Behöver hjälp med val av ny telefon!!! Chuck Norris beordrar er att hjälpa till!

Permalänk
Medlem

Behöver hjälp med val av ny telefon!!! Chuck Norris beordrar er att hjälpa till!

Tjena

Jag funderar på att köpa en ny telefon och jag behöver hjälp med att hitta det bästa android/wp7,5 man kan få för pengarna i dessa prisklasser:
3k-3,5k
3,5k-4k
4k-5k

Jag skulle gärna vilja har förslag på riktigt värda telefoner och gärna personliga erfarenheter med dessa, jag gillar gillar HTC + Samsungs UI(android) mest så det är de märkena som jag tänkt mig, men jag är öppen för förslag.

Med Wp7(,5) så är jag bara intresserad av 7,5 aka Mango eftersom det inte verkar som tidigare telefoner kommer få svenskt stöd, på den här fronten har jag tittat på HTC Omega(aka Radar). men är som sagt öppen för förslag. Eftersom det inte har kommit ut några wp7,5 telefoner än så kan dessa inte kategoriseras i prisklasser, men är ändå sugen på förslag.

Tack på förhand för hjälpen!!

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem

Har du kollat på Samsung Galaxy S2? http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=838917

Permalänk
Medlem

Annars finns ju också HTC Desire Z (desire med tangentbord). Ända nackdelen är att den börjar bli ganska gammal. Tror den släpptes i början på 2011.

Visa signatur

Starka åsikter om onödiga saker.

Permalänk
Medlem

Galaxy S2 är enda rätta på android-marknaden idag!

Visa signatur

Intel i7 4970K, Fractal define mini, 24GB DDR3 1600mhz , 500GB SSD * 2 RAID0, GeForce 1060 6gb

Permalänk

Skulle nog också föreslå Samsung Galaxy S2 just nu. Testade den på jobbet ett tag, och även om Touch-telefoner inte riktigt är min melodi så var det den vettigare av de touch'ar jag testade.

HTC Desire HD har också en rätt stor skärm om det är av intresse. Bara skärmen är större än hela IPhone 4

Väldigt off topic, men jag bara måååste (så här sent en lördagskväll) påpeka hur sött det är med folk som skriver ända

Ända = rumpa

Man menar nog enda, som är synonymt med enstaka

Skål!

Visa signatur

Growing old is ineviteble - growing up is optional

Permalänk
Skrivet av newbiekenobi:

Skulle nog också föreslå Samsung Galaxy S2 just nu. Testade den på jobbet ett tag, och även om Touch-telefoner inte riktigt är min melodi så var det den vettigare av de touch'ar jag testade.

HTC Desire HD har också en rätt stor skärm om det är av intresse. Bara skärmen är större än hela IPhone 4

Väldigt off topic, men jag bara måååste (så här sent en lördagskväll) påpeka hur sött det är med folk som skriver ända

Ända = rumpa

Man menar nog enda, som är synonymt med enstaka

Skål!

Riktigt underhållande!

Dock så kan även Xperia Play vara en kandidat. Den tänker jag själv norpa åt mig nästa vecka

Visa signatur

CPU: i5-10600kf Stock
Minne: Corsair 4x8GB DDR4 2666MHZ GPU: MSI RTX 3070ti
Det där med citat är inte så dumt

Permalänk
Skrivet av finnejanson:

Riktigt underhållande!

Dock så kan även Xperia Play vara en kandidat. Den tänker jag själv norpa åt mig nästa vecka

Snackat med honom, och någonting från varken Sony Ericsson eller LG är av tycke och smak.

Galaxy S2 är en stark kandidat i 4,5-5k segmentet, men vi behöver också utse den bästa luren runt 3000kr, så att han har någonting i backup utifall 5k inte blir något att lägga ut.

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Skrivet av Itchy Trojan:

Snackat med honom, och någonting från varken Sony Ericsson eller LG är av tycke och smak.

Galaxy S2 är en stark kandidat i 4,5-5k segmentet, men vi behöver också utse den bästa luren runt 3000kr, så att han har någonting i backup utifall 5k inte blir något att lägga ut.

Då är väl lägre kandidat S-I? 2222 på mediamarkt generellt.

Visa signatur

CPU: i5-10600kf Stock
Minne: Corsair 4x8GB DDR4 2666MHZ GPU: MSI RTX 3070ti
Det där med citat är inte så dumt

Permalänk
Skrivet av finnejanson:

Då är väl lägre kandidat S-I? 2222 på mediamarkt generellt.

Skulle du kunna länka den tack

HTC Incredible S, är inte den förövrigt en beast i 3-3,5k segmentet?

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Skrivet av Itchy Trojan:

Skulle du kunna länka den tack

HTC Incredible S, är inte den förövrigt en beast i 3-3,5k segmentet?

Går tyvärr inte p.g.a. att mediamarkt inte har uppgifter utåt. Har dock sett att dom har det på reklam för någon vecka sedan, samt sett många här på SweC som skrivit om det.

Visa signatur

CPU: i5-10600kf Stock
Minne: Corsair 4x8GB DDR4 2666MHZ GPU: MSI RTX 3070ti
Det där med citat är inte så dumt

Permalänk
Skrivet av finnejanson:

Går tyvärr inte p.g.a. att mediamarkt inte har uppgifter utåt. Har dock sett att dom har det på reklam för någon vecka sedan, samt sett många här på SweC som skrivit om det.

Ja, MediaMarkt öppnar sin nätaffär om något år, men jag tänkte att du kunde länka till telefonen, var som helst, för jag vet inte vilken du menar

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Skrivet av Itchy Trojan:

Ja, MediaMarkt öppnar sin nätaffär om något år, men jag tänkte att du kunde länka till telefonen, var som helst, för jag vet inte vilken du menar

Ah, du menar så! Salsung Galaxy S ;). Lillebrodern som tar telefoner upp till storebrodern har jag förstått.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=609185

Visa signatur

CPU: i5-10600kf Stock
Minne: Corsair 4x8GB DDR4 2666MHZ GPU: MSI RTX 3070ti
Det där med citat är inte så dumt

Permalänk
Medlem
Skrivet av LTsm:

Tjena

Jag funderar på att köpa en ny telefon och jag behöver hjälp med att hitta det bästa android/wp7,5 man kan få för pengarna i dessa prisklasser:
3k-3,5k
3,5k-4k
4k-5k

Jag skulle gärna vilja har förslag på riktigt värda telefoner och gärna personliga erfarenheter med dessa, jag gillar gillar HTC + Samsungs UI(android) mest så det är de märkena som jag tänkt mig, men jag är öppen för förslag.

Med Wp7(,5) så är jag bara intresserad av 7,5 aka Mango eftersom det inte verkar som tidigare telefoner kommer få svenskt stöd, på den här fronten har jag tittat på HTC Omega(aka Radar). men är som sagt öppen för förslag. Eftersom det inte har kommit ut några wp7,5 telefoner än så kan dessa inte kategoriseras i prisklasser, men är ändå sugen på förslag.

Tack på förhand för hjälpen!!

Alla WP7 telefoner kommer att få Mango och i och med mango så kommer svenskt stöd. Dock så kommer det till en omflashning av telefonen om man vill ha svenska menyer i telefonen men åäö och svensk t9 behöver inte flashas bara uppgraderas.

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Medlem

Jag har fattat att jag är nuub men snälla om ni tar er tid att kommentera, då kan ni lika gärna hjälpa till.

Jag har beslustat mig för Samsung galaxy S2 i 4k-5k prisgruppen.
Dock behöver jag hjälp med följade duell!
Samsung galaxy S vs. HTC incredible S

tack igen:D

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrvision:

Alla WP7 telefoner kommer att få Mango och i och med mango så kommer svenskt stöd. Dock så kommer det till en omflashning av telefonen om man vill ha svenska menyer i telefonen men åäö och svensk t9 behöver inte flashas bara uppgraderas.

Hur lätt/svårt är det att göra en omflashning

Permalänk
Medlem

Vet ej. Det skall tydligen vara under utveckling men antagligen via tillverkarna och inte via Zune som allt annat (läs Mango).

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30