Är Logitech Z906 Något Att Ha?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asusboy:

lyssnar aldrig på classic musik eller sån musik där man använder fioler. http://www.youtube.com/watch?v=GjL_2mX3MnQ&feature=related jag tror inte vanliga högtalare kan få fram så mycket bas som där t.ex. jag gillar bas med mycket excursion

Ett par hifi-högtalare av den bättre skalan klarar det där alldeles utmärkt. Och basen i logitech systemen går faktiskt inte speciellt djupt, inte djupt nog att spela den där låten fullt ut (väldigt få system inom rimlig prisklass som gör det).

Om du bor i stockholm så rekommenderar jag att du far ner till Audio Concept och ber att få lyssna på deras Focal Scala Grand Utopia. Du kan ju ta t.ex Never Ever Land med Infected Mushroom. Jag och en polare spelade den låten där inne och vi spelade riktigt högt och det var galet vilken bas det var. Inte öronbedövande och överdriven som på ett disco, utan det var riktigt "ren" och odistad bas och även det allra lägsta tonerna fanns med.

Roligt att du nämner excursion (i svenska kallat slaglängd). Vill man att basen ska "kännas" så måste du ha stor så kallad cone displacement. Cone displacement är ett mått på hur mycket luft elementet kan flytta. Det får ju genom att multiplicera slaglängden (one-way linear) med konytan. En 18" bas med bara några millimeter slaglängd kan förflytta mer luft än en 6.5" bas med jättelång slaglängd.

Godnatt för ikväll.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Den länken lät väldigt dålig.
God natt på dig med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Definera "vanliga högtalare" om du inte tycker att högtalare kan återge bas o vad menar du med "bas med mycket excursion" ?
http://en.wikipedia.org/wiki/Excursion eller ? Eller syftar du på linjär x max hos elementet ?

detta är vad jag menar med excursion http://www.youtube.com/watch?v=u6pvSf_m5ck

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asusboy:

detta är vad jag menar med excursion http://www.youtube.com/watch?v=u6pvSf_m5ck

Vad är det som är så bra med det??? Förutom att det "ser" häftigt ut,men det är inte så välljudande i längden.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Asusboy:

detta är vad jag menar med excursion http://www.youtube.com/watch?v=u6pvSf_m5ck

Slaglängd alltså, (x max) den brukar man försöka hålla så låg som möjligt för att kontrollera distorsionen, behöver man större ljudtryck ökar man arean, det är mycket svårt att göra en högtalare som slår över +-1cm som har låg dist, och riktigt bra system har många element där man helst inte rör elementen mer än någon mm, brötbasar i bilar o billiga subbar o dyl kan slå kanske +-25mm och får då ganska hög distorsion.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Slaglängd alltså, (x max) den brukar man försöka hålla så låg som möjligt för att kontrollera distorsionen, behöver man större ljudtryck ökar man arean, det är mycket svårt att göra en högtalare som slår över +-1cm som har låg dist, och riktigt bra system har många element där man helst inte rör elementen mer än någon mm, brötbasar i bilar o billiga subbar o dyl kan slå kanske +-25mm och får då ganska hög distorsion.

Precis, med hög slaglängd uppstår dopplerdistorsion vilket är något man inte vill ha. Vill man åt bra ljud så ska man gärna sträva efter så låg slaglängd och istället öka konarean.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av oyegie:

Vad är det som är så bra med det??? Förutom att det "ser" häftigt ut,men det är inte så välljudande i längden.

Jag tycker om det...

Skrivet av mrqaffe:

Slaglängd alltså, (x max) den brukar man försöka hålla så låg som möjligt för att kontrollera distorsionen, behöver man större ljudtryck ökar man arean, det är mycket svårt att göra en högtalare som slår över +-1cm som har låg dist, och riktigt bra system har många element där man helst inte rör elementen mer än någon mm, brötbasar i bilar o billiga subbar o dyl kan slå kanske +-25mm och får då ganska hög distorsion.

http://www.youtube.com/watch?v=1daSbFawqfU&feature=feedu den snubben har sjukt mycket bas och typ ingen disortion vad jag vet. han har gjort en produkt som också hittar disortion eller något sånt. Bara för att ni inte tycker att det är bra och det är bara dåligt när det gör så, så finns det många andra som tycker om det.Denna tråd kan lika gärna låsas eftersom jag ändå valt att köpa logitech högtalarna. allt är ju som sagt ändå skit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asusboy:

Jag tycker om det...

http://www.youtube.com/watch?v=1daSbFawqfU&feature=feedu den snubben har sjukt mycket bas och typ ingen disortion vad jag vet. han har gjort en produkt som också hittar disortion eller något sånt. Bara för att ni inte tycker att det är bra och det är bara dåligt när det gör så, så finns det många andra som tycker om det.Denna tråd kan lika gärna låsas eftersom jag ändå valt att köpa logitech högtalarna. allt är ju som sagt ändå skit.

Det är inte bra,har aldrig varit bra och kommer aldrig att vara bra,spelar ingen roll om man gillar det,det är inte bra på nåt sätt.
Här har du ett par bra högtalare som inte är skit och som låter bättre än Logitech och kom inte å säg att du måste ha en sub för du klarar dig utan.
http://www.inet.se/artikel/6606243/m-audio-bx5-d2

Permalänk
Rekordmedlem

Jo det kan vara roligt att leka, men det har inget med musik att göra, jag har varit med om att spela över 172dB i bil, dock på avstånd och med skydd, jag har även varit med vid bänktest av jetmotorer, även de är rätt bullriga.
Och när vi gjorde vår sprängutbildnig i det militära så gjorde vi av med drygt 300ton sprängämnen, den största laddningen vi smällde var på ca 200ton, det smäller rätt bra även om man står några kilometer bort och ser när en stor bit berg försvinner. Brötar bra, och är roligt, Men det har mycket lite med musik att göra, på samma sätt som att vibrera en dåligt konstruerad sub över golvet, försök skilja på oljud och musikåtergivning.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Tror vi kan summera tråden med nej, Z906 är inget att ha.

Visa signatur

CITERA OM DU VILL HA SVAR! :)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av oyegie:

Jo,det handlar lite om ens eget intresse för välljud också,finns ju dem som älskar musik och avnjuter det från en klockradio tråkigt nog.

Jo men ifall man nu tycker att det låter bra och man är nöjd med det så är väl inte det något fel?

Det viktiga är ju att man själv är NÖJD... sedan så är det ju föga intressant om ljudanläggningen kostade 5000 kr eller 500 000 kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oyegie:

Det är inte bra,har aldrig varit bra och kommer aldrig att vara bra,spelar ingen roll om man gillar det,det är inte bra på nåt sätt.
Här har du ett par bra högtalare som inte är skit och som låter bättre än Logitech och kom inte å säg att du måste ha en sub för du klarar dig utan.
http://www.inet.se/artikel/6606243/m-audio-bx5-d2

så att bara för att du tycker att det är dåligt så får andra inte tycka om det då? dessutom kan jag också sänka basen om jag nu vill det. ni beter er så jävla omogna. Jag har inte några jävla 20k+ att spendera på högtalare. Jag är 16 år. Har inget jobb. Går i skolan, och jag vet att jag kommer vara nöjd med dem högtalarna. Men eftersom att du envisas så jävla mycket med att dem är skit kan du ju köpa ett par 20k+ högtalare till mig i julklapp kanske?

Permalänk
Skrivet av Asusboy:

så att bara för att du tycker att det är dåligt så får andra inte tycka om det då? dessutom kan jag också sänka basen om jag nu vill det. ni beter er så jävla omogna. Jag har inte några jävla 20k+ att spendera på högtalare. Jag är 16 år. Har inget jobb. Går i skolan, och jag vet att jag kommer vara nöjd med dem högtalarna. Men eftersom att du envisas så jävla mycket med att dem är skit kan du ju köpa ett par 20k+ högtalare till mig i julklapp kanske?

Är du seriöst 16 år? Och gillar fjortisdunk med bas som bara för oljud?
Om du skaffar "riktiga" högtalare kanske du ändrar din uppfattning?

Åk ner till hifi klubben och titta vad du tycker, provlyssna på lite högtalare. Ta med dig lite pengar, och då kanske det blir ett automatiskt köp.
Finns bra högtalare för 2000-3000... fast inte.. öhm.. logitechs högtalare....

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReZZiE:

Jo men ifall man nu tycker att det låter bra och man är nöjd med det så är väl inte det något fel?

Det viktiga är ju att man själv är NÖJD... sedan så är det ju föga intressant om ljudanläggningen kostade 5000 kr eller 500 000 kr.

Tycker man att http://www.youtube.com/watch?v=u6pvSf_m5ck är bra så har man 100% noll koll om ljud.
Visst det ser kul ut men det har inget bra ljud att göra,snarare för att impa på fjortisar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asusboy:

så att bara för att du tycker att det är dåligt så får andra inte tycka om det då? dessutom kan jag också sänka basen om jag nu vill det. ni beter er så jävla omogna. Jag har inte några jävla 20k+ att spendera på högtalare. Jag är 16 år. Har inget jobb. Går i skolan, och jag vet att jag kommer vara nöjd med dem högtalarna. Men eftersom att du envisas så jävla mycket med att dem är skit kan du ju köpa ett par 20k+ högtalare till mig i julklapp kanske?

Vad du tycker är bra är en sak,när det kommer till korrekt musikåtergivning så har du ingen koll alls,du vet ju inte ens vad en kontrabas är för nåt och har väl aldrig hört nån.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asusboy:

så att bara för att du tycker att det är dåligt så får andra inte tycka om det då? dessutom kan jag också sänka basen om jag nu vill det. ni beter er så jävla omogna. Jag har inte några jävla 20k+ att spendera på högtalare. Jag är 16 år. Har inget jobb. Går i skolan, och jag vet att jag kommer vara nöjd med dem högtalarna. Men eftersom att du envisas så jävla mycket med att dem är skit kan du ju köpa ett par 20k+ högtalare till mig i julklapp kanske?

Jag är 16 år, har inget jobb och går fortfarande i skolan. Jag har ändå för det kunnat lägga ner 10000kr+ på ljudgrejor. Det handlar om prioritering, lille vän.
1050kr i studiebidrag om jag minns rätt. Sedan sommarjobb osv... Det kan då tilläggas att jag bara fått 650kr i månaden av föräldrarna och aldrig haft ett sommarjobb...

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Avstängd
Skrivet av oyegie:

Tycker man att http://www.youtube.com/watch?v=u6pvSf_m5ck är bra så har man 100% noll koll om ljud.
Visst det ser kul ut men det har inget bra ljud att göra,snarare för att impa på fjortisar.

Vadå ingen koll på ljud? Tycker man det låter bra så tycker man det. Jag blir så irriterad på folk som påstår att billiga högtalare är skräp... varför kan ni inte förstå att folk inte tycker samma? Eller har samma krav? Dyrt är INTE alltid lika med bäst.

Vissa tror ju att man har fel på hörseln, men när man var hos läkaren så hittade de iallafall inget fel... och hörselprovet var utmärkt.

EDIT: Har som sagt själv dessa högtalare nu, vilka kanske inte är några höjdare för audiofiler... men de är inte lågbudget. Dock lite väl överdrivna då vi bor i lägenhet...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReZZiE:

Vadå ingen koll på ljud? Tycker man det låter bra så tycker man det. Jag blir så irriterad på folk som påstår att billiga högtalare är skräp... varför kan ni inte förstå att folk inte tycker samma? Eller har samma krav? Dyrt är INTE alltid lika med bäst.

Vissa tror ju att man har fel på hörseln, men när man var hos läkaren så hittade de iallafall inget fel... och hörselprovet var utmärkt.

Tror du behöver tänka om lite,vad man själv som person tycker är bra är en sak,tycker man om att köra bil utan bälte för att det känns bekvämt så får man väl tycka det med det betyder inte att det är bra.
Men vad som ÄR bra är en annan sak eller man kanske ska säga vad som är korrekt istället.
Angående youtubevideon,det du hör är oljud dvs det har inget med musik att göra,det ser kul ut men musik låter inte så.

Permalänk
Medlem

seriöst, väldigt många av er är så himla omogna. Jag skrev t.o.m att jag tänker köpa ett riktigt hifi system senare efter skolan. har inte ens plats för så stora högtalare i mitt sovrum. Sedan det jag länkade är verkligen inte fjortis dunk så ni kan lägga av med erat jävla sterotyping. Jag prioriterar just nu inte ett ljud system för 20k. hur jävla svårt kan det vara att fatta? väx upp för fan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asusboy:

seriöst, väldigt många av er är så himla omogna. Jag skrev t.o.m att jag tänker köpa ett riktigt hifi system senare efter skolan. har inte ens plats för så stora högtalare i mitt sovrum. Sedan det jag länkade är verkligen inte fjortis dunk så ni kan lägga av med erat jävla sterotyping. Jag prioriterar just nu inte ett ljud system för 20k. hur jävla svårt kan det vara att fatta? väx upp för fan

Man behöver inte lägga 20k för att få bra ljud,3000kr räcker en bra bit,har redan länkat dig ett par bra högtalare under 3k men du verkar tro att det är skit eller så.
Vem är det som behöver växa upp nu?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av oyegie:

Tror du behöver tänka om lite,vad man själv som person tycker är bra är en sak,tycker man om att köra bil utan bälte för att det känns bekvämt så får man väl tycka det med det betyder inte att det är bra.
Men vad som ÄR bra är en annan sak eller man kanske ska säga vad som är korrekt istället.
Angående youtubevideon,det du hör är oljud dvs det har inget med musik att göra,det ser kul ut men musik låter inte så.

Lite taskig jämförelse... kör du bil utan bälte så ökar skaderisken vid eventuell olycka. Medans dåliga högtalare bara påverkar dig ifall du spelar för högt... vilket även välljudande högtalare gör.

Hade inget ljud på när jag kollade videon... men jag förstod att det lät illa, och för övrigt så var inte just det klippet speciellt relevant tyckte jag. Det här gällde inte dåliga baslådor i bagagen på en bil. I en bil så låter det oftast väldigt burkigt, och skramligt.

Men vad som låter bra/korrekt är som sagt LYSSNAREN som avgör... någon annan vet ju inte hur någon annan hör. Spelar väl ingen roll ifall man analyserar ljudvågorna med mätare?

Permalänk
Avstängd

Börjar bli löjligt med alla audionördar nu seriöst.

Dom som bara vill ha ljud så är z906 ett bra val.
Du får ett billigt surround som fungerar bra till film,spel och duger åt musik.

Förstår inte att audionördarna inte kan få in det att många är nöjda med datorhögtalare och att det duger mer än väl för dom.
Vissa folk vill inte spendera pengar på ljud.
Och folk jämför FORTFARANDE 2.0 med 5.1 ex z906, seriöst. Vissa vill ha surround till film och spel, så svårt att få in?

Sen att det inte låter lika bra som ett par aktiva studiomonitors skiter dom fullständigt i.

Och varför ska folk veta vad kontrabas osv är? seriöst tror ni att alla folk kan termer på ljud? lol.

"Ursprungligen inskrivet av Ala_95 Visa inlägg
Jag är 16 år, har inget jobb och går fortfarande i skolan. Jag har ändå för det kunnat lägga ner 10000kr+ på ljudgrejor. Det handlar om prioritering, lille vän.
1050kr i studiebidrag om jag minns rätt. Sedan sommarjobb osv... Det kan då tilläggas att jag bara fått 650kr i månaden av föräldrarna och aldrig haft ett sommarjobb..."

Och han kanske INTE vill spara ALLA sina pengar på ljud?
Som du själv säger PRIORITERING, han prioriterar inte att lägga alla sina pengar på ljud.
Han kanske har andra nöje?

Herregud alltså..

Bäst o lämna denna tråden innan audionördarna kör över alla.
Värre än Inet-mobben.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oyegie:

Varför inte 2.1???? För att 2.1 är värdelöst för 2000kr,subben är ju aldrig bra på nåt sätt.
Annars kan du köpa HK-soundsticks III de ska vara rätt så ok.

förlåt men jag måste hoppa in, jag kör ett par äldre Creative I Trigue 3200 betalade 700kr för dom...? de räcker så jävla fint till musik och film tom. spel!
men jag hade TUR med dessa eftersom de är en av de bästa budget sakerna Creative gjort någonsin, polarna kör sina jävla 5.1 för runt 2000kr och jag instämmer basen suger BIG TIME på dom om man ska jämföra med min "lilla" sub.

det finns okej alternativ för 2000 hari nte tid och kolla upp nu vilka, och för att du inte ska hacka på mig, jag har kört Hifi klubbens Argon "studiohögtalare" med sub, dessa strulade dock, RCA kontakterna slutade fungera på Argonen, varför vet jag inte men... de hände, så jag lämnade tillbaka hela paketet fick pengarna, kör nu ett par Sony högtalare som kom med en cd spelade/stereo från OnOff i en väldigt gammal Akai förstärkare, ljudet är inte närheten samma som Argonen med subben, absolut inte! men det duger finfint

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Sapphire 7900 GRE | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Killen får väl köpa systemet, sedan om han blir nöjd är upp till honom, däremot tycker jag det är en dum investering, att slänga nästan 3k, för dem pengarna kan du få något helt annat. Han gör som han vill.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ingulf:

Köp ett Logictech Z906, du kommer bli riktigt nöjd och det kommer fungera bra för allt du vill ha det till. Riktigt bra tryck i baslådan med vilket alltid är kul (men random audiofil kommer spy på mig nu, det ska vara fin bas, inte kraftig bas).

Jag har dess föregångare z5500 och det kommer jag behålla länge!

Samma här jag kommer köra med z5500 tills det går sönder

Permalänk
Medlem
Skrivet av definition:

Börjar bli löjligt med alla audionördar nu seriöst.

Dom som bara vill ha ljud så är z906 ett bra val.
Du får ett billigt surround som fungerar bra till film,spel och duger åt musik.

Förstår inte att audionördarna inte kan få in det att många är nöjda med datorhögtalare och att det duger mer än väl för dom.
Vissa folk vill inte spendera pengar på ljud.
Och folk jämför FORTFARANDE 2.0 med 5.1 ex z906, seriöst. Vissa vill ha surround till film och spel, så svårt att få in?

Sen att det inte låter lika bra som ett par aktiva studiomonitors skiter dom fullständigt i.

Och varför ska folk veta vad kontrabas osv är? seriöst tror ni att alla folk kan termer på ljud? lol.

"Ursprungligen inskrivet av Ala_95 Visa inlägg
Jag är 16 år, har inget jobb och går fortfarande i skolan. Jag har ändå för det kunnat lägga ner 10000kr+ på ljudgrejor. Det handlar om prioritering, lille vän.
1050kr i studiebidrag om jag minns rätt. Sedan sommarjobb osv... Det kan då tilläggas att jag bara fått 650kr i månaden av föräldrarna och aldrig haft ett sommarjobb..."

Och han kanske INTE vill spara ALLA sina pengar på ljud?
Som du själv säger PRIORITERING, han prioriterar inte att lägga alla sina pengar på ljud.
Han kanske har andra nöje?

Herregud alltså..

Bäst o lämna denna tråden innan audionördarna kör över alla.
Värre än Inet-mobben.

Om man nöjer sig med vanliga datorhögtalare och inte har några vidare krav på ljud, varför ens fråga här på forumet? Köp första bästa som fastnar i blickfånget.

Angående prioritering så sparar jag inte "alla" mina pengar och lägger det på hifi. Vill man ha bra ljud så får man räkna med att det inte är något man får gratis. Varför finns det då högtalare för närmare miljonen som är rätt så prisvärda (tänker då på MBLs radialstrahler).

Ingen har tvingat dig att skriva i den här tråden. Du får gärna hålla dig härifrån om du så vill det.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReZZiE:

Lite taskig jämförelse... kör du bil utan bälte så ökar skaderisken vid eventuell olycka. Medans dåliga högtalare bara påverkar dig ifall du spelar för högt... vilket även välljudande högtalare gör.

Hade inget ljud på när jag kollade videon... men jag förstod att det lät illa, och för övrigt så var inte just det klippet speciellt relevant tyckte jag. Det här gällde inte dåliga baslådor i bagagen på en bil. I en bil så låter det oftast väldigt burkigt, och skramligt.

Men vad som låter bra/korrekt är som sagt LYSSNAREN som avgör... någon annan vet ju inte hur någon annan hör. Spelar väl ingen roll ifall man analyserar ljudvågorna med mätare?

Har du någonsin hört ett instrument i verkligheten typ trummor,kontrabas,gitarr,flöjt,fiol osv EJ datagjorda instrument.
Dom låter väl korrekt eller hur eller tycker du kanske att kontrabasen ska låta som fjortisbas?

Permalänk
Medlem

Exakt, håller med dig, riktiga instrument skall låta som instrument gör.

Permalänk

Asusboy...
Om du har ca 3000 att lägga ner på ett 5.1 system till film är Logitech Z906 ett bra val! Du skulle säkert bli nöjd! Det tror jag nog.
Men då hoppas jag att du kommer använda det som sorround också. Inte bara ställa alla satteliter framför dig på skrivbordet som vissa gör...
Men det finns 2.0 studiomonitorer som låter jäkligt trevligt tycker jag för runt 3000 kr paret. Men kanske inget för dig eftersom du är riktigt baskåt.
Men kör på magkänslan!

Mvh Simon

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem
Skrivet av simonwellander:

Asusboy...
Om du har ca 3000 att lägga ner på ett 5.1 system till film är Logitech Z906 ett bra val! Du skulle säkert bli nöjd! Det tror jag nog.
Men då hoppas jag att du kommer använda det som sorround också. Inte bara ställa alla satteliter framför dig på skrivbordet som vissa gör...
Men det finns 2.0 studiomonitorer som låter jäkligt trevligt tycker jag för runt 3000 kr paret. Men kanske inget för dig eftersom du är riktigt baskåt.
Men kör på magkänslan!

Mvh Simon

tack för svaret. Min gamla skola hade z5500 högtalare och jag själv tyckte det va riktigt coolt med dem när vi kollade på film. Jag har gamla logitech högtalare som jag länkade tidigare och jag är super nöjd med dem. Men ena kabeln gick sönder för att jag ej va försiktig när jag flyttade på dem så det kommer bara ljud från ena högtalaren. Jag kommer använda det som sorround sound. 3 fram och 2 back (eller som det står i manualen). Jag tycker också det är coolare med sorround sound. Lirade battlefield på en ps3 som hade sorround sound och det lät helt sjukt. man trodde att man var inne i spelet. Och anledningen varför jag gjorde denna tråd var för att veta vad människor som faktiskt äger dem tycker om dem. "så skulle gärna höra från er som äger ett par av dessa om dem är bra eller ej" tror inte jag kunde gjort det tydligare