Permalänk
Medlem

Oidentifierad USB-enhet

Hej Killar,

Försökte söka på forumet utan att träffa det jag söker efter.

Jag har problemet att så fort jag försöker installera en USB enhet så fungerar den direkt efter första ggn, problemet blir när jag startar upp datorn igen, då kommer den upp som "oidentifierad usb-enhet" även ifall jag testar andra portar kommer samma meddelande upp.
Detta var med mitt USB modem, testade i en annan dator som fungerar vanligtvis, men samma meddelande om att den inte upptäcks.

Testade då med min externa HDD, fungerade före omstart, efter samma meddelande, och den fungerade i en annan dator före, men inte efter.

Har mina misstankar om att det handlar om mitt MB, eller möjligtvis PSU:n att den tillsätter för mycket ström.

Tack på förhand
Marcus

Permalänk
Medlem

Du har ingen annan oidentifierad enhet i enhetslistan?
Eller till&med en oidentifierad usb-enhet?

Vissa enheter jag haft kunde inte upptäckas när vissa andra enheter satt i, något skumt märke på en extern hårddisk till exempel och jag fick plugga ur skrivare, tvkort samt modem. Jag hoppas du har senaste chipsetdrivrutinerna till moderkortet också, som brukar inkludera usb drivers om nu inte operativsystemet gör det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dalton Sleeper:

Du har ingen annan oidentifierad enhet i enhetslistan?
Eller till&med en oidentifierad usb-enhet?

Vissa enheter jag haft kunde inte upptäckas när vissa andra enheter satt i, något skumt märke på en extern hårddisk till exempel och jag fick plugga ur skrivare, tvkort samt modem. Jag hoppas du har senaste chipsetdrivrutinerna till moderkortet också, som brukar inkludera usb drivers om nu inte operativsystemet gör det.

Nej, det är bara dom som "blir" oidentiferade efter omstarter, USB möss och tangentbord fungerar fint, så verkar vara något enskilt med enheter som har egen installation på sig, precis som om dom tappar drivrutinerna.

Jag har testat tagit ut andra enheter utan skillnad.
Finns tyvärr inga nya chipset drivrutiner, och har fungerar iaf 1 år med Win7

Permalänk
Medlem

Har du testat att koppla in dom direkt därbak på moderkortet för att utesluta chassits portar och diverse USB hubbar?

Har du några säkerhets program som kanske blockerar Windows nedladdning av drivrutiner mm?

Permalänk
Medlem
Skrivet av panpo98:

Har du testat att koppla in dom direkt därbak på moderkortet för att utesluta chassits portar och diverse USB hubbar?

Har du några säkerhets program som kanske blockerar Windows nedladdning av drivrutiner mm?

Detta händer bak på moderkortet och fram i chassits hub. Har inga externa hubbar tyvärr.
Jag har även installerat om datorn 2 ggr efter det inträffade och fortfarande samma problem.

Skickades från m.sweclockers.com