Uppdatera (nvidia) drivrutin på rätt sätt

Permalänk
Avstängd

Uppdatera (nvidia) drivrutin på rätt sätt

Jag uppgraderar alltid drivrutin till mitt grafikkort när det kommer en ny version, jag krånglar ibland med "driver sweepe"r och diverse avinstallerare.
Men jag såg att Nvidia har ett val om man väljer "anpassad" när man ska installera, där det står "perform a clean install" (se bild)
Vad tror ni är det bara att välja denna när man ska installera en ny drivrutin version? (att det går det förstår jag, men blir det rent är ju frågan)

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem
Skrivet av robalm:

Jag uppgraderar alltid drivrutin till mitt grafikkort när det kommer en ny version, jag krånglar ibland med "driver sweepe"r och diverse avinstallerare.
Men jag såg att Nvidia har ett val om man väljer "anpassad" när man ska installera, där det står "perform a clean install" (se bild)
Vad tror ni är det bara att välja denna när man ska installera en ny drivrutin version? (att det går det förstår jag, men blir det rent är ju frågan)

http://img593.imageshack.us/img593/7093/77627226.png

Det den gör är ju att ta bort dina drivrutiner och sen installerar dom igen, clean install.

Permalänk
Avstängd

Jag hittade detta på Nvidias hemsida:

"Perform clean install" which will remove all previous NVIDIA drivers and NVIDIA registry entries from your computer."

Så det låter ju kanon bra och smidigt.

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem

Aha, den där boxen missade jag sist jag försökte uppdatera.
Bra tips !

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 48 | In-game namn : iller
Yrke : Kvantanalytiker, systemutvecklare.
Utbildning : PhD matematik. Självlärd med över 10 års erfarenhet av finansiell matematik och associerade ämnen.

Permalänk

Finns heller ingen anledning att installera "hela" drivrutinen
Jag väljer alltid bort 3d vision och Nvidia update.

Och kör helst Driver sweeper i "safe mode"

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har gjort så sedan den möjligheten kom och det har funkat varje gång. Alltså utan driversweeper (har aldrig behövt använda detta program). Jag har dessutom nämnt denna möjlighet i en del andra trådar om detta ämne.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Jag har alltid enbart installerat de nya rakt över de gamla, aldrig haft några problem