Permalänk
Medlem

Vad fan är grejen med att så fort nån ber om ett grafikkort till bf3 så blir det värsta shitstormen om vem som kör med vilket grafikkort på vilka inställningar och med hur många fps.

Till TS: Köp datorn eller spara ihop 3k och köp den billigaste predatorn de har där, alternativt försök sälja det.

Visa signatur

Nej

Permalänk
Medlem
Skrivet av weyne:

Vad fan är grejen med att så fort nån ber om ett grafikkort till bf3 så blir det värsta shitstormen om vem som kör med vilket grafikkort på vilka inställningar och med hur många fps.

Till TS: Köp datorn eller spara ihop 3k och köp den billigaste predatorn de har där, alternativt försök sälja det.

Men, att sitta och spela ett spel, så som BF3 som ska ha lite fps för att få ut det mesta i det och få så roligt så möjligt så räcker inte 10 fps bara för att det ser bra ut (tog väl lite i där kanske..), men i någorlunda fps, vet inte hur folk räknar, 30 eller 60 eller vart de lägger, men tror folk är ute efter att hjälpa honom till något bättre än vad han har kollat ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jyyhan:

Men, att sitta och spela ett spel, så som BF3 som ska ha lite fps för att få ut det mesta i det och få så roligt så möjligt så räcker inte 10 fps bara för att det ser bra ut (tog väl lite i där kanske..), men i någorlunda fps, vet inte hur folk räknar, 30 eller 60 eller vart de lägger, men tror folk är ute efter att hjälpa honom till något bättre än vad han har kollat ut.

ja vet väl jag med, hade han inte haft presentkort hade det såklart varit ett dåligt alternativ.
Den borda iaf räcka till low med lite medium.
han har hamnat i en knepig sits :S

Visa signatur

Nej

Permalänk
Skrivet av weyne:

Den borda iaf räcka till low med lite medium.

Exakt! Jag har själv inte någon bra dator (HD 4890 1gb och Amd phenom ii x4) så när jag kör battlefield 3 kör jag på low i 1680 x 1050 för att det ska flyta på någorlunda bra iallafall. Hellre flyt än att det ser bra ut enligt mig

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Avstängd
Skrivet av simonwellander:

Exakt! Jag har själv inte någon bra dator (HD 4890 1gb och Amd phenom ii x4) så när jag kör battlefield 3 kör jag på low i 1680 x 1050 för att det ska flyta på någorlunda bra iallafall. Hellre flyt än att det ser bra ut enligt mig

HD4890 är ju tom. snabbare än GTX550

Kör på med/high med dator1 i sign vilket gör att jag håller mig på rätt sida av 60fps
High funkar relativt bra men med dippar tyvär.

Visa signatur

Chassi: Antec 300 ][ CPU: AMD FX 8320 4,2Ghz ][ Kylning: Zalman CNPS14X ][ Ram:8,00 Gb DDR3 1600 ][
Moderkort: ASUS M5A99 ][ Skärm: ASUS MX279H ][ Grafik: ______ ][ Psu: Corsair CX600M ][
SSD:OCZ Vertex plus 120gb

Permalänk
Skrivet av Aster:

HD4890 är ju tom. snabbare än GTX550

Kör på med/high med dator1 i sign vilket gör att jag håller mig på rätt sida av 60fps
High funkar relativt bra men med dippar tyvär.

Okej Känns lite som min dator underpresterar, men vettefan. Kör det lägsta på allting, ingen motionblur osv allting så lågt som går och jag får typ 40-50 fps i 1680 x 1050

EDIT: Om någon vill hjälpa mig med detta, skicka PM Och sorry för att jag gick OT här

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

Kolla ifall du kan sälja ditt presentkort för 7000kr till någon, borde inte vara en omöjlighet. Sedan köper du en dator hos Komplett eller Inet, det kommer du definitivt tjäna på!

Visa signatur

ASUS Z170-K | ASUS Strix 960 OC 4GB | Crucial Ballistix Sport LT 16GB 2400MHz | Core i5-6600K @4,2Ghz| Corsair 650W | Fractal Design Define S | BenQ XL2411 144hz | Intel 600p M.2 256gb

Permalänk
Medlem

Kolla om du inte kan sälja presentkortet för 7000 kr eller något, du får fortfarande en BETYDLIGT bättre dator en denna för dessa pengar. Annars så kommer ju självklart datorn att fungera och klara alla spel dom finns i nuläget. Dock får du räkna med att spela BF3 på low, de som säger att dom spelar på ett 550ti på high eller medium i hyffsat hög upplösning med flyt snackar SKIT.
Angående att byta moderkort för att kunna köra SLI så är det inte säkert att de dör på standard ATX utan kan ha annan form på moderkort, det är inte säkert men det kan vara så. Även om det går att byta så måste du nästan säkert ändå löpa nytt nätagg också då de brukar vara lite i nederkant i sådana här datorer och då kan man lika gärna köpa sig en ny dator istället då det kommer kosta så pass mycket då.

Permalänk
Medlem

hade tänkt att köpa ett GTX 560 ti till denna datorn när jag har lite mer pengar.. men då behöver jag byta nätagg. skulle vara tacksam om någon kunde länka till ett nätagg som passar denna dator och kan användas till GTX 560 ti

Visa signatur

Processor: i5 2500k @4.6Ghz
Grafikkort: Asus GTX 560 TI DC2 TOP 1GB @950mhz
Moderkkort: Gigabyte Z68X Ud3h B3
Ramminnen: Corsair 8GB VENGEANCE
3DMARK (P5311) http://www.3dmark.com/3dm11/6185069

Permalänk
Medlem

GTX 560 ti nätagg är minium på 500W, min dator kommer ha 460W räcker det ? eller behöver jag ett nytt nätagg ?

tacksam för svar

Visa signatur

Processor: i5 2500k @4.6Ghz
Grafikkort: Asus GTX 560 TI DC2 TOP 1GB @950mhz
Moderkkort: Gigabyte Z68X Ud3h B3
Ramminnen: Corsair 8GB VENGEANCE
3DMARK (P5311) http://www.3dmark.com/3dm11/6185069

Permalänk
Skrivet av LoLiwer:

GTX 560 ti nätagg är minium på 500W, min dator kommer ha 450W räcker det ? eller behöver jag ett nytt nätagg ?

tacksam för svar

Det skulle räcka om det vore ett bra nätaggregat, frågan är om det verkligen är det...

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem
Skrivet av LoLiwer:

GTX 560 ti nätagg är minium på 500W, min dator kommer ha 450W räcker det ? eller behöver jag ett nytt nätagg ?

tacksam för svar

Det kommer förmodligen att funka men känns inte som en särskilt värd uppgradering. Bättre då att köra med 550ti ett lite längre tag och sen köpa ett mellanklasskort 1-2 generationer framåt,

Visa signatur

| AMD Phenom II x6 1100T @ 4 GHz || Thermalright ultra 120 eXtreme || Asus Crosshair IV Formula 890FX |
| 8GB Corsair Vengeance LP @ 7-8-8-19 1500 MHz || Asus GTX 560 ti directCUII @ 1000/2300 MHz |
| Adata XPG SX900 512 GB SSD || Corsair HX Series 520W || Antec p182 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arion:

Det kommer förmodligen att funka men känns inte som en särskilt värd uppgradering. Bättre då att köra med 550ti ett lite längre tag och sen köpa ett mellanklasskort 1-2 generationer framåt,

okej,

Visa signatur

Processor: i5 2500k @4.6Ghz
Grafikkort: Asus GTX 560 TI DC2 TOP 1GB @950mhz
Moderkkort: Gigabyte Z68X Ud3h B3
Ramminnen: Corsair 8GB VENGEANCE
3DMARK (P5311) http://www.3dmark.com/3dm11/6185069

Permalänk
Medlem
Skrivet av simonwellander:

Det skulle räcka om det vore ett bra nätaggregat, frågan är om det verkligen är det...

det ända som jag hittar är dethär: 460 W PFC AC-nätadapter

Visa signatur

Processor: i5 2500k @4.6Ghz
Grafikkort: Asus GTX 560 TI DC2 TOP 1GB @950mhz
Moderkkort: Gigabyte Z68X Ud3h B3
Ramminnen: Corsair 8GB VENGEANCE
3DMARK (P5311) http://www.3dmark.com/3dm11/6185069

Permalänk
Skrivet av LoLiwer:

det ända som jag hittar är dethär: 460 W PFC AC-nätadapter

Hmm. Kan kanske vara Ace FSP, men det borde funka. Men frågan är om det är värt det att köpa ett 560 ti som arion var inne på.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

La ihop ett datorpaket för 8k , det enda som fattas är Operativsystem och det jag undrar över är om du är student eller om någon i din familj är? för isåfall så kan de utnyttja en riktigt bra rabatt hos microsoft så att man kan få köpa w7 billigt.

Om någon undrar varför det ligger en 120gb ssd istället för en 60gb vilket vore mer passande så är det för att alla hårddisks priser fortfarande är så förbannat upptrissade att det är bättre om han lägger pengarna på en vettig ssd och använder utrymmet sparsamt och sedan försöker leta efter en hårddisk på annat håll. eller vänta tills priserna återgår till det normala ( när det nu är )

Länk: https://www.inet.se/kundvagn/visa/1334755/okej

//Svp

Visa signatur

Main: Corsair 5000D Airflow, HX1200, i9 13900K, Asus TUF OC 3090Ti, 32GB @5600, Z690 Gigabyte Aorus Elite Pro, Kingston KC3000 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SVP:

La ihop ett datorpaket för 8k , det enda som fattas är Operativsystem och det jag undrar över är om du är student eller om någon i din familj är? för isåfall så kan de utnyttja en riktigt bra rabatt hos microsoft så att man kan få köpa w7 billigt.

Om någon undrar varför det ligger en 120gb ssd istället för en 60gb vilket vore mer passande så är det för att alla hårddisks priser fortfarande är så förbannat upptrissade att det är bättre om han lägger pengarna på en vettig ssd och använder utrymmet sparsamt och sedan försöker leta efter en hårddisk på annat håll. eller vänta tills priserna återgår till det normala ( när det nu är )

Länk: https://www.inet.se/kundvagn/visa/1334755/okej

//Svp

Tack men om du läste tråden från början så ser du att jag har typ bara 2000kr och sen 5500kr presentkort på siba..

Visa signatur

Processor: i5 2500k @4.6Ghz
Grafikkort: Asus GTX 560 TI DC2 TOP 1GB @950mhz
Moderkkort: Gigabyte Z68X Ud3h B3
Ramminnen: Corsair 8GB VENGEANCE
3DMARK (P5311) http://www.3dmark.com/3dm11/6185069

Permalänk
Medlem
Skrivet av LoLiwer:

Tack men om du läste tråden från början så ser du att jag har typ bara 2000kr och sen 5500kr presentkort på siba..

Jo jag såg det nu i efterhand när jag läste ett inlägg ovanför mig som nämnde presentkort från siba! men ett tips är som sagt att du försöker sälja det, eller frågar någon i din familj som gav dig det och hör om du kan få byta det mot pengar för att du har fått tips att siba bara har märkesdatorer.

Paketet jag gjorde går att ändra på alla möjliga sätt men det var bara ett exempel på vad du kan få för 8000kr vilket jag antog att du hade när du verkade vilja köpa en för 7800kr i första inlägget.

//Svp

Visa signatur

Main: Corsair 5000D Airflow, HX1200, i9 13900K, Asus TUF OC 3090Ti, 32GB @5600, Z690 Gigabyte Aorus Elite Pro, Kingston KC3000 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av simonwellander:

Hmm. Kan kanske vara Ace FSP, men det borde funka. Men frågan är om det är värt det att köpa ett 560 ti som arion var inne på.

vill gärna köra sli med gtx 550 ti, men mitt moderkort stödjer inte det, plus att jag måste byta nätagg,

fast det kanske är värt det ?

Visa signatur

Processor: i5 2500k @4.6Ghz
Grafikkort: Asus GTX 560 TI DC2 TOP 1GB @950mhz
Moderkkort: Gigabyte Z68X Ud3h B3
Ramminnen: Corsair 8GB VENGEANCE
3DMARK (P5311) http://www.3dmark.com/3dm11/6185069

Permalänk
Medlem
Skrivet av LoLiwer:

vill gärna köra sli med gtx 550 ti, men mitt moderkort stödjer inte det, plus att jag måste byta nätagg,

fast det kanske är värt det ?

DEt kommer nog bli ganska jobbigt om du ska byta ut ett moderkort på en märkesdator, samt att då kommer operativsystemet fucka ur och sluta fungera. jag säger att det absolut inte är värt att uppgradera en märkesdator. kommer bara bli en massa helvete. följ något av ovan inlägg om hur du ska få cash istället för presentkortet isf

Visa signatur

Main: Corsair 5000D Airflow, HX1200, i9 13900K, Asus TUF OC 3090Ti, 32GB @5600, Z690 Gigabyte Aorus Elite Pro, Kingston KC3000 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SVP:

DEt kommer nog bli ganska jobbigt om du ska byta ut ett moderkort på en märkesdator, samt att då kommer operativsystemet fucka ur och sluta fungera. jag säger att det absolut inte är värt att uppgradera en märkesdator. kommer bara bli en massa helvete. följ något av ovan inlägg om hur du ska få cash istället för presentkortet isf

tycker du jag ska köpa ett gtx 570 istället ? vet att jag måste byta nätagg

Visa signatur

Processor: i5 2500k @4.6Ghz
Grafikkort: Asus GTX 560 TI DC2 TOP 1GB @950mhz
Moderkkort: Gigabyte Z68X Ud3h B3
Ramminnen: Corsair 8GB VENGEANCE
3DMARK (P5311) http://www.3dmark.com/3dm11/6185069

Permalänk
Medlem
Skrivet av LoLiwer:

tycker du jag ska köpa ett gtx 570 istället ? vet att jag måste byta nätagg

Som sagt , det är bara slöseri med pengar att uppgradera en märkes datorn. men om du måste så är det nog bättre om du köper ett 560Ti/570.
Jag avråder dig dock från att göra detta och påminner dig än en gång om att du bör prata med någon du känner som ska handla på siba om du kan få byta ditt kort mot kontanter och köpa en riktig gaming dator från första början. Du kommer bli så mycket mer nöjd om du köper en riktig dator istället för en gammal kontorsdator..

//Svp

Visa signatur

Main: Corsair 5000D Airflow, HX1200, i9 13900K, Asus TUF OC 3090Ti, 32GB @5600, Z690 Gigabyte Aorus Elite Pro, Kingston KC3000 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SVP:

Som sagt , det är bara slöseri med pengar att uppgradera en märkes datorn. men om du måste så är det nog bättre om du köper ett 560Ti/570.
Jag avråder dig dock från att göra detta och påminner dig än en gång om att du bör prata med någon du känner som ska handla på siba om du kan få byta ditt kort mot kontanter och köpa en riktig gaming dator från första början. Du kommer bli så mycket mer nöjd om du köper en riktig dator istället för en gammal kontorsdator..

//Svp

bara en fråga..

vad är det som är så dåligt med denna hp datorn ? jag fattar att moderkortet inte är så bra, men det kvittar ju om jag ska köpa ett gtx 570 eller gtx 560 ti. (utan sli) och nätagg ska jag köpa ett nytt, men det hittar jag nog nåt billigt men iaf .. vrf är den så himla dålig enligt många ?

den har ju usb 3.0 vilket jag tycker är bra.. den har många ljudingångar och microfon och det är rätt så snyggt chassie (enligt mig) eftersom jag diggar luckan där fram den har bra cpu hyfsat grafikkort (klarar alla dagens spel på låg-high)mycket ram o 1 tb (bra enligt mig)

Visa signatur

Processor: i5 2500k @4.6Ghz
Grafikkort: Asus GTX 560 TI DC2 TOP 1GB @950mhz
Moderkkort: Gigabyte Z68X Ud3h B3
Ramminnen: Corsair 8GB VENGEANCE
3DMARK (P5311) http://www.3dmark.com/3dm11/6185069

Permalänk
Medlem
Skrivet av nikkepikke:

utan problem på 10 fps, lägg ner m8...

Helt flytande, inte i 1080p då min spel tv inte stödjer mer än 720p.
Osäker på FPS då jag inte brytt mig om att mäta, men flyter helt och utan störningar. Utan mkt lull lull men för priset är det bra!

Visa signatur

Dator:Ryzen 9 3900X, MSI B450 Tomahawk, 16 GB Ram, RTX 2070 Super.
Kameror: Panasonic G80, Canon G7xmk2 Gopro Hero7 black mm.
www.youtube.com/c/ronniejossan

Permalänk
Medlem

Försök att sälja ditt presentkort för 6500-7000 sen köper du en dator som du valt delar till själv, eller fått hjälp med. Bara slöseri med pengar att köpa en dator på siba, elgiganten, mediamarkt, osv om man ska spela.

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Medlem
Skrivet av LoLiwer:

bara en fråga..

vad är det som är så dåligt med denna hp datorn ? jag fattar att moderkortet inte är så bra, men det kvittar ju om jag ska köpa ett gtx 570 eller gtx 560 ti. (utan sli) och nätagg ska jag köpa ett nytt, men det hittar jag nog nåt billigt men iaf .. vrf är den så himla dålig enligt många ?

den har ju usb 3.0 vilket jag tycker är bra.. den har många ljudingångar och microfon och det är rätt så snyggt chassie (enligt mig) eftersom jag diggar luckan där fram den har bra cpu hyfsat grafikkort (klarar alla dagens spel på låg-high)mycket ram o 1 tb (bra enligt mig)

Det som är dåligt är att just möjligheterna till framtida uppgraderingar är VÄLDIGT begränsade.
Du kan KANSKE byta CPU, om BIOS tillåter detta.
Du KAN uppgradera minnet (fast det behövs nog inte)
Du kan antagligen INTE byta moderkort då distanshålen inte alltid följer ATX-standard på OEM-maskiner.
Du KAN byta grafikkort.
Du KAN byta nätaggregat.
Du kan INTE överklocka CPU.
Du kan INTE köra SLI/CF.

Datorn i sig är inte helt fel faktiskt för den summan. Tror till och med det är svårt att plocka ihop liknande komponenter på valfri nätbutik, med Win7 och montering, för samma penning.
Köp datorn på SIBA, men var med på att den antagligen inte håller så länge i orginalutförande (prestandamässigt) och att det KAN vara trixigt att uppgradera.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem

Tja, som alla andra säger så blir det ju inte så prisvärt att köpa en dator på siba men eftersom du har presentkort så är det väl bara att köra på antar jag.

Hittade denna: http://www.siba.se/Products/Product.aspx?id=7849782

Så kan du kasta det medföljande grafikkortet på någon som är dum och köpa ett nytt för 1500-2000 någon annastans och sätta i, typ detta: http://www.inet.se/produkt/5409095/gigabyte-geforce-gtx-560ti....

Dock hittar jag ingenstans vad det är för nätaggregat men men, det står ju att den har expansionsmöjligheter så bör inte vara 300w iaf.

*Det var vad jag kan se bara på 300w :(*

Permalänk
Skrivet av Jory89:

Medium grafikinställningar med skuggor, AA och AO helt avstängda bör gå runt.

Jag kör bf3 på ett ensamt gammalt 5850 med anpassade grafikinställningar och droppar aldrig under 55fps @ 1080p. Detta i MP.

Kan man leva utan ögongodis så kan man nog köra bf3 med acceptabel grafik och goda fps på siba-datorn med.

Vi vet inte om Siba-datorn går att modifiera, då de är väldigt dåliga på att ge ut ordentlig information på hemsidan.
Det du kan räkna med är att:
SLI kommer troligen inte vara möjligt.
Överklockning kommer vara svårt, då OEM-datorer ofta har specialanpassade BIOS.
Datorn kommer kunna dra runt BF3, men absolut inte i HIGH, kanske i medium om du stänger av shadows, AA och OA.

Jag tolkade det som att TS menade att h*n vill ha förslag på bättre datorer som finns på siba, så kan TS själv ta lite pengar ur egen fick, plus presentkortet och på så sätt få ihop en hygglig dator

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av LoLiwer:

bara en fråga..

vad är det som är så dåligt med denna hp datorn ? jag fattar att moderkortet inte är så bra, men det kvittar ju om jag ska köpa ett gtx 570 eller gtx 560 ti. (utan sli) och nätagg ska jag köpa ett nytt, men det hittar jag nog nåt billigt men iaf .. vrf är den så himla dålig enligt många ?

den har ju usb 3.0 vilket jag tycker är bra.. den har många ljudingångar och microfon och det är rätt så snyggt chassie (enligt mig) eftersom jag diggar luckan där fram den har bra cpu hyfsat grafikkort (klarar alla dagens spel på låg-high)mycket ram o 1 tb (bra enligt mig)

Jag vet hur jäkla jobbigt det är att uppgradera märkes datorer, köpte också en hp, nästan idetisk mot den du kollar på, fast dyrare. Skulle köpa nytt grafikkort (gtx 560 ti), till det behövdes nytt nätagg. Med det nya högpresterande grafikkortet så räckte inte den lilla fläkten i chassit till, och fanns inga fler fläktplatser=nytt chassi. Vill senare köpa ett till gtx 560 ti för sli, tyvärr hade mitt moderkort bara en pci plats= nytt moderkort. Allt jag har kvar av den datorn är processorn, som råkade vara en i7 2600k.
Dessutom brukar hps chassin vara hemska att bygga i då de brukar bara extremt små...

Antingen tycker jag du ska spara ihop lite extra pengar så du kan köpa den en bättre dator på siba, eller sälja presentkortet till någon.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

Som alla säger: Om du köper HP datorn, då finns det knappt någon idé att uppdatera den tyvärr

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50