Permalänk
Medlem

Speldator 12k

Hej!

Tror mitt förra inlägg buggade... så här kommer det igen

Jag har plockat ihop ett litet paket som jag funderar på att köpa. Datorn ska främst användas för att spela på. Iaf här är datorn: http://www.inet.se/kundvagn/visa/1003265/2011-10-17

Jag undrar om jag borde köpa till någon typ av kylning? Jag drog ner på en SSD för att komma ner lite i priset.

Några andra invändningar? Som många andra datorer just nu så är denna till BF releasen

Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

850W nätagg?

Permalänk
Medlem

Jag kan ju åtminstone bjuda på lite inspiration med mitt 11kkr-paket som springer åttor runt de allra flesta 12kkr-paket som länkas här i köpråd. Dessutom tillkommer ju CDONs 5%-rabatt på detta. Vattenkylning, crossfire med monsterprestanda, silverklassad PSU och 6Gbit-HDD för under 11 papp alltså! Dessutom ger moderkortet med den extra strömförsörjningen till grafikkorten lite extra finess. Det enda som saknas är SSD.

Visa signatur

Gentoo Desktop: Ryzen 3600X | 32 GB
Server: Intel G7400T
Commodore 64C + 1541u2

Permalänk
Skrivet av Schnitz:

Jag kan ju åtminstone bjuda på lite inspiration med mitt 11kkr-paket som springer åttor runt de allra flesta 12kkr-paket som länkas här i köpråd. Dessutom tillkommer ju CDONs 5%-rabatt på detta. Vattenkylning, crossfire med monsterprestanda, silverklassad PSU och 6Gbit-HDD för under 11 papp alltså! Dessutom ger moderkortet med den extra strömförsörjningen till grafikkorten lite extra finess. Det enda som saknas är SSD.

http://mushroom-kingdom.no-ip.org/images/hostburken111018.png

Ditt paket är riktigt bra dock skulle jag personligen göra några små modifikationer. Exempelvis så skulle jag lägga mindre pengar på cpu-kylare, CM Hyper 212+ är mer än tillräcklig för klockningar upp till 4,5mhz, jag skulle byta ut hårddisken till en Samsung Spinpoint F3 då den presterar i stort sett lika bra och är tystare för halva priset, sen skulle jag även byta chassit till ett Fractal Design Arc men det är av mer subjektiva anledningar och sist men inte minst trycka in åtminstone en liten SSD som systemdisk.

Permalänk
Medlem

Okej tack för svaren ska titta in lite i dom Men en fråga , jag ser att alla köper nästan vattenkylning till cpu, är de något jag borde slänga ut pengar på? Jag har inga funderingar på att klocka den och vad jag hört så är chassit rätt bra när det gäller kylningen, synpunkter?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozziwar:

Okej tack för svaren ska titta in lite i dom Men en fråga , jag ser att alla köper nästan vattenkylning till cpu, är de något jag borde slänga ut pengar på? Jag har inga funderingar på att klocka den och vad jag hört så är chassit rätt bra när det gäller kylningen, synpunkter?

Ganska onödigt och inte lika driftsäkert som luft. Ska du inte klocka är det extra onödigt.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av mfm:

Ganska onödigt och inte lika driftsäkert som luft. Ska du inte klocka är det extra onödigt.

Tack så mycket! Då tar jag och beställer nudå

Permalänk