Permalänk
Medlem

ljudet via hemmbio.

Hej. har ett hemmabio som jag funderar på att byta ut pga att jag inte får det att fungera med min ps3a. Har kopplat ps3 direkt till tven med en hdmi och vill köra en optiskkabel till hemma bion ska detta fungera? Eller måste man göra någon inställning i ps3an.

tänkte köpa en förstärkare där man kan koppla in hdmin och ha en hdmi ut port som man drar till tven.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

snabb fråga. får du ut tv ljudet via hembion?

Visa signatur

XBL GT: tucke

Permalänk
Medlem

Ja jag har en hdbox kopplad direkt till tven och sedan en optiskkabel till hemma bion. Det fungerar kanon.

Permalänk
Medlem

I inställningar måste du ange att ljudet ska ut via optisk/spdif. Kör själv likadant kopplat.

Visa signatur

CPU: Det finns. GPU: Lite snabbare än den gamla! RAM: Absolut! Nätagg: Alldeles lagom. Kylning: Tyst och tillräcklig.

Permalänk
Medlem

ok, man gör alltså inställningen i ps3an?

Permalänk
Medlem

Japp, bara för att klargöra, du kör en hdmi till tv'n och en optisk från PS3:an till hemmabion.

Visa signatur

CPU: Det finns. GPU: Lite snabbare än den gamla! RAM: Absolut! Nätagg: Alldeles lagom. Kylning: Tyst och tillräcklig.

Permalänk
Medlem

Hej
Tack så mycket för hjälpen fick det att fungera. Jag hittade inte inställningen för än jag kopplat ihop allt. Det var då inställningsmöjligheten vart synlig.