Uppgradering; Hjälp med moderkort/psu samt tips

Permalänk
Medlem

Uppgradering; Hjälp med moderkort/psu samt tips

Hej, har tittat ut en del prylar som jag tänkte köpa men jag behöver åsikter och hjälp att välja ett moderkort och PSU.
Resten är fixat, eventuellt köpa nytt grafik kort sammtidigt, beror på hur mycket pengar jag får över.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/833546/2011-09-06
Är inte jättebra på skillnader mellan AMD och Intel så föreslå gärna sålänge det inte blir för hårt mot min ömtåliga plånbok.
Det finns ingen fastställd budget, men helst runt 3500:-

Extra fråga: Kan det vara värt att köpa en billigare CPU för att klocka den?
Tacksam för all hjälp jag får! Ber om ursäkt i förväg för min inkompetens.

P.S. ignorera kylpastan den är inte till mig

Permalänk
Medlem

Jag tycker inte om att bumpa men jag gjorde lite ändringar och skulle vilja att någon kollade så att jag inte satt ihop något riktigt tosigt här.
http://www.inet.se/kundvagn/visa/835345/das

Tacksam för svar.

Permalänk
Medlem

Antar att du kommer använda det till spel, skulle mest säga vänta och spara lite mer pengar och gör en uppgradering när prestandasiffror från AMDs nya processor dykt upp. Du får inte mycket just nu för 3500kr som är värt det i längden.

Visa signatur

Cooler Master MasterBox 5 Pro | AMD Ryzen 5 2600 | Cryorig H7 | ASUS TUF B450-PLUS GAMING | ASUS ROG Strix RX580 8GB | Corsair 16GB @ 3000Mhz | Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Medlem

Okej, tror du de kommer finnas kvar efter de nya grejjerna släpps då? :S
Köper jag nästa månad kan jag nog lägga på iallafall en tusing eller två i min budget.

Permalänk
Medlem

Phenom processorerna kommer att finnas kvar ett tag framöver, bara priset som kommer att åka ned med tiden.

Nya processorer och grafikkort från AMD inom en snar framtid så bara vänta och se efter. (Det suger att vänta, men samtidigt ökar du din budget och är inte dumsnål istället)

Visa signatur

Cooler Master MasterBox 5 Pro | AMD Ryzen 5 2600 | Cryorig H7 | ASUS TUF B450-PLUS GAMING | ASUS ROG Strix RX580 8GB | Corsair 16GB @ 3000Mhz | Samsung 860 EVO 500GB