet?

Permalänk
Avstängd

Re: vad bör man tänka på när man använder autosol

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vingen
Ska polera min fina dyra block nu, så jag undrar vad är viktigast och veta innan man förstör hela skiten.

öhh ,det går med vilken trasa som helst? eller behöver man nån sorts trasa för att får den bästa resultatet?

hej använd gärna bomull och aceton sprit att ta bort med eller mjuk trasa P.s !!! lovar att sköta mig hedanefter ok ???

Visa signatur

Amiga 4000 !!! de kallar jag dator
:D

Permalänk
Inaktiv

om du ska använda autosol så ska du smeta på det med trassel, låta det verka i några minuter och sedan torka bort det med en ny bunt trassel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raniz
om du ska använda autosol så ska du smeta på det med trassel, låta det verka i några minuter och sedan torka bort det med en ny bunt trassel

Brukar det fungera bra för dig??

Autosol är ett milt polermedel, man måste polera för att det ska göra någon nytta.
Jag brukar inte bry mig specielt mycket om vilken trasa, trassel eller bomull jag ska använda. Det är bara att lägga på en kilck autosol och sedan stå och gnugga en stund tills det ser bra ut..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raniz

He He. Ja, den var fin:D

Permalänk
Avstängd

Re: Re: vad bör man tänka på när man använder autosol

Citat:

Ursprungligen inskrivet av crowsepirix

hej använd gärna bomull och aceton sprit att ta bort med eller mjuk trasa P.s !!! lovar att sköta mig hedanefter ok ???

så du ljög om allting?!?! okej, bra att du slutar ljuga nu...

Visa signatur

[size="1"]Chip-Con Prometeia || Xtreme DDR 512MB || EPoX 8K5A2+ || AMD 1700+@2860MHz || Creative Gf4 Ti 4400 || Gentoo linux
[/size]

Permalänk
Medlem

Re: vad bör man tänka på när man använder autosol

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vingen

jo vilken trasa som hällst går bra , jag brukar köra men trasor från nån gammal avlagd Tshirt

men man bör nog torka av ytan effter polering med tex aceton eller sprit (inte aceton sprit som nån sa) ...alltså man torkar av ytan effteråt för att autosolen lämnar en "fet" hinna effter sig å den skulle kunna tänkas ge en något sämre värme överföring

Permalänk
Medlem

använd gammla urtvättade t-shirts eller sängkläder.
Funkar kanon

Visa signatur

:: System 1 | 2500+ -M | 9800se |
::

saknar öä - Är på semester till ~januari

Permalänk
Medlem

tog en gammal strumpa och det gick bra.....