Bästa Rally och Banracingspel?

Permalänk

Bästa Rally och Banracingspel?

Då jag kör en del banracing under sommarhalvåret, men inte har den möjligheten under den mörkare årstiden, tänkte jag höra med Er, spelexperter, vilket/vilka banracing och rallyspel som har den bästa spelkänslan och är mest verklighetstroget. PC-spel då givetvis.

Visa signatur

12700K | Asus ROG Strix B660i | DDR5 Kingston 5200 MHz 32gb | Samsung 980 Pro | GTX 3070 | CM V850SFX | Cambridge DacMagic Plus | Dynaudio DBM50 | Infinity Beta Sw10 sub | CM NR200P | Alienware 34" |

Permalänk
Medlem

Varför inte en blandning, Grand prix legends
Nej skämta bara men man kan nästan köra rally med dom där gamla f1 bilarna från 1967

Det och Nascar2002 är dom 2 mest realistiska bilspelen som finns till pc

Permalänk
Medlem

Det bästa Rally-spelet är enligt min mening fortfarande Colin Mcrae Rally 2 (tills 3:an kommer till PC)

Ställer man in alla detaljer till Max så håller det även grafikmässigt.

Permalänk
Avstängd

bästa rallyspelet är rally championship 2000 samt rally trophy

Visa signatur
Permalänk
Medlem

håller mig till att rally masters är det bästa rallyspelet som gjorts hittills, om man ser till känslan.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 9 3900X | MB: ASUS TUF GAMING X570-PLUS | RAM: Corsair 32GB 3200MHz | GPU: ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti

Permalänk
Medlem

En av många filmer som finns om Grand prix legends
http://jason.speedgeezers.com/inablur.ZIP 58mb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sw_V
håller mig till att rally masters är det bästa rallyspelet som gjorts hittills, om man ser till känslan.

Rally trophy har mycket bättre känsla enligt mig iallafall, mycket mera verklighetstroget...

Köra Colin är ju tokarkad...

Visa signatur

I7 12700K | Noctua Chromax NH-D15 | 48GB Corsair 3200MHZ | MSI PRO Z690-A | XFX MERC 310 Radeon 7900 XTX |1 TB WD Black NVME | 34" Samsung C34H890 100HZ Freesync | Fractal Design R6 | Corsair RMX 850W 80+ Gold | Win11 Pro | 500/100 Fiber

Permalänk

240 racing

Permalänk
Medlem

NR 2002 och GPL(med alla patcher och uppdateringar) är dom enda som jag spel....jag menar kör regelbundet.
Dom gamla Mobil 1 Rally Championship och Sportscar GT förtjänar att provas också.

Permalänk
Medlem

rallisport challenge har jag fastnat för synd att det finns så får banor innan man klarat career, och inte har jag hittat nå savegame att tanka heller... asfaltsbanorna rockar

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rambo
bästa rallyspelet är rally championship 2000 samt rally trophy

Hmm, vi kanske skulle ta en match nån dag?
frågan är dock hur det skulle gå, jag har inte kört RC2000 på flera år men kul var det för i tiden i alla fall.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonte[YoT]

Hmm, vi kanske skulle ta en match nån dag?
frågan är dock hur det skulle gå, jag har inte kört RC2000 på flera år men kul var det för i tiden i alla fall.

inte jag heller men fan vad kul det var på den tiden
kanske skulle ta nån match nån gång men vettefan hur bra det går

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rambo

inte jag heller men fan vad kul det var på den tiden
kanske skulle ta nån match nån gång men vettefan hur bra det går

Desto bättre, då är vi nog hyfsat jämnbördiga ändå.

Men när har du tid och vad har du för ISP? Sitter själv med Vallcom/Globecom och det är inte någon höjdare kan jag säga... Men nog ska det gå att köra lite rally.
Har lite mycket i veckorna, vore bäst om vi kunde köra en fredag eller på helgen. Vad säger du?

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonte[YoT]

Desto bättre, då är vi nog hyfsat jämnbördiga ändå.

Men när har du tid och vad har du för ISP? Sitter själv med Vallcom/Globecom och det är inte någon höjdare kan jag säga... Men nog ska det gå att köra lite rally.
Har lite mycket i veckorna, vore bäst om vi kunde köra en fredag eller på helgen. Vad säger du?

vad sägs som nån gång på jullovet? då hinner man förbereda spelet och allt. dessutom är min ratt trasig just nu =/

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rambo

vad sägs som nån gång på jullovet? då hinner man förbereda spelet och allt. dessutom är min ratt trasig just nu =/

Så långt framöver? Nåja, varför inte, bara man kommer ihåg det så. Tror jag skriver upp det i kalendern, men var inte säker på att jag kommer ihåg det för det.
Sen förstår jag om du inte vill köra utan ratt, det kan inte vara någon höjdare att vara "rattlös" det spelet. Vilken känsla.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk

http://www.simmods.com
Har inte prövat själv men ska tydligen vara i klass med GPL när det gäller känsla, ringen kommer i början av nästa år också, ny version i helgen också

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Motorcityonline <- det bästa bil spelet som finns ...tyvär så är det månads avgift...

Visa signatur

Xp1700+@Max 2689 mhz FSB@Max 250 SC(Synk) NF7-S rev 1.2
Thorton@Max 2801.8mhz+(L2@512) FSB@Max 291+! 2,5.3.4.11 DC(1/1)3.54 Vdimm 2x256 mb bh5 Dfi Lanparty Rev B(4440+/4095+)

Permalänk

Rally Trophy är skita bra!
Nascar Thunder 2003 är skita bra!
Grand prix legends är skita bra!
Nascar 2002 är skita bra!
F1 2002 är skita bra!
colin mcrae rally 2 är inte så bra längre.
rallisport challenge är nåt mellanting.
nfs hp2 är rent dåligt.
rally championship xtreme är sisådär.
rally masters är dåligt.
master rallye är dåligt.
paris dakar rally är dåligt.
total immersion racing är sisådär.
pro rally 2001 är dåligt.
stcc2 är ganska roligt
v8 challenge är oxå ganska roligt!
Grand prix 4 är inte så bra
sports car gt måsta jag ta å lira nu, det var längesen!
E-racer är inte bra

sisådär.....en lista med några spel =P

Visa signatur

CoolerMaster Silencio 550 650watt, Asrock Z68 Extreme3 gen3, i5 2500k 3,3ghz, Coolermaster hyper TX3, G.skill Ripjaws 2133mhz 8gb, MSI GTX580 OC TWIN FROZR II 1,5gb, Intel520 SSD 120gb, Western digital caviar black 1tb,
Logitech G700, K800, Momo Force.

Permalänk
Medlem

Rally Trophy och gamla hederliga Sports Car GT äger

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SemiImbecille
http://www.simmods.com
Har inte prövat själv men ska tydligen vara i klass med GPL när det gäller känsla, ringen kommer i början av nästa år också, ny version i helgen också

Jag har kört V3 en hel del i single player (mest hot laps, http://www.simbin.com/the_best/ ) och det är mycket bra faktiskt. Nya versionen som kommer snart tror jag kan bli ruggigt bra. De här grabbarna är mycket duktiga och det handlar om om 110% simulation, alltså inga arkadspel á la Rallisport challenge, Nascar Thunder 2003, Total immersion racing och allt vad smörjan heter.

Permalänk
Avstängd

sports car gt glömde jag! jag har tom spelet original

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rambo
sports car gt glömde jag! jag har tom spelet original

Jag oxå:), går det att lira det i multi med IP eller via server ??

Vore skitkul o köra iså fall!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pax7

Jag har kört V3 en hel del i single player (mest hot laps, http://www.simbin.com/the_best/ ) och det är mycket bra faktiskt. Nya versionen som kommer snart tror jag kan bli ruggigt bra. De här grabbarna är mycket duktiga och det handlar om om 110% simulation, alltså inga arkadspel á la Rallisport challenge, Nascar Thunder 2003, Total immersion racing och allt vad smörjan heter.

Är det en mod till F1 2001? sidan ville inte funka nå vidare för mig :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majesty
Är det en mod till F1 2001? sidan ville inte funka nå vidare för mig :/

Japp, det är det. Testa http://www.simmods.com/ den funkade för mig nu. Nya versionen kommer att vara till F1 2002. Kolla in forumet för screenshots, readme m.m. Kommer troligen att bli grymt. De modellerar t.o.m. värmebeteendet hos bromsarna Kommer att bli svårtkört men ultrakul när man väl behärskar det. Precis som GPL och NR2002...