Tråden om gruppanbslutinngar. Samlingstråd

Permalänk
Rekordmedlem

Tråden om gruppanbslutinngar. Samlingstråd

Då det finns många trådar som berör gruppanslutningar på olika sätt tänkte jag försöka starta en samlingstråd och vi kan börja med att jämföra vad man får för pengarna hos olika operatörer.
Själv så är jag med i en fiberförening som just börjat kunna erbjuda gruppavtal till de som vill via Telia, det är alltså inget krav på att alla måste vara med men priset för Gbit blev lägre än vad någon i vårt nät i dag kan teckna ett 100 Mbit abb så jag förmodar att alla som använder fibern för internet kommer att ansluta sig när ev nuvarande bindningstider går ut men har man Telia som ISP idag så går det att byta oberoende av kvarvarande bindningstid.

Gruppanslutningen ser ut så här:

Internet 1 Gbit.
Via box och playtjänst följande kanaler:
Svt1. Svt2, TV3, TV4, Kanal5, 6, 7, 8, 9, 10, TV11, 12, Barnkanal/Svt24, Kunskapskanalen, TV4 Film, ViaSat S, EuroSport, AxessTV, MTV, TLC, Discovery, ID Discovery.
Telefoni via wifi.
En router och en tv box ingår, 3 boxar går att använda utan extra månadskostnad, 2 playströmningar samtidigt.
369kr/månad.

Det jag dock inte riktigt förstår är telefonidelen, är det nån som har det och vet om det är wifisamtal i mobilen som fungerar via Telia fastän man har en annan operatör på mobiltelfoni eller är det nått helt annat ?

Vad har ni andra för paket och priser ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Troligen menar Telia vanligt WiFi -samtal (VoWiFi) det har slutat med den fasta telefonin och Telia som är ett telefonbolag vill vara extra tydliga med att fibern också fungerar med telefonen 🙂. Hur många fastigheter/lägenheter handlar det om?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Meto:

Troligen menar Telia vanligt WiFi -samtal (VoWiFi) det har slutat med den fasta telefonin och Telia som är ett telefonbolag vill vara extra tydliga med att fibern också fungerar med telefonen 🙂. Hur många fastigheter/lägenheter handlar det om?

Vi är kring 40 fastigheter i föreningen men gruppanslutningen är tillsammans med en annan förening som håller på att byggas upp, totalt kan det hamna kring 900 fastigheter i det fysiska nätet men det återstår att se, det är ju heller inget krav att välja gruppanslutningen och den andra föreningen är under uppbyggnad medans vi var klara 2015.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.