Tråden för hörlursgalningar! Lurar, förstärkare, dacs, pads osv osv It´s all here!

Permalänk
Medlem

Säg nåt som slår denna combon under 2k?

Fick mina Audio technica 700mk2 och införsBild thunderfx+700mk2skaffade mig Asus ThunderFX som AMP +192khz ljudsampling . Oslagbar combo som leder till eargasm . Valde dessa över ath m50x för att dom har större soundstage för surround .

Kan rekomendera denna combon om ni vill ha riktigt speljud med studio kavalite istället för att köpa ett headset med burkigt ljud . Med 3500mw kraft känns det som man är på bio . Men ska dock låta dom bränna in 80 timmar innan jag lyssnar på jazz o mozart.

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrM3:

Kan man räkna någonstans på vad det kostar med frakt/tull/moms osv?

http://www.tullverket.se/innehallao/tjanster/avgiftsguiden/av... (Importdeklarationsavgift är ~50-150kr beroende på fraktbolag).
http://tulltaxan.tullverket.se/tariff/uc/qry/sbt/search.jsf?c... för att hitta tullsatsen.

Permalänk
Medlem

Nu har jag en till fråga till er hörlursfantaster!

Kör Foobar och skulle vilja veta om det finns något plugin eller inställning som kan "mixa" höger och vänster kanal lite. Har upptäckt att det skulle behövas i vissa låtar som låter bra på högtalare men i hörlurar dom för stor kanalseparation så att ett instrument bara spelas i höger öra. Mina X2 ska tydligen vara rätt så känsliga för just sånt och ska med fördel kanalmixas. (Enligt Z Reviews på youtube)

Nu har jag lite svårt att komma på många exempel men denna låt är ett:

https://open.spotify.com/track/6kXSVoByQngZxSqX4kSGgF

I mina lurar låter det inte som om saxofonen och trombonen står lite till höger och vänster utan som om jag står mitt emellan dom.

Om det inte finns till foobar, vet ni något annat sätt/program?

Det blir bättre om jag slår på lite surround i SBX Pro Studio i mitt ljudkort. Men då förvrängs mer än bara kanalseparationen vilket inte är önskvärt.

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Medlem
Skrivet av heatm:

Nu har jag en till fråga till er hörlursfantaster!

Kör Foobar och skulle vilja veta om det finns något plugin eller inställning som kan "mixa" höger och vänster kanal lite.

Min foobar har en DSP/plugin som heter Crossfader, kolla om du har den!
(Vill dock minnas att den sänker volymen lite, så man får ev kompensera för det)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Min foobar har en DSP/plugin som heter Crossfader, kolla om du har den!
(Vill dock minnas att den sänker volymen lite, så man får ev kompensera för det)

OK! Trodde crossfader bara var för att fada (fejda ) in och ut låtar när man byter låt då det var vad jag fick fram när jag googlade. Men tack för svaret! Ska testa!

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Medlem

@heatm: Jag sitter och lyssnar på den där låten precis nu när jag skriver detta.
Spotify används och det hörs mycket tydligt vart just de instrumenten du nämner kommer ifrån, vänster respektive höger.

Edit: Hoppla, nyinstallerad Spotifyklient och kvalitén var standard.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem
Skrivet av backspace:

@heatm: Jag sitter och lyssnar på den där låten precis nu när jag skriver detta.
Spotify används och det hörs mycket tydligt vart just de instrumenten du nämner kommer ifrån, vänster respektive höger.

Edit: Hoppla, nyinstallerad Spotifyklient och kvalitén var standard.

Jo exakt. Men det är lite överdrivet. Man vill inte ha ett instrument i enbart höger öra. Iaf inte i mina hörlurar. Ska testa köra crossfader.

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Medlem
Skrivet av heatm:

Nu har jag en till fråga till er hörlursfantaster!

Kör Foobar och skulle vilja veta om det finns något plugin eller inställning som kan "mixa" höger och vänster kanal lite. Har upptäckt att det skulle behövas i vissa låtar som låter bra på högtalare men i hörlurar dom för stor kanalseparation så att ett instrument bara spelas i höger öra. Mina X2 ska tydligen vara rätt så känsliga för just sånt och ska med fördel kanalmixas. (Enligt Z Reviews på youtube)

Nu har jag lite svårt att komma på många exempel men denna låt är ett:

https://open.spotify.com/track/6kXSVoByQngZxSqX4kSGgF

I mina lurar låter det inte som om saxofonen och trombonen står lite till höger och vänster utan som om jag står mitt emellan dom.

Om det inte finns till foobar, vet ni något annat sätt/program?

Det blir bättre om jag slår på lite surround i SBX Pro Studio i mitt ljudkort. Men då förvrängs mer än bara kanalseparationen vilket inte är önskvärt.

Fixa vstplugin och Isone Pro. Då kan du mixtra tills du blir nöjd garanterat.

Permalänk
Medlem

@pYjamas: Ska kolla upp dom.

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Medlem
Skrivet av heatm:

OK! Trodde crossfader bara var för att fada (fejda ) in och ut låtar när man byter låt då det var vad jag fick fram när jag googlade. Men tack för svaret! Ska testa!

Oj, du har kanske rätt.. Jag kan nog blanda ihop pluginnamnet..
F-n, jag som var så säker att jag hade en crossfeed dsp i foobar förut!

Hmm, den här kanske är värd att kolla:
http://www.foobar2000.org/components/view/foo_dsp_meiercf

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Oj, du har kanske rätt.. Jag kan nog blanda ihop pluginnamnet..
F-n, jag som var så säker att jag hade en crossfeed dsp i foobar förut!

Hmm, den här kanske är värd att kolla:
http://www.foobar2000.org/components/view/foo_dsp_meiercf

Tack! Ska testa! Återkommer!

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Oj, du har kanske rätt.. Jag kan nog blanda ihop pluginnamnet..
F-n, jag som var så säker att jag hade en crossfeed dsp i foobar förut!

Hmm, den här kanske är värd att kolla:
http://www.foobar2000.org/components/view/foo_dsp_meiercf

Nu har jag testat Meier's och den funkar klockrent! Man kan ha det på lägsta inställningen eller en upp och det räddar vissa låtar (typ 80 % av allt Beatles gjort i Stereo). Då var Foobar löst.

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk

Jag har sedan tidigare ett par Sennheiser HD650 för hemmabruk, Sennheiser Momentum för mobil bruk, men funderar på att införskaffa mig ett par in-ear och det fallar då naturligt att snegla på Sennheiser Momentum In-Ear eftersom jag gillar hur mina övriga Sennheiser-produkter låter.

Någon som har erfarenhet av dessa in-ear eller kanske kan rekommendera några andra? Känner inte för att spendera allt för stora summor på ett par in-ear utan får gärna stanna runt tusenlappen.

Visa signatur

Define S | Seasonic Focus Plus 850w | Asus TUF Gaming X670E-PLUS | AMD 7800X3D + Noctua NH-D15 | 2x16GB GSkill DDR5 6000Mhz | Asus RTX 4070 TUF OC | Samsung 980 PRO 2TB | iFi Audio Zen Dac Signature + iFi Audio Zen Can Signature 6XX Amp | Sennheiser HD650 + Elgate Wave:3 | Acer XB271H | Dell U2412M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Augustini:

Jag har sedan tidigare ett par Sennheiser HD650 för hemmabruk, Sennheiser Momentum för mobil bruk, men funderar på att införskaffa mig ett par in-ear och det fallar då naturligt att snegla på Sennheiser Momentum In-Ear eftersom jag gillar hur mina övriga Sennheiser-produkter låter.

Någon som har erfarenhet av dessa in-ear eller kanske kan rekommendera några andra? Känner inte för att spendera allt för stora summor på ett par in-ear utan får gärna stanna runt tusenlappen.

RHA
https://www.referenceaudio.se/tillverkare/visa/rha?from_searc...

Hästlängder bättre ljud än tråkiga Sennheiser. Företaget är beläget i Skottland. Fästes främst runt örat, ljudet är öppet och klart medan själva pluggarna är gjorda i robust metall, allt är på en högre nivå än vanliga plastiga in-ears som du hittar i de vanliga butikerna. Modellerna finns för både apple och utan apple produkter enligt den officiella hemsidan.

Permalänk

Jag har en fråga, tänkte skapa en separat tråd men tänkte testa och klistra in inlägget här tillochbörja med:

Tjena!
Ja de va ju så att mina gamla genexxa högtalare jag hade pajade på en 30 års fest. Och har köpt in ett par XTZ 95.44.
http://www.fyndborsen.se/demo-ex/95.44-white-demoex

Mina gamla högtalare kapade jag och byggde en sub då basarna är hela. Sitter alltså en 12a i en låda som skulle varit 55Liter, men är snarare 47,5-48,5Liter.

Oavsett. Recivern jag har är en Yamaha RX-V771. Driver subben med ena Bi-Amp porten (Left). Och tänkte höra med er om de går och dra 2 kablar till en subben utan att de tar skada. Alltså en kabel för left och en för right till enda porten på subben?

Sen har jag möjligheten att köra Bi-AMP direkt på mina nya högtalare. Tex en kabel till diskant/mellanregister och en separat kabel för baselementen. De är kanske en bättre ide ist för och köra på en separat gammal sub.?

Har inte testat detta alternativet ännu med tanke på inspelningstid.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av TaunyTiger:

Jag har en fråga, tänkte skapa en separat tråd men tänkte testa och klistra in inlägget här tillochbörja med:

Mjae, känns inte helt klockrent i "Tråden för hörlursgalningar"
(att det står förstärkare i titeln hänvisar primärt till hörlursförstärkare)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Jag har beyerdynamic dt 770 250ohm med xonar essence stx och undrar om det är värt att skaffa Creative SoundBlaster E5 till denna setup.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kena91:

Jag har beyerdynamic dt 770 250ohm med xonar essence stx och undrar om det är värt att skaffa Creative SoundBlaster E5 till denna setup.

Varför inte importera en o2/odac för 200kr extra?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av Roger W:

Mjae, känns inte helt klockrent i "Tråden för hörlursgalningar"
(att det står förstärkare i titeln hänvisar primärt till hörlursförstärkare)

Skrivet av oatp1b1:

My bad! Måste läst fel på titeln.
Raderar inlägget.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Administrativ avgift

Okej kommer konvertera till ett Hexgear R40 och MATX , kommer då behöva konvertera till någon extern lösning på mitt ljud! Sitter just nu med ett Xonar D2X , hur tycker ni jag ska lösa detta på bästa sätt?

Hörlurar som används : HD555/Seinheiser 770 PRO 80ohm .

Tänker mig någon slags Dac combo såsom ODAC O2? Priside runt 1-2k Lyssnar mest på radiomusik sånt som går på radio och sedan EDM/Eurodance

Visa signatur

Jonsbo i100| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | SF600 | Samsung G9 49 | Vive Focus 3 | Noctua fans | Custom loop

Permalänk
Medlem

Ngn som har tips på ett par goa IEMs för max 700 kr helst ca 500 kr? haft jvc ha fxd70 som varit mina favoriter men tänkte testa nåt annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andra94:

Okej kommer konvertera till ett Hexgear R40 och MATX , kommer då behöva konvertera till någon extern lösning på mitt ljud! Sitter just nu med ett Xonar D2X , hur tycker ni jag ska lösa detta på bästa sätt?

Hörlurar som används : HD555/Seinheiser 770 PRO 80ohm .

Tänker mig någon slags Dac combo såsom ODAC O2? Priside runt 1-2k Lyssnar mest på radiomusik sånt som går på radio och sedan EDM/Eurodance

Du menar beyh dt770?

Jag tycker du ska satsa på en o2/odac combo

Permalänk
Mobileztore
Skrivet av andra94:

Okej kommer konvertera till ett Hexgear R40 och MATX , kommer då behöva konvertera till någon extern lösning på mitt ljud! Sitter just nu med ett Xonar D2X , hur tycker ni jag ska lösa detta på bästa sätt?

Hörlurar som används : HD555/Seinheiser 770 PRO 80ohm .

Tänker mig någon slags Dac combo såsom ODAC O2? Priside runt 1-2k Lyssnar mest på radiomusik sånt som går på radio och sedan EDM/Eurodance

Så om jag uppfattat rätt vill du en DAC/AMP? Checka dessa listor:

Destroythisplace: http://destroythisplace.com/best-usb-dac-under-200/
Heavy: http://heavy.com/tech/2015/10/best-digital-audio-converter-da...
What Hifi: http://www.whathifi.com/best-buys/best-dacs

Skrivet av roggeee:

Ngn som har tips på ett par goa IEMs för max 700 kr helst ca 500 kr? haft jvc ha fxd70 som varit mina favoriter men tänkte testa nåt annat.

Checka dessa listor:
http://www.whathifi.com/best-buys/best-in-ear-headphones
http://www.whathifi.com/best-buys/best-budget-headphones

Har sett några av dessa på prisjakt för ett bra pris

Visa signatur

Hi-fi enthusiast och ägare av www.mobileztore.se

Permalänk
Medlem

Behöver ett par lurar som kan funka för musikproduktion när resten av familjen sover.
Alltså inga basglada lurar, det har jag redan.
Budget max 2000:- Typ kanske Beyerdynamic DT990 Pro 250 Ohm http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=18752

Eller kanske AKG K 702 http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=383010

Vad tycker ni skulle passa? Kommer drivas av Steinberg UR22 MK2
Jo , over ear och kabel ska det vara, och neutrala och sköna att ha på ett par timmar.

Visa signatur

Racing to the limit , and beyond !!

Permalänk
Medlem

Fast DT990 är ju just 'glada' lurar och knappast neutrala. Sony MDR V6 samt 7560 finns ju, eller Audio Technica M40X. Alternativt DT880, men de är halvöppna, eller Shure SRH940.

Permalänk
Medlem

Sida 3? Går inte för sig :). Vilka är de bästa trådlösa hörlurarna på marknaden som erbjuder hyfsad isolation i alla fall? Får gärna ha mic men absolut ingetrkav. Kabeltrasslet med Vive och hörlurar med sladd är inte åh leka med. Portabla hörlurar som nad hp50Vison fungerar ju liksom mina iems men vill helst ha fullstora kåpor som inte trycker på öronen.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Avstängd

XB950AP 10/10 - Prisvärdaste Mobil-Headsetet - 599 kr@MAXIMAL BASS

För er som vill ha hörlurar med "kul"-ljud(stolt bass-head) och inte har råd/vill spendera pengarna för hörlursförstärkare+beyerdynamic DT 770, så rekommenderar jag starkt XB950AP: 599 kr på NetOnNet. Alternativt om man redan har DT770 men vill ha något mer lätt drivet/billigare att ha till mobilen/släpa med sig ut. Har haft Sony XB500, Denon AH-D1100, Koss PRO 4AA Titanium tidigare.
Har även Sonys in-ear MDR-XB50AP, men som vi alla vet så blir inte in-ear riktigt samma sak. Var bara tvungen att testa dock.
Utnämner Sony MDR-XB950AP till det bästa headsetet för dem som vill ha kul-ljud under 1k & som inte kräver hörlursförstärkare. Har för mig att de är väldigt snälla mot vilken källa man använder så youtube-lyssning även är njutbart, men kan inte lova detta då jag ej minns till 100%. Gav bort mina till min storebror när jag hälsade på honom på hjärtakuten under julafton. Han använder dom ännu, konstant har han dem på sig så både kvalitén & mic'en är alltså fullt godtagbar. Dess hörlurar är all about the BASE, både underbart överdriven djup sådan som snärtig/rapp. Till skillnad från sina föregångare MDR-XB500 behöver man inte heller trixxa med EQ för att dem skall låta bra.

Underbara hörlurar!
10/10 till mobilen & laptop.
9/10 till dumburken. Sladden kunde ha varit lite längre för detta ändamålet & tycker inte hörlursförstärkare bidrar med särskilt mycket jämfört med tyngre drivna lurar, men något bättre blir det väl såklart.

Gl Hf! Återkom gärna med personlig recension. Uppskattar citering så jag hittar tillbaks/kan läsa om just din nyfunna bas-lycka!

Mvh r3mpuh

*VARNING*Köp inte om du inte är en äkta musikentusiast/bass-head*VARNING*

Edit: Filmer som blir 1000x bättre med bra bas presterar dessa utomordentligt bra för jämfört med de flesta andra, tråkiga/värdelösa, tillbaka hållna med basen-hörlurar. Exempelvis: Mad Max(2016) & Watchmen.

Detta är den bästa komplimangen & bästa TL:DR-recensionen jag hittat på Sony MDR-XB950APB, från netonnet, utifall ni skulle betvivla mitt ord på hur bra de är:

Skrivet av forkboys:

2/5 ☆
Bas
Hade ett par Sony XB700 innan som varit fantastiska men börjat bli lite slitna. Såg då dem här! Kvalitén är det inget att klaga på! Men basen är fruktansvärd, jag älskar bas men detta är bara bas o inget annat tyvärr.

Alla känner ju som sagt redan till att gruppen med människor(ättlingar till LP-folket) som tycker att "musik låter som bäst när det går att höra Per Gessles smygfis i refrängen p.g.a. total avsaknad av bas"; alltid lämnar negativa betyg om överdriven bas på hörlurar som inte ens har något sådant att tala om. Men när en självutnämnd 'bass-head' klagar på att det är för mycket bas & har ägt Sony's förra välryktade generations XB700, då vet man att dessa hörlurar är bra, riktigt bra. Även om XB500 hade bättre bas efter EQ jämfört med storebror XB700. För mig var det inte riktigt lika WOW-In-Your-Face som för honom då jag kom från XB500+EQ+AMP som sagt, men däremot perfekt ersättare då mina XB500 blev stulna.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av r3mpuh:

För er som vill ha hörlurar med "kul"-ljud(stolt bass-head) och inte har råd/vill spendera pengarna för hörlursförstärkare+beyerdynamic DT 770, så rekommenderar jag starkt XB950AP: 599 kr på NetOnNet. Alternativt om man redan har DT770 men vill ha något mer lätt drivet/billigare att ha till mobilen/släpa med sig ut. Har haft Sony XB500, Denon AH-D1100, Koss PRO 4AA Titanium tidigare.
Har även Sonys in-ear MDR-XB50AP, men som vi alla vet så blir inte in-ear riktigt samma sak. Var bara tvungen att testa dock.
Utnämner Sony MDR-XB950AP till det bästa headsetet för dem som vill ha kul-ljud under 1k & som inte kräver hörlursförstärkare. Har för mig att de är väldigt snälla mot vilken källa man använder så youtube-lyssning även är njutbart, men kan inte lova detta då jag ej minns till 100%. Gav bort mina till min storebror när jag hälsade på honom på hjärtakuten under julafton. Han använder dom ännu, konstant har han dem på sig så både kvalitén & mic'en är alltså fullt godtagbar. Dess hörlurar är all about the BASE, både underbart överdriven djup sådan som snärtig/rapp. Till skillnad från sina föregångare MDR-XB500 behöver man inte heller trixxa med EQ för att dem skall låta bra.

http://www.bilddump.se/bilder/20160607114714-176.64.149.112.jpg
Underbara hörlurar!
10/10 till mobilen & laptop.
9/10 till dumburken. Sladden kunde ha varit lite längre för detta ändamålet & tycker inte hörlursförstärkare bidrar med särskilt mycket jämfört med tyngre drivna lurar, men något bättre blir det väl såklart.

Gl Hf! Återkom gärna med personlig recension. Uppskattar citering så jag hittar tillbaks/kan läsa om just din nyfunna bas-lycka!

Mvh r3mpuh

*VARNING*Köp inte om du inte är en äkta musikentusiast/bass-head*VARNING*

Edit: Filmer som blir 1000x bättre med bra bas presterar dessa utomordentligt bra för jämfört med de flesta andra, tråkiga/värdelösa, tillbaka hållna med basen-hörlurar. Exempelvis: Mad Max(2016) & Watchmen.

Detta är den bästa komplimangen & bästa TL:DR-recensionen jag hittat på Sony MDR-XB950APB, från netonnet, utifall ni skulle betvivla mitt ord på hur bra de är:
Alla känner ju som sagt redan till att gruppen med människor(ättlingar till LP-folket) som tycker att "musik låter som bäst när det går att höra Per Gessles smygfis i refrängen p.g.a. total avsaknad av bas"; alltid lämnar negativa betyg om överdriven bas på hörlurar som inte ens har något sådant att tala om. Men när en självutnämnd 'bass-head' klagar på att det är för mycket bas & har ägt Sony's förra välryktade generations XB700, då vet man att dessa hörlurar är bra, riktigt bra. Även om XB500 hade bättre bas efter EQ jämfört med storebror XB700. För mig var det inte riktigt lika WOW-In-Your-Face som för honom då jag kom från XB500+EQ+AMP som sagt, men däremot perfekt ersättare då mina XB500 blev stulna.

Hehe har inte hört sladdvarianten av XB950 men jag har Bluetooth versionen och den dundrar på bra med EDM och hiphop.. Så dem används lite då och då faktiskt. Annars bra med åsikt angående basshead lurar, vilket det får anses vara.