BF3 förstörs av fuskare, vad gör EA/Dice?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakwetu:

Nu var det ett tag sedan jag skrev min post, och jag tror han har blivit nollställd av EA och sen startat om. Nu ser hans stats inte överdrivet uppenbara ut, men 71% hs ratio på m249 med nästan 5 kills/min eller rex statistiken är skum.

Jag satt igår och kolla på en fuskares livestream, han var helt öppen med att han fuskade, man kunde se hur han startade fusket och man såg alla rektanglar på skärmen där fienden var och varningstexten när nån siktade på honom eller kunde se honom. Han brydde sig inte ens om att sätta på någon mjukhet för aimbotten utan twitchade hejvilt, vilket gjorde att han blev kickad flera gånger http://battlelog.battlefield.com/bf3/user/2Leg1t2QuIt/
I en match fanns det en annan aimbottare i motståndarlaget (de är vänner på battlelog) http://battlelog.battlefield.com/bf3/user/GERlBALDl/

Denne spelare verkar inte vara den skarpaste kniven i lådan.

Har gjort mitt för Bf3 communityn idag och anmält två stycken, en smygfuskare: bara få violations (wpn dmg) och en annan solklar med 14 st.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk

Stötte på en idag, http://battlelog.battlefield.com/bf3/battlereport/show/433112.... Han var med på tre banor totalt.

Anmälde honom och hoppas de tar bort hans BF3, så han får köpa det igen.

Han sköt alltid ett skott, alltid HS, och alla dog på ett skott.

Jag tycker det är trist för jag är ganska dålig på BF3 och blir glad när jag ligger över K/D 1. Då blir det trist när en sån pajar min möjlighet.

Visa signatur

Bio: Denon AVC-X3700H - Emotiva XPA-2 - Revel F208 - T.Amp 1050 - Ino Audio pY-2
Dator: Rampage V Extreme, 5930K, Palit 2070 Super, Acer XB270HU, Asus Essence STX II, Sennheiser HD650, Kama Bay Mini Amp, Klipsch RB51

Permalänk
Medlem

PunkBuster funkar verkligen skitbra, i morse när jag skulle in på SweC-servern fick jag en liten trevlig ruta om att jag minsann hade en GLOBAL GUID BAN. Jahapp, där ser man. Om jag fuskar måste jag vara den sämsta fuskaren i världen. Har aldrig använt varken hacks eller exploits i BF3. Har skickat en ticket till Evenbalance men chansen att de unbannar mig är antagligen noll.

Visa signatur

Joined the dark side in 2024. (PC till Mac)

Permalänk
Skrivet av Jexmark:

PunkBuster funkar verkligen skitbra, i morse när jag skulle in på SweC-servern fick jag en liten trevlig ruta om att jag minsann hade en GLOBAL GUID BAN. Jahapp, där ser man. Om jag fuskar måste jag vara den sämsta fuskaren i världen. Har aldrig använt varken hacks eller exploits i BF3. Har skickat en ticket till Evenbalance men chansen att de unbannar mig är antagligen noll.

Vad nickar du på battlelog? Kan se om jag kan se någon mer info på GGC.

Permalänk
Medlem

Reportade den här idioten för några dagar sedan http://battlelog.battlefield.com/bf3/battlereport/show/439725...
Men han spelar fortfarande -_-

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
ASUS ROG Strix 27" WOLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av StefanLundgren:

Stötte på en idag, http://battlelog.battlefield.com/bf3/battlereport/show/433112.... Han var med på tre banor totalt.

Anmälde honom och hoppas de tar bort hans BF3, så han får köpa det igen.

Han sköt alltid ett skott, alltid HS, och alla dog på ett skott.

Jag tycker det är trist för jag är ganska dålig på BF3 och blir glad när jag ligger över K/D 1. Då blir det trist när en sån pajar min möjlighet.

haha aswal.. alla fuskare verkar använda den.. troligen vet dem inte att andra vapen kan ha silencer... annan sak man märker att dem har typ jätte få revieves och heals fast dem pressat som assault.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waowt:

På konsol är det mycket få fuskare. En del som tros vara fuskare kan ju även lika gärna vara folk som har skaffat tangentbord och mus vilket gör det 10x enklare så då kan ju i princip vem som helst bli pro.

Eller hur! Hoppas att det kommer något inom kort tid som blockar det! Förstör ju bara...

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av onYYx:

Eller hur! Hoppas att det kommer något inom kort tid som blockar det! Förstör ju bara...

Dom kanske borde göra så att alla får en kontroll+tb och mus till när man köper konsolen så blir det mer rättvist.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waowt:

Dom kanske borde göra så att alla får en kontroll+tb och mus till när man köper konsolen så blir det mer rättvist.

Exakt! Vanlig USB 3.0 så hade allt vart så mycket bättre.

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waowt:

Dock förstår det ju grejen med kontroller.. Jag gillar verkligen att köra FPS med xbox kontroll och man blir ganska underlägsen med aimet om man möter en som är duktig med mus och tb, men det går även att bli riktigt grym med kontroll också.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tror faktiskt det ändå är mer fuskare än man tror. Solklara fuskare blir inte bannade hur mkt man än rapporterar dem, så jag orkar inte längre. Men "smygfuskare" kommer man aldrig få tag i, tyvärr...

Dock så skriver alltid folk i chatten "cheater, cheater cheater blabla fucker" osv till folk som verkligen inte fuskar, och detta händer på varenda server!

Visa signatur

LULE HOCKEY
PC: Gigabyte G1.Sniper 2, Intel i7 2600K@4.5, Noctua NH-D14, ASUS GTX580 DirectCUII@925/1850/2100, OCZ Agility SSD + 1Tb HDD, G.Skill Sniper 8Gb 1866Mhz. Allt sitter i ett HAF X Chassi. Sennheiser PC360, Qpad 5k samt 6Gv2
Piguah @battlelog (CliQue.bf3 8v8, 5v5: Mix)

Permalänk
Medlem

Tyvärr finns fuskarna även på konsol, även om PS3 har varit rätt förskonat från dom finns dom även där. Xbox är i stort sett lika hemskt som PC i många spel. Nu har jag bara BF3 på PC men i andra spel finns det hur många som helst å svaret från microsoft var att dom inte gör något utan det ska dom som är ansvariga för varje spel göra då funkar det ju verkligen att anmäla "tampering" till microsoft......

Tyvärr väldigt tråkigt med alla fuskare men dom flesta går igång på att förstöra för andra samt en del måste försöka visa att dom är något. Dom visar egentligen bara hur små vidriga människor dom är, ja jag hatar fuskare om ingen kunde läsa ut det ur min text.

Det finns en hel uppsjö av dom i BF3 på PC + alla som glitchar å det är samma där bara för att bli upphetsade av tanken på att få förstöra för andra.

Vart är världen på väg? Jag har frågat flera som fuskar i olika spel å dom flesta säger bara att det är kul att sabba för andra, när man sen frågar ålder så är det ~12-20år på dom flesta. Är det verkligen så att "dagens" föräldrar lär sina barn att skita i andra å försöka förstöra så mycket som möjligt? Jag menar dom går verkligen bara in för att förstöra inget annat. Detta är då självklart dom uppenbara fuskarna som SYNS! Vart tog det vägen att man ska respektera varandra? Är det helt utdött och man ska helst köra över alla och sticka kniven i ryggen så fort någon vänder sig om, bara tänka på sig själv och hur mycket skada man kan göra för andra?
Visst det låter hårt men rent tekniskt är det bara ett substitut för vad dom inte vågar göra mot folk IRL........

Smygfuskarna som det skrevs om i posten ovanför är dom små människorna utan självförtroende som måste visa att dom är nåt för andra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Tyvärr finns fuskarna även på konsol, även om PS3 har varit rätt förskonat från dom finns dom även där. Xbox är i stort sett lika hemskt som PC i många spel. Nu har jag bara BF3 på PC men i andra spel finns det hur många som helst å svaret från microsoft var att dom inte gör något utan det ska dom som är ansvariga för varje spel göra då funkar det ju verkligen att anmäla "tampering" till microsoft......

Tyvärr väldigt tråkigt med alla fuskare men dom flesta går igång på att förstöra för andra samt en del måste försöka visa att dom är något. Dom visar egentligen bara hur små vidriga människor dom är, ja jag hatar fuskare om ingen kunde läsa ut det ur min text.

Det finns en hel uppsjö av dom i BF3 på PC + alla som glitchar å det är samma där bara för att bli upphetsade av tanken på att få förstöra för andra.

Vart är världen på väg? Jag har frågat flera som fuskar i olika spel å dom flesta säger bara att det är kul att sabba för andra, när man sen frågar ålder så är det ~12-20år på dom flesta. Är det verkligen så att "dagens" föräldrar lär sina barn att skita i andra å försöka förstöra så mycket som möjligt? Jag menar dom går verkligen bara in för att förstöra inget annat. Detta är då självklart dom uppenbara fuskarna som SYNS! Vart tog det vägen att man ska respektera varandra? Är det helt utdött och man ska helst köra över alla och sticka kniven i ryggen så fort någon vänder sig om, bara tänka på sig själv och hur mycket skada man kan göra för andra?
Visst det låter hårt men rent tekniskt är det bara ett substitut för vad dom inte vågar göra mot folk IRL........

Smygfuskarna som det skrevs om i posten ovanför är dom små människorna utan självförtroende som måste visa att dom är nåt för andra.

Jag tror att det mest handlar om mognad, jag var också en ligist när jag var ung(visserligen inte inom tv/dator-spel). men man växer upp och inser att det är fel. Och man slutar med det. Samt så ser man inte konsekvenser av sitt handlande lika tydligt när man är en liten snorvalp.
Men jag tycker också det är tråkigt med fuskare. Vill inte spela med dem heller. Men man får hoppas att det blir bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av onYYx:

Dock förstår det ju grejen med kontroller.. Jag gillar verkligen att köra FPS med xbox kontroll och man blir ganska underlägsen med aimet om man möter en som är duktig med mus och tb, men det går även att bli riktigt grym med kontroll också.

Jag hatar, absolut hatar FPS spel med kontroller. Använder bara en kontroll när jag kör bilspel, TPS eller spel som GTA.

Skrivet av onYYx:

Exakt! Vanlig USB 3.0 så hade allt vart så mycket bättre.

USB - The solution of everything. Lol

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waowt:

Anledningen (min tolkning) till att det är väldigt dåligt/obefintligt stöd för mus+tgb på konsoll är helt enkelt att dom tjänar mer pengar på att sälja handkontroller.

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk

Den senaste veckorna så tycker jag det har blivit en explosiv ökning av fuskare. Detta förstör hela spelet. Så irriterad att jag skulle kunna göra nästan vad som helst för att få en personlig kontakt med Dice/ea och fråga vad dom sysslar med och fråga varför dom inte lägger mer resurser på att banna fuskare. Dom kanske tjärnar grova pengar nu med det kommer dom inte att göra om dom låter det bara vara.
Att banna en cd key är absolut den bästa lösningen tror jag. Kanske en ban på macadressen med skulle kunna göra susen. Det är inte speciellt många som vet hur man byter ut mac adressen på t.ex en router.
Nåt måste dom göra för att behålla sina "kunder". Jag har planer på att kräva tillbaka mina pengar jag har laggt ut på Battlefield 3 och premium, även om jag vet att det aldrig kommer att ske. Men om många flera gör samma sak så kanske Dice/EA får upp ögonen och börjar göra något åt detta.

Visa signatur

CPU: AMD FX-9590 | CPU COOLER: Noctua NH-D15 | MB: Gigabyte 990FXA-UD3 | GPU: Gigabyte GV-RX580AORUS-8GB (Radeon RX580 8G) | RAM: 32 GB HyperX Savage 2400MHz DDR3 | SSD: OS/PROG/SPEL: 2x Kingston A400 480GB (Raid 0) | HDD (Lagring): 500 GB | Chassi: Cooler Master Storm Trooper (Windowed) | PSU: Coolermaster V1200 | Skärmar: 3x24" ACER - G246HLBbid 60hz + 1x24" ACER - GN246HLB 144hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasseman84:

Den senaste veckorna så tycker jag det har blivit en explosiv ökning av fuskare. Detta förstör hela spelet. Så irriterad att jag skulle kunna göra nästan vad som helst för att få en personlig kontakt med Dice/ea och fråga vad dom sysslar med och fråga varför dom inte lägger mer resurser på att banna fuskare. Dom kanske tjärnar grova pengar nu med det kommer dom inte att göra om dom låter det bara vara.
Att banna en cd key är absolut den bästa lösningen tror jag. Kanske en ban på macadressen med skulle kunna göra susen. Det är inte speciellt många som vet hur man byter ut mac adressen på t.ex en router.
Nåt måste dom göra för att behålla sina "kunder". Jag har planer på att kräva tillbaka mina pengar jag har laggt ut på Battlefield 3 och premium, även om jag vet att det aldrig kommer att ske. Men om många flera gör samma sak så kanske Dice/EA får upp ögonen och börjar göra något åt detta.

Det tror inte jag heller. Mig veterligen så ligger MAC adressen på nätverkskortet. Och byta ut den vet jag inte om det går, men det går att spoofa den.

Visa signatur

LULE HOCKEY
PC: Gigabyte G1.Sniper 2, Intel i7 2600K@4.5, Noctua NH-D14, ASUS GTX580 DirectCUII@925/1850/2100, OCZ Agility SSD + 1Tb HDD, G.Skill Sniper 8Gb 1866Mhz. Allt sitter i ett HAF X Chassi. Sennheiser PC360, Qpad 5k samt 6Gv2

Permalänk
Medlem

Har inte mött fuskare på hur länge som helst, vet inte vad det är för servrar ni är inne på. Men det är ju alltid folk som grinar om fusk om någon har bra K/D. Tycker det var mycket mer fuskare i början.

Visa signatur

Dator 1: Intel 6700k @ 4.5ghz |Asus Z170-A |Corsair 16GB Vengence LP |Palit 1080 Jetstream |Samsung 850 EVO 512GB + Crucial m4 128GB
Dator 2: Intel 2500k @ 4,4ghz |Asrock Z68 Extreme4 |Corsair 8GB Vengence |Gigabyte 970 G1 Gaming |Crucial m4 128GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av loweb_:

Har inte mött fuskare på hur länge som helst, vet inte vad det är för servrar ni är inne på. Men det är ju alltid folk som grinar om fusk om någon har bra K/D. Tycker det var mycket mer fuskare i början.

Folk grinar om fusk hela hela tiden. Men jag tycker absolut vissa personer är lite suspekta, då eftersom jag spelat mot hela europas topp lag, och sen kommer en random och skjuter bättre... Möjligt? Ja Troligt? Nä.

Visa signatur

LULE HOCKEY

Permalänk
Skrivet av ZixX:

Det tror inte jag heller. Mig veterligen så ligger MAC adressen på nätverkskortet. Och byta ut den vet jag inte om det går, men det går att spoofa den.

Wan porten på routern är ett nätverkskort med en macadress. Vill bara upplysa dig om detta.
Men att spoofa macadress i linux e skitenkelt. I windows vet jag inte. Och att spoofa macadressen i en router tror jag går att göra i en router med en opensource mjukvara installerad. Inte annars. Rätta mig gärna om jag har fel!

Visa signatur

CPU: AMD FX-9590 | CPU COOLER: Noctua NH-D15 | MB: Gigabyte 990FXA-UD3 | GPU: Gigabyte GV-RX580AORUS-8GB (Radeon RX580 8G) | RAM: 32 GB HyperX Savage 2400MHz DDR3 | SSD: OS/PROG/SPEL: 2x Kingston A400 480GB (Raid 0) | HDD (Lagring): 500 GB | Chassi: Cooler Master Storm Trooper (Windowed) | PSU: Coolermaster V1200 | Skärmar: 3x24" ACER - G246HLBbid 60hz + 1x24" ACER - GN246HLB 144hz

Permalänk
Medlem

Jag är lite nyfiken på hur folk spottar fuskare i spelet, det är ju inte direkt någon killcam. Inte ens admins kan se det ur spelarens perspektiv va?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Jag är lite nyfiken på hur folk spottar fuskare i spelet, det är ju inte direkt någon killcam. Inte ens admins kan se det ur spelarens perspektiv va?

När man ser killsen tickar sakta men säkert upp på en bana som inte är fullspekad av spelare på ett litet område, medans hans dödsfall är minimala.

När man kommer bakom någon och lägger ut 300 skott från en PKP i hans rygg, tar fram pistolen och tömmer magasinet, han vänder sig om och skjuter ett skott och sen ser man att han har 100% kvar.

Det är lätt att spotta fuskare, men det finns väldigt ofta extremt bra spelare också, men vissa fall är helt obvious. Att gå 300/1 i KD på en metro är suspekt, då även om man har en bra position även har stor risk att dö.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Det är ju inte speciellt svårt att i efterhand kolla upp en spelare på ex Battlelog och därigenom läsa ut ev suspekt statistik.

Permalänk
Avstängd

Har spelet sedan före sommarn, har inte hunnit installera det än, går det att spela utan att bli överkörd av diverse fuskare? Är spelet kul?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZixX:

Sedan har du den humoristiska saken att många tillverkare kör samma MAC till alla sina NIC, det är helt fel, men görs ändå.
Värst jag sett var en MAC som delades av 4000 spelare, ner till sista octeten. (annat spel dock, men en MAC är en MAC)
Så MAC ban är verkningslöst på lik linje med IP ban

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rapidact:

Har spelet sedan före sommarn, har inte hunnit installera det än, går det att spela utan att bli överkörd av diverse fuskare? Är spelet kul?

Kul? Absolut.

Svårt? Absolut.

Det som gör det kul i min mening är att det finns olika sätt att spela på. Om en runda inte funkar att springa runt som infanterist så kan man hoppa in i en stridsvagn och vice versa.

Därför har det replay value även om man dör ganska lätt ibland. Finns många som inte fattar fördelen med att samarbeta tyvärr.

Permalänk
Medlem

Har inte läset igenom hela tråden, men jag vill påstå att det är mycket mindre fusk än va det var på BC2, där fuskades det rejält, och det var nästan övertydligt. i BF3 har jag mycket sällan märkt fusk, iaf när jag spelat på lite mer "kända" servrar.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZixX:

Folk grinar om fusk hela hela tiden. Men jag tycker absolut vissa personer är lite suspekta, då eftersom jag spelat mot hela europas topp lag, och sen kommer en random och skjuter bättre... Möjligt? Ja Troligt? Nä.

Så länge det finns headshot och allmänt kass nätkod så kommer random saker alltid finnas, vissa matcher har man grymt flyt andra inte. Men ja om det är lite väl uppenbart kan man fundera om spelaren är legit eller inte.

Visa signatur

Dator 1: Intel 6700k @ 4.5ghz |Asus Z170-A |Corsair 16GB Vengence LP |Palit 1080 Jetstream |Samsung 850 EVO 512GB + Crucial m4 128GB
Dator 2: Intel 2500k @ 4,4ghz |Asrock Z68 Extreme4 |Corsair 8GB Vengence |Gigabyte 970 G1 Gaming |Crucial m4 128GB

Permalänk
Medlem

Jag har alltid undrat hur det ens är möjligt att fuska. Varför är det ens möjligt att skriva program som kan bryta de lagar som finns i spelvärlden?

/Totalt okunnig inom ämnet

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Det går ju att gå med i samma squad som spelaren man vill undersöka, sedan kan man följa spelaren genom deploy skärmen, man ser ju inte allt men.

Visa signatur

ʕ•͡ᴥ•ʔ