Ett MMOFPS med 1000 spelare, ett världsrekord :)

Permalänk
Medlem

Ett MMOFPS med 1000 spelare, ett världsrekord :)

Tusen spelare på samma slagfält. Är det nån mer än jag som är pepp?!
http://muchdifferent.com/1000PlayerFPS/

Visa signatur

Det var bättre förr när datorer var något man kunde göra vad man ville med. Lägg ner hårdvarubegränsningar och fåniga förhinder så hårdvaran kan utnyttjas på ett kreativare sätt.

Permalänk
Medlem

Kl 16.00 imorgon? Ska göra mitt bästa för att vara där

Permalänk
Medlem

Verkar intressant.

Visa signatur

http://e-sim.org/lan.96619/ | Hjälp Svergie!!!

Permalänk
Medlem

eftersom man aldrig hört talas om det så är det tveksamt om det lyckas?

Sen undrar jag hur de kan veta att 1000players i samma zone är rekord?
Battlesena i AION ibörjan var sjuka ibörjan.. laggade sönder bara för att det var sjukt med folk där.
Kryllade av folk helt enkelt.

Permalänk

Jag ska försöka vara med

Visa signatur

Deadsith: Disc/Holy Priest | Haikeiki: MM/BM Hunter | Garridel: Frost/Arcane mage (Main) | Turák: Resto Druid

Permalänk
Medlem

Ah tack för påminnelsen! Ska bli spännade

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfi:

eftersom man aldrig hört talas om det så är det tveksamt om det lyckas?

Sen undrar jag hur de kan veta att 1000players i samma zone är rekord?
Battlesena i AION ibörjan var sjuka ibörjan.. laggade sönder bara för att det var sjukt med folk där.
Kryllade av folk helt enkelt.

Jag har aldrig spelat det, men AION är väl inget fps? Det finns väl rätt så få MMOFPS?

Permalänk
Medlem

Är det gratis att ladda ner?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfi:

eftersom man aldrig hört talas om det så är det tveksamt om det lyckas?

Sen undrar jag hur de kan veta att 1000players i samma zone är rekord?
Battlesena i AION ibörjan var sjuka ibörjan.. laggade sönder bara för att det var sjukt med folk där.
Kryllade av folk helt enkelt.

Från hemsidan:
What is the current world record?

This game is a First Person Shooter (FPS) game. The most player dense known commercial FPS game is PlanetSide which supports 399 players in the same zone. As our game is played in the browser and is made in Unity - it is very possible that we break a few other records as well.

Skrivet av juckeyy:

Är det gratis att ladda ner?

Från hemsidan:
Will the game be free to play?

Yes, the game is completely free of charge. All we ask from you is to take your time and play the game! However, space is limited, and to secure your place in the game you can buy a ticket. By doing this you will receive an email with a personal link that will let you join the game before it is opened to the public. The emails will be sent out some time before the event. Note that if you have failed to join before public access opens, your ticket will expire. These can be found at Engineers Without Borders - Stockholm, a non-profit humanitarian organization helping to develop water, power, sanitation, and transport infrastructure to improve quality of life and access to education and economic development in developing communities around the world. So all the earnings will go straight to them. MuchDifferent will not be able to refund tickets that have expired for any reason, but then, at least, your money will have made life better for someone who really needs it.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

man spelar i sin browser och ja det är gratis

Visa signatur

Moderkort: Asus P8Z68-V Pro/GEN3 | Processor: Intel Core i5 2500K 3,3GHz | Grafikkort: Asus GeForce ENGTX560 TI DCII TOP/2DI/1GD5 1GB | RAM-Minne: Corsair XMS3 Vengeance DDR3 PC12800/1600MHz CL9 2x4GB | Nätagg: Corsair TX 650W | DVD: Sony Optiarc AD-7280S

Permalänk
Medlem

Gäller ju att sitta förberred för att vara med!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Medlem

Så meningen med detta spel är att sätta ett nytt rekord samt testa nån ny teknologi därefter försvinner spelet?

http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&NR=1&v=3ciHLkS...

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Så för att spela det behöver man bara vara på den sidan vid runt 16:00?

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Sötast

Snyggt det var!

Ska plocka fram min P2 350 med Voodoo2 för att få den rätta känslan för grafiken

Permalänk
Medlem

Peppar med pizza och bacon. Snart dags

Vilken sida tror ni vinner? Jag tänker definitivt välja machine, vilken funderar ni på?

Visa signatur

Det var bättre förr när datorer var något man kunde göra vad man ville med. Lägg ner hårdvarubegränsningar och fåniga förhinder så hårdvaran kan utnyttjas på ett kreativare sätt.

Permalänk
Medlem

fan va jag ska campa

Permalänk
Medlem
Skrivet av Locutio:

Peppar med pizza och bacon. Snart dags

Vilken sida tror ni vinner? Jag tänker definitivt välja machine, vilken funderar ni på?

Machine är så vitt jag förstått endast för folk i dataspelsbranchen så om du är vanlig gamer så hamnar du på människo sidan.
Kan ju ha fel men så tolkar jag iaf informationen på hemsidan

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

1 timme, fan va taggad man är. Väntar bara på att det ska börja och hoppas på en plats ( vill ju ha något att skryta om )

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk

Var det bara för mig som sidan krashade och ligger nere nu?

Permalänk
Medlem

16:04 och siten är nere, känns inte som nåt jättelyckat projekt

16:08 så verkar det ha kommit igång igen, för min del i alla fall.

Visa signatur

Kommer Snart....

Permalänk
Medlem

Jag var inne men sen blev jag bortkopplad och nu kommer jag inte in igen...

EDIT: Kom in igen, spelade 15 sekunder sen bortkopplad igen...

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Inaktiv

bara jag som får

"Forbidden
You don't have permission to access /1000PlayerFPS/ on this server."

nu?

Permalänk
Medlem

spelat 2 gånger men crashar hela tiden..

Permalänk

Försöker ansluta nu, är knappast ensam verkar det som!

Edit: kom in och blev motsatta laget som jag valde, fungerade i 2 sekunder sen frös det och försöker ansluta igen..

Visa signatur

2500K + Noctua NH-U12P | ASRock P67 Extreme6 | Corsair XMS 2*2GB | Radeon 3870 512mb | Samsung 160GB + 1TB | Fractal R3 | Corsair AX750 | Samsung T220

Jag kan ha helt åt skogen fel, du är varnad!

Permalänk
Medlem

Fungerade inte särskilt bra, blir bara disconnect hela tiden när man väl lyckas komma in.

Visa signatur

Kommer Snart....

Permalänk

Nu ligger sidan nere för mig.. Kom in så jag kunde skriva i namn och skulle joina förut vid 16.09

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timeless Visions:

bara jag som får

"Forbidden
You don't have permission to access /1000PlayerFPS/ on this server."

nu?

Jag får med det, och har fått det nu i typ 15 min

Permalänk

Lyckades köra faktiskt ett litet tag tills jag råkade klicka bakåt på musen i webbläsaren..
Människorna var ganska så överlägsna!

Visa signatur

2500K + Noctua NH-U12P | ASRock P67 Extreme6 | Corsair XMS 2*2GB | Radeon 3870 512mb | Samsung 160GB + 1TB | Fractal R3 | Corsair AX750 | Samsung T220

Jag kan ha helt åt skogen fel, du är varnad!

Permalänk
Medlem

får DC bara

Permalänk

Ni som inte kommer in, testa https://sites.google.com/a/unitypark3d.com/man-vs-machine/home istället

EDIT: Med det menar jag ni som har "Forbidden You don't have permission to access /1000PlayerFPS/ on this server."