Permalänk
Medlem

Ljud-ljus

Hej!
Hoppas att någon här med god elektronikkunskap orkar förklara och instruera mig hur jag kan skapa följande leksak.
http://www.youtube.com/watch?v=Yd3hzYAJzOo&NR=1
http://www.uploderx.net/dphrag/SCHEMATIC1___PAGE1444.jpg

Jag kan inte mycket gällande elektronik men vet att det finns sjukt duktiga människor här angående sådant.
Hoppas på många svar.
/John

Visa signatur

"En vis man sa en gång"

Permalänk
Rekordmedlem

Kallas för ljusorgel, det var dock lite originellt med ledbelysta flaskor, finns att köpa som byggsatser eller så pillar du ihop en egen, kjell o co har dem tex

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Hedersmedlem

Det du söker kallas för ljusorgel och finns både färdigbyggda eller som byggsats. Kolla på Kjell&Co eller Clas Ohlson.

Edit: Va visst lite långsam, men vadå, de e sent ju.

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Kallas för ljusorgel, det var dock lite originellt med ledbelysta flaskor, finns att köpa som byggsatser eller så pillar du ihop en egen, kjell o co har dem tex

Nej, denna kopplar du direkt till ljudet så ingen mikrofon, vilket innebär ingen fördröjning.

Visa signatur

"En vis man sa en gång"

Permalänk
Medlem
Skrivet av videfix:

Det du söker kallas för ljusorgel och finns både färdigbyggda eller som byggsats. Kolla på Kjell&Co eller Clas Ohlson.

Edit: Va visst lite långsam, men vadå, de e sent ju.

Gäller även detta

Visa signatur

"En vis man sa en gång"

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av We4sZ:

Gäller även detta

Vad svamlar du om? Det är en ljusorgel TS söker. Sen om den är mikrofonstyrd eller styrs direkt via en ljudanläggnings ljudutgång så kallas det fortfarande för ljusorgel.

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av We4sZ:

Nej, denna kopplar du direkt till ljudet så ingen mikrofon, vilket innebär ingen fördröjning.

Han menade nog att hans svar var långsamt.