Guide: Spåra paket från Komplett mm.

Permalänk
Medlem

Guide: Spåra paket från Komplett mm.

Hej,

Igår beställde jag ett 7970 från komplett och blev sur att jag inte direkt kunde spara en länk i min webbläsare där man kunde kolla vart paketet befann sig i levereringsprocessen som man kan på Inet jag fick då en idé som visade sig funka och tänkte att några kunde ha nytta av detta. När man beställt från komplett kan man inte direkt spåra paketet, tills nu. Här kommer en guide om hur man spårar paket från komplett eller liknande direkt.

Steg 1: Ta reda på ditt kollid, detta får du på mail eller kontot du registrerat på den eventuella siten.

Steg 2: Copy/paste denna länk i din webbläsare :
http://server.logistik.posten.se/servlet/PacTrack?xslURL=/xsl...

Exempel:

Steg 3: Byt ut de 6 Xen i slutet mot ditt kollid. Klart! Om du vill kan du enkelt se ditt paket genom att spara länken i bokmärken!

Exempel:

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk
Medlem

Är inte detta exakt samma info som man får om man söker på sitt kolli-id på posten.se som man alltid fått göra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Är inte detta exakt samma info som man får om man söker på sitt kolli-id på posten.se som man alltid fått göra?

Jo, men med kompletts kollid går det inte att spåra förens 1-2 arbets dagar. Dessutom kan man inte spara länken i bokmärken som man med denna behändigt kan göra. Om du läst min introduktion skulle du sett att jag skrev varför det var nödvändigt. Men men, människor är lata och det ska man inte döma dom för.

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013

Permalänk

Ska testa nästa gång jag beställer något

Visa signatur

Dator: FD Define S | i7 5820k | Noctua NH-D15 | 16GB DDR4 | AMD Fury X | MSI X99A GAMING 9 | CM V1000 | Samsung 850PRO 256GB | 3TB WDRED
NAS: FD Node 304 | Pentium G3220 | 2X WD RED 2TB + 2X HGST 4TB | 16GB 1600MHz | FreeNAS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mighty Nerd:

Ska testa nästa gång jag beställer något

Great, du kan testa med gamla kollidn också men du kanske menar nästa gång komplett väljer att exkludera information 1-2 arbetsdagar ifrån dig ? Kul att vara till någon hjälp iallafall :)!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det går att spåra lika snabbt som med vilket kollid-id som helst från komplett.
Tar alltid lite längre tid pga att paketet ska gå ifrån Norge först ibland dock, så det tar lite extra tid att nå en svensk central då.
(och det går inte att spåra oavsett vad man skriver in förrän paketet är inom postens område, dvs Sverige )

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ODDNAME:

Det går att spåra lika snabbt som med vilket kollid-id som helst från komplett.
Tar alltid lite längre tid pga att paketet ska gå ifrån Norge först ibland dock, så det tar lite extra tid att nå en svensk central då.
(och det går inte att spåra oavsett vad man skriver in förrän paketet är inom postens område, dvs Sverige )

Kul att vara till någon hjälp :)!

Visa signatur