BF3 förstörs av fuskare, vad gör EA/Dice?

Permalänk

De har blivit även hårdare nu. Hörde en som jag känner som säger att han inte fuskade, men blev tagen av PB. EA stängde ner hela hans Bf3 konto så han fick köpa en ny licens. Tycker det är helt rätt.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
RYZEN 7 7800X3D Corsair 32GB 6000 MHz ASUS B650-E
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung 32" Odyssey G80SD OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av som99:

Vad tänker fuskarna? Vad gör spelet kul med aimbots? Jag begriper det inte, permanent ban av nyckeln.tycker jag, alla fuskare vet att dem gör.fel.

Ett av livets stora gåtor min vän

Permalänk
Medlem
Skrivet av barbafarsan:

mest för the luls att förstöra andras dag

"Min tid och mitt nöjje är mer värt än andrasr"
I sann moderat anda.

OT: Detta är ju känt sen länge att det fuskas vilt, etc.
Bara ignorera servrar där det inte finns aktiva admins
och spela vidare som om de inte finns. Jag lirar ganska
mycket bf3 och har då aldrig haft problem med att hitta
väl administrerade servrar.

Visa signatur

Phanteks Enthoo EVOLV | i5 4460 | Noctua NH-U9B SE2 |
Corsair 12GB@1866mhz | GTX 970 | SSDs: 3x120 raid, 1x 256 Win10

Permalänk
Medlem

Jag undrar på vilka servrar ni som möter fuskare så ofta spelar på? Jag har mött 1 fuskare sedan BF3 release, och jag har nött spelet riktigt mycket. Så jag fattar aldrig riktigt dessa trådarna, tycker det är extremt lite fuskare i BF3

Visa signatur

Console: Xbox Series X TV: Samsung Q70T 4K 120HZ Headset: Turtle Beach Stealth 700 Gen 2

Permalänk
Skrivet av GizZm0:

Jag undrar på vilka servrar ni som möter fuskare så ofta spelar på? Jag har mött 1 fuskare sedan BF3 release, och jag har nött spelet riktigt mycket. Så jag fattar aldrig riktigt dessa trådarna, tycker det är extremt lite fuskare i BF3

Det beror helt enkelt på vad du spelar. Lirar du mycket Conquest kommer du inte att träffa på många fuskare. Lirar du däremot TD så kan jag lova dig att du kommer möta en och annan.

Tror det har att göra då TD fokuserar mer på kills än vad Conquest gör. Sen så har det blivit bättre faktiskt. Inte ofta man möter en fuskare nu om man inte räknar en igår kväll ehehe. Han hoppade ur väggar hela tiden. Tydligen så hade han även lagt en spawnpoint där så när folk spawnade på hans beacon så hoppade de ur väggen på banor. Var helt sjukt , men samtidigt kul. Jag väntade där och plockade hela teamet sen sa jag "stop cheating fccking bitches" Han slutade med det , men orkade inte att anmäla han.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

BF3 förstörs av fuskare, vad gör dice / ea .dem gör bf4 och hoppas alla byter till det lol.

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Medlem

Yay, de har bannat en person jag reportade för aimbot. ^^

Visa signatur

Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ω
CM Storm Quick Fire TK Brown
Zowie FK1+

Permalänk
Medlem
Skrivet av GizZm0:

Har redan mött 2 fuskare och jag har bara spelat i 22h... Men jag har reportat de 2 så nu är de bannade.

Visa signatur

Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ω
CM Storm Quick Fire TK Brown
Zowie FK1+

Permalänk

Efter att ha lämnat spelet pga fusket (då när jag lämnade så var det helt galet mycket fusk) så kom jag tillbaks nu för att lira close quarters, och fuskarna är kvar men de har blivit mycket bättre nu på tona ner fusket, men man märker det ändå: jag spelade väldigt mycket i flera dagar på en server där alla gjorde headshots på mig och väldigt ofta, extremt snabba headshots i svåra situationer där jag blev förvånad och det hände väldigt ofta men inte varje gång. Jag anklagade ingen, jag respekterade deras "skills", men tyckte det var konstigt hur duktiga alla var och speciellt om man tänker på att det var väldigt svåra situationer att få in headshots i, och väldigt ofta. Sen körde jag på en annan server i ett par dagar, en som sköttes bättre, och plötsligt nästan inga headshots alls om man jämför med förra servern, skillnaden var som natt och dag. Och det var inte så att de på nya servern var sämre spelare, de var minst lika duktiga, men mystiskt så var det plötsligt mycket mindre headshots. Gick tillbaks till gamla servern o headshotsen kom tillbaks igen...

Så jag är säker på att de finns där även om du inte märker de.. Eller så har du tur o kör på en bättre server än jag brukar göra. Jag har väl haft otur med servrar kanske, men jag har en speciell smak på vilka banor o typer av gameplay jag gillar vilket gör att jag inte har lika stort urval, brukar ha svårt därför att hitta servrar jag gillar och då hamnar jag på skumma servrar tydligen..

Permalänk

Sluta titta på K/D, för det säger egentligen inget alls. Själv har jag som bäst haft 112/0, och förövrigt en killstreak på 114. Varför har jag det?, ja inte är det för att jag fuskar, utan för jag använder det som sitter mellan axlarna. När man väl analyserat alla "kamikaze-wannabees", så är det inte så svårt att lägga upp sin taktik för att erhålla bäst förutsättningar. Detta innebär att jag INTE hoppar fram och gladeligen tar en svärm av kulor, bara för att lyckas träffa någon annan. Jag har sagt det innan, och jag säger det igen: jag spelar strategiskt, utifrån väldigt många faktorer. Därför lyckas jag erhållla en mycket hög K/D.

Vad ni ska titta på, och jämnföra, så är det: Shots/Hits/Kills. Är det någon som har avlossat ungefär lika många kulor som har träffat någon?, ja då kan ni börja dra öronen åt er.

Visa signatur

NZXT H2 Vit, ASUS Sabertooth P67 B3, i7-2600K Processor @ 4.43Ghz, Corsair Vengeance DDR3 @ 1648MHz 16GB CL9, Corsair SSD Force Series GT 120GB , Seagate Barracuda® 7200 1TB, Corsair AX 850W PSU ATX 12V V2.31, 80 Plus Gold Modular, PowerColor Radeon HD 6990 4GB GDDR5 @ 880/1500Mhz, CoolIT ECO C240 A.L.C. CPU Kylare

Permalänk

Exakt, jag tänker inte "hög k/d = fusk". En del är bara sjukt bra. Har man spelat spel länge så vet man det.

Men det är en stor andel spelare som fuskar i det här spelet. Och så är det även om du (menar inte någon här specifikt) inte märkt det!

Permalänk
Skrivet av Thewiruz:

Någon som tycker det här ser skumt ut? Titta riktigt noga!
Sen att det inte går att söka efter killen är ännu skummare!.
Fick vänta matchen ut för att kunna se profilen

http://i39.tinypic.com/2lv03gh.jpg

Han är bara en jävligt bra sniper...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pvt_Rinzler:

Det beror helt enkelt på vad du spelar. Lirar du mycket Conquest kommer du inte att träffa på många fuskare. Lirar du däremot TD så kan jag lova dig att du kommer möta en och annan.

Jo så kan det vara iofs, jag spelar endast Conquest och Rush, aldrig något annat.

Visa signatur

Console: Xbox Series X TV: Samsung Q70T 4K 120HZ Headset: Turtle Beach Stealth 700 Gen 2

Permalänk
Skrivet av Jarlstrale:

Sluta titta på K/D, för det säger egentligen inget alls. Själv har jag som bäst haft 112/0, och förövrigt en killstreak på 114. Varför har jag det?, ja inte är det för att jag fuskar, utan för jag använder det som sitter mellan axlarna. När man väl analyserat alla "kamikaze-wannabees", så är det inte så svårt att lägga upp sin taktik för att erhålla bäst förutsättningar. Detta innebär att jag INTE hoppar fram och gladeligen tar en svärm av kulor, bara för att lyckas träffa någon annan. Jag har sagt det innan, och jag säger det igen: jag spelar strategiskt, utifrån väldigt många faktorer. Därför lyckas jag erhållla en mycket hög K/D.

Vad ni ska titta på, och jämnföra, så är det: Shots/Hits/Kills. Är det någon som har avlossat ungefär lika många kulor som har träffat någon?, ja då kan ni börja dra öronen åt er.

Som mannen skrev här så säger inte K/D så mycket utan man ska kolla hur många hit/shots de har. En annan sak man kan kolla på är accuracy. Märker du hela tiden att du blir headshotad av en support gå in och kolla på hans accuracy, brukar ligga på 37-45 %

Jag tycker bara att det är så lågt att fuska. Är man dålig förlorare så kan man bitcha på annat sätt än jävlas med andra människor. Som tur är har det blivit bättre och det har hjälpt att alla rapporterar fusk. Hoppas att ni alla fortsätter med det.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Accuracy fungerar inte på smygfuskarna eftersom de dels kan ställa in träffprocent på olika vapen och dels för att de skjuter av en massa skott på ingeting. I extremfallen fungerar det förstås, men tydligaste statsen för fusk brukar vara kills/minute med de olika vapnen. Förut var kills/minute på sådär 2,5 och uppåt under långre tidsperioder klart suspekt (inte räknat pistoler och kniv som man bara har framme en kort tid), men i.o.m. CQ är det svårare att använda som indikator.

Jarlstrales 114 killstreak kan man ju tycka är suspekt, men kollar man hans kills/minute ligger de på ca 0.3-1,3. Ta och jämför det med fuskare tex http://battlelog.battlefield.com/bf3/soldier/BlanSniper/weapo... eller http://battlelog.battlefield.com/bf3/soldier/_-Battle-G0D-_/w...

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Medlem

Visst finns det en del fuskare men jag förstår inte hur alla kan påstå att de möter så många? Jag har 400h spelade i BF3 varav 250 av dem timmarna va innan jul så jag spelade riktigt mycket första månaderna pga arbetslöshet. Numera har jag knappt tid över att lira men jag har under mina 400h inte stött på mer än 4-5-6 solklara fuskare med den typ av fusk som dödar folk från spawn. Däremot har jag själv blivit bannad & kickad oräkneligt många gånger på grund av "fusk", så många av er som anklagar folk kanske ska inse många helt enkelt bara är bättre än er.

Visa signatur

Corsair 800D | Asus Maximus IV Extreme-Z | Corsair Vengeance 8GB 1600mhz | Intel i5 2500k @ 4,3ghz | ASUS GTX670 DCUII | BenQ XL2410T 120hz | Corsair AX 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av nidrah:

Visst finns det en del fuskare men jag förstår inte hur alla kan påstå att de möter så många? Jag har 400h spelade i BF3 varav 250 av dem timmarna va innan jul så jag spelade riktigt mycket första månaderna pga arbetslöshet. Numera har jag knappt tid över att lira men jag har under mina 400h inte stött på mer än 4-5-6 solklara fuskare med den typ av fusk som dödar folk från spawn. Däremot har jag själv blivit bannad & kickad oräkneligt många gånger på grund av "fusk", så många av er som anklagar folk kanske ska inse många helt enkelt bara är bättre än er.

Faktum är att det finns hur många fuskare som helst och att de "uppenbara" fuskarna är väldigt få. Sista jag kollade hade PBBans runt 12 000 påkomna fuskare (fuskare man kunnat koppla till ett specifikt fusk, ofta någon typ av aimbot) i BF3. I BF:BC2 var det närmare 20 000. Att spela BF3 och tro att alla är så j*vla bra att de inte behöver någon tid alls till att sikta är naivt.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Faktum är att det finns hur många fuskare som helst och att de "uppenbara" fuskarna är väldigt få. Sista jag kollade hade PBBans runt 12 000 påkomna fuskare (fuskare man kunnat koppla till ett specifikt fusk, ofta någon typ av aimbot) i BF3. I BF:BC2 var det närmare 20 000. Att spela BF3 och tro att alla är så j*vla bra att de inte behöver någon tid alls till att sikta är naivt.

Sen är ju inte heller de vanligaste fusken aimbot faktum är att aimbots är rätt ovanligt, utan damage modifiers/no recoil är vanligast vilket är rätt svårt att avgöra om de fuskar eller ej.

En damage modifier fungerar oftast så att den lurar spelet att tro att varje skott som träffar, träffar i huvudet vilket ger mycket högre skada och därför där man sjukt fort.

I denna video förklarar xfactor hur de fungerar och hur man kan se om någon använder den, förutsatt att personen inte är smart och döljer det genom att stå och skjuta skott i vägen vilket är tvivelaktigt då man förmodligen är rätt retard om man fuskar till att börja med....

Visa signatur

Corsair 800D | Asus Maximus IV Extreme-Z | Corsair Vengeance 8GB 1600mhz | Intel i5 2500k @ 4,3ghz | ASUS GTX670 DCUII | BenQ XL2410T 120hz | Corsair AX 1200W |

Permalänk
Medlem

Intressant. Ofta är det väl dock så att hack innehåller flera olika sätt att fuska på så som både aimbot och damage modifier. Det är bara att välja nivå och vilka man använder. Damage modifier förklarar ju hur man många gånger förlorar en duell fast man skjuter först om det normalt krävs sju träffar för att döda medan en spelare med damage modifier bara behöver en eller ett par.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk

http://battlelog.battlefield.com/bf3/news/view/28326547857213...

Anti-cheat update: Striking down on stats padding and how you can help

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakwetu:

Accuracy fungerar inte på smygfuskarna eftersom de dels kan ställa in träffprocent på olika vapen och dels för att de skjuter av en massa skott på ingeting. I extremfallen fungerar det förstås, men tydligaste statsen för fusk brukar vara kills/minute med de olika vapnen. Förut var kills/minute på sådär 2,5 och uppåt under långre tidsperioder klart suspekt (inte räknat pistoler och kniv som man bara har framme en kort tid), men i.o.m. CQ är det svårare att använda som indikator.

Jarlstrales 114 killstreak kan man ju tycka är suspekt, men kollar man hans kills/minute ligger de på ca 0.3-1,3. Ta och jämför det med fuskare tex http://battlelog.battlefield.com/bf3/soldier/BlanSniper/weapo... eller http://battlelog.battlefield.com/bf3/soldier/_-Battle-G0D-_/w...

Inga stats så som accuracy, K/D, Kills/Min, Score/min osv indikerar på fusk. Och förövrigt har jag lirat rätt mkt, men inte mött mer än 3-5st uppenbara fuskare. Dock har jag tyckt att vissa gör vääldigt konstiga saker, som indikerar på fusk, men aldrig orka klaga.

Visa signatur

LULE HOCKEY
PC: Gigabyte G1.Sniper 2, Intel i7 2600K@4.5, Noctua NH-D14, ASUS GTX580 DirectCUII@925/1850/2100, OCZ Agility SSD + 1Tb HDD, G.Skill Sniper 8Gb 1866Mhz. Allt sitter i ett HAF X Chassi. Sennheiser PC360, Qpad 5k samt 6Gv2
Piguah @battlelog (CliQue.bf3 8v8, 5v5: Mix)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakwetu:

Killen på sista länken verkar vara lite mysko? jag menar, snubben/bruden har spelat i 31 timmar och rank 45.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nidrah:

Sen är ju inte heller de vanligaste fusken aimbot faktum är att aimbots är rätt ovanligt, utan damage modifiers/no recoil är vanligast vilket är rätt svårt att avgöra om de fuskar eller ej.

En damage modifier fungerar oftast så att den lurar spelet att tro att varje skott som träffar, träffar i huvudet vilket ger mycket högre skada och därför där man sjukt fort.

I denna video förklarar xfactor hur de fungerar och hur man kan se om någon använder den, förutsatt att personen inte är smart och döljer det genom att stå och skjuta skott i vägen vilket är tvivelaktigt då man förmodligen är rätt retard om man fuskar till att börja med....
http://www.youtube.com/watch?v=tj_uciKuXEE&feature=plcp

Mycket bra länk!

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZixX:

Inga stats så som accuracy, K/D, Kills/Min, Score/min osv indikerar på fusk. Och förövrigt har jag lirat rätt mkt, men inte mött mer än 3-5st uppenbara fuskare. Dock har jag tyckt att vissa gör vääldigt konstiga saker, som indikerar på fusk, men aldrig orka klaga.

Tips: Sök på dem på http://cheatometer.hedix.de/ så ser du något väldigt intressant. Den första är till exempel bannad.

Visa signatur

[MSI X470 GAMING PLUS] - [AMD RYZEN 3700X] - [G.SKILL F4-3200C14D-16GTZKW] - [Palit GTX 1080] - [Kingston 1TB NVME] - [Corsair HX 750W] - [Noctua NH-D15] - [Fractal Design XL R2] - [Acer XB270HU]

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZixX:

http://battlelog.battlefield.com/bf3/soldier/_-Battle-G0D-_/w...

Så 59 kills på 3 minuter och 50 sekunder med REX? Accuracy: 276.92% ??? Så detta indikerar inte på fusk?

Permalänk
Medlem

Tjänar pengar, dom har nått sin top..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av onYYx:

Har spelat 40 timmar på ungefär en vecka på xbox 360, har inte mött en enda fuskare! Är fortfarande lite förvånad över hur bra Bf3 faktiskt är på konsol. Trodde att det skulle vara mycket mer fuskande på konsol än vad det är, dock så verkar "boostandet" vara riktigt populärt på konsol, vet inte hur det är på PC. Har inte mött något direkt fel med battlefiled 3, varken på xboxet eller betan på pc som många hade problem med.

På konsol är det mycket få fuskare. En del som tros vara fuskare kan ju även lika gärna vara folk som har skaffat tangentbord och mus vilket gör det 10x enklare så då kan ju i princip vem som helst bli pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nidrah:

http://www.youtube.com/watch?v=tj_uciKuXEE&feature=plcp

Sant. I ett annat, inte så jätte populärt spel moddade jag fusk faktiskt. Jag fixade lite här och var och gjorde olika vapen starkare och kunde även ändra på recoil så att skotten inte spred sig och så att själva vapnet skakade mindre.
Det är nästan omöjligt att bevisa att någon har detta om man nu inte är väldigt insatt i det och kan mycket om det.
Att veta hur fusk fungerade i detta spel var en stor fördel när jag hade en server.

Permalänk
Medlem

Alltså jag är också mer irriterad på diskreta fuskare, dvs. dem som verkar duktiga men inte är det. Jag har personligen under mina 320 speltimmar stött på ca 3-4 uppenbara fuskare dvs. med kanske 50 - 0 i stats efter 1 min, eller att jag dött direkt när jag spawnat.

Men jag måste erkänna att jag kastar ur mig anklagelser om fusk trots att personen kanske bara är duktig eller har tur. Jag brukar ju kolla efter personens rank, dess k/d i ett game, samt att försöka döda spelaren (hämd) för att utröna om det är fusk vilket det ofta inte är. Men som sagt man vet ju inte med tanke på de diskreta fusk som kan hjälpa.

Jag har själv blivit kickad från ett game på qlose quarters med statsen typ 50/5 eller dylikt eftersom jag skypade med min vän som var en ninja på att ge mig revives samtidigt som jag köttate och hade en bra dag.. Inte heller kul att bli kickad fast man inte fuskar..

Permalänk
Medlem
Skrivet av petehell:

Killen på sista länken verkar vara lite mysko? jag menar, snubben/bruden har spelat i 31 timmar och rank 45.

Nu var det ett tag sedan jag skrev min post, och jag tror han har blivit nollställd av EA och sen startat om. Nu ser hans stats inte överdrivet uppenbara ut, men 71% hs ratio på m249 med nästan 5 kills/min eller rex statistiken är skum.

Jag satt igår och kolla på en fuskares livestream, han var helt öppen med att han fuskade, man kunde se hur han startade fusket och man såg alla rektanglar på skärmen där fienden var och varningstexten när nån siktade på honom eller kunde se honom. Han brydde sig inte ens om att sätta på någon mjukhet för aimbotten utan twitchade hejvilt, vilket gjorde att han blev kickad flera gånger http://battlelog.battlefield.com/bf3/user/2Leg1t2QuIt/
I en match fanns det en annan aimbottare i motståndarlaget (de är vänner på battlelog) http://battlelog.battlefield.com/bf3/user/GERlBALDl/

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?