Permalänk
Medlem

Första bygget - Arc

Nu när jag köpte min första dator så bestämde jag mig för att göra ett litet galleri under bygnationen:D

Komponenterna som inhandlades var:

¤ Fractal design - Arc
¤ Intel Core i5 2500K
¤ Asus P8P67 B3
¤ Corsair Vengeance 4Gb(2+2)DDR3
¤ Asus Radeon 6870 DC
¤ Corsair HX 650
¤ Seagate Barracuda 7200rpm 500GB
¤ Microsoft Windows 7 Home Premium SWE

Första bygget - Arc

Visa signatur

Stationära: Fractal Design - Arc # Intel core i5 2500k # Asus p8p67 # Corsair Vengeance 2*2Gb # Asus 6870 dc # Corsair HX 650W # Förberedd för ssd(Coming soon.................in Arc)
Bärbara: skärm 17". Cpu: 1,9Ghz intel certino. Gpu: Nvidia 6100. Hdd: 80Gb
Modda det som går och det som inte kan moddas ska moddas lite till

Permalänk

Väntar på bilder...

Permalänk
Medlem

Samma här. Är sugen på ett ARC galleri.

Visa signatur

Intel core i5-3570k - Asrock z67 Extreme7 - 2x4gb Corsair low profile ddr3 - Samsung EVO 250GB - Intel 520 240gb ssd - GTX970 4GB - Define R4 Black - WD Black 1.5TB

Permalänk
Medlem

Ser fram emot fler bilder på bygget...

Visa signatur
Permalänk

när kmr bilderna

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem

Dom kommer så fort jag hittat den där #"¤%#"& usb kabeln:P

Visa signatur

Stationära: Fractal Design - Arc # Intel core i5 2500k # Asus p8p67 # Corsair Vengeance 2*2Gb # Asus 6870 dc # Corsair HX 650W # Förberedd för ssd(Coming soon.................in Arc)

Permalänk
Skrivet av xaljon:

Dom kommer så fort jag hittat den där #"¤%#"& usb kabeln:P

haha, dom har en tendens att försvinna

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem

vill se bilder NU!

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Skrivet av morxy49:

vill se bilder NU!

+1

Visa signatur

En dator

Permalänk
Avstängd

Vart hittar man 6870 Director's Cut?

Permalänk
Skrivet av cider123:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=794819 xD eller ?

Visa signatur

Tjenixen (:

Permalänk

Jag tycker att ett nätagg på 650 watt är aningen för litet då du kanske vill köpa ytterliggare ett 6870 i framtiden. Tycker allt att du borde satsa på lite mer watt så att du inte får det problemet att du måste köpa ett nytt nätagg då du vill uppgradera dig i framtiden.
Ett litet tips från min sida bara. (visst kan man köra 6870 cf på ett 650 watts nätagg men det är på gränsen)

Permalänk
Medlem

Vill ha bilderna någon gång! Koplla in minneskortet i en laptop eller något!

Visa signatur

CPU: i5 3570k@4.2GHZ CPU kylare: Hyper 212+ med 2st Scythe GentleTyphoon 1850rpm GPU: ASUS GTX 1060 Strix 6GB MOBO: Asrock z77 Extreme4 PSU: Corsair HX650W 80+Gold RAM: Corsair Vengeance LP 8GB 1600mhz Låda: Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheBergqvist:

Jag tycker att ett nätagg på 650 watt är aningen för litet då du kanske vill köpa ytterliggare ett 6870 i framtiden. Tycker allt att du borde satsa på lite mer watt så att du inte får det problemet att du måste köpa ett nytt nätagg då du vill uppgradera dig i framtiden.
Ett litet tips från min sida bara. (visst kan man köra 6870 cf på ett 650 watts nätagg men det är på gränsen)

Jag har inte planerat att köra cf. När jag uppgraderar grafiken blir det ett nytt kort från en ny serie och jag tror att jag kommer köpa en ny burk innan jag behöver mer än 650W

Skrivet av CSSgamer:

Vill ha bilderna någon gång! Koplla in minneskortet i en laptop eller något!

Jag skulle gärna göra det men datorn vägrar ladda upp bilderna på swec. har gjort en tråd och hoppas på en lösning snart.

Visa signatur

Permalänk

du skojar va? fortfarande inga bilder

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av XxX watercooling:

du skojar va? fortfarande inga bilder

Tyvärr inte. Men ska låna en annan dator och lägga upp bilderna ifrån senare idag

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheBergqvist:

Jag tycker att du ska sluta "tycka" och läsa på lite innan du lurar i någon massa osanningar

6870 CF drar 424W, från väggen. Nätagget har 80+ Gold vilket som minst ger en effektivitet på 87% det betyder att hela datorn drar ca 370w i från nätagget. det är då 280 starka watt kvar att överklocka på

OT: ska bli kul att se vad detta blir av

/S

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, AMD R5 7600, ASUS B650E-I, 32GB DDR5 6000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.