Intressant skärm! Achieva Shimian QH270| $400 IPS 2560x1440 Korean Monitor

Permalänk
Medlem

hur lång tid brukar de ungefär ta innan man får skärmen från dream-seller?
beställde en crossover den 19/9. vet att paket brukar ta ca 1 vecka. Men han/hon har inte ens markerat den skickad än på Ebay.

Visa signatur

CPU - Ryzen 3600 Kyl - CM Hyper 212 BE 2xCorsair SP120 Moder - MSI B450 GAMING PLUS MAX Ram - Corsair 16GB 3200MHz Vengeance HDD - TR200 256gb, Corsair 120GB, OCZ Agility 3 120GB, Grafik - KFA2 RTX 2070 Super
PSU - Corsair HX 750W Chassi - Corsair 650D Skärm Asus MG248Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av polika:

hur lång tid brukar de ungefär ta innan man får skärmen från dream-seller?
beställde en crossover den 19/9. vet att paket brukar ta ca 1 vecka. Men han/hon har inte ens markerat den skickad än på Ebay.

Jag betalade för mitt paket den 11 september och mitt paket plockades upp 3 dagar senare enligt spårning på FedEx. Jag har fått för mig att FedExstatusen kan vara både före och efter så vänta en dag till och maila sedan dream-seller och fråga om han skickat den.

Permalänk

Mina leverades idag. Beställda den 17e, skickade den 18e efter FedEx's cutoff. Så totalt en vecka, detta var dock från red-cap.

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
Medlem

Ni som har haft dessa skärmar ett tag hur upplever ni kvaliteten?

Permalänk
Avstängd

Bildkvalitén är bedövande bra.
Krämiga varma färger. med bra skärpa.

Sparkade liv i en gammal Sony Trinitron CRT 21" av bra kvalité - för tio år sedan - nu åker den till återvinningen.

Kan bara säga, att jag aldrig sett bättre kvalité på bildskärm.
Och, till priset - helt otroligt.

Bästa med min Catleap 2703 är, att skärmen går att rengöra med T-Röd & en hopknycklad Metro

Tänk bara på, att vill du spela i 2560x1440 måste du ha det bästa i grafikkortsväg.

Visa signatur

Just nu: HP Z420 server med 3 x 10k SAS diskar i Raid 0, E5-1620, 24 GB ECC minne, KFA2 1070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av SWIN:

Bildkvalitén är bedövande bra.
Krämiga varma färger. med bra skärpa.

Sparkade liv i en gammal Sony Trinitron CRT 21" av bra kvalité - för tio år sedan - nu åker den till återvinningen.

Kan bara säga, att jag aldrig sett bättre kvalité på bildskärm.
Och, till priset - helt otroligt.

Bästa med min Catleap 2703 är, att skärmen går att rengöra med T-Röd & en hopknycklad Metro

Tänk bara på, att vill du spela i 2560x1440 måste du ha det bästa i grafikkortsväg.

Släng in en färgprofil så blir färgerna lite bättre

Permalänk
Medlem
Skrivet av SWIN:

Bildkvalitén är bedövande bra.
Krämiga varma färger. med bra skärpa.

Sparkade liv i en gammal Sony Trinitron CRT 21" av bra kvalité - för tio år sedan - nu åker den till återvinningen.

Kan bara säga, att jag aldrig sett bättre kvalité på bildskärm.
Och, till priset - helt otroligt.

Bästa med min Catleap 2703 är, att skärmen går att rengöra med T-Röd & en hopknycklad Metro

Tänk bara på, att vill du spela i 2560x1440 måste du ha det bästa i grafikkortsväg.

jag spelar redan i 2560x1600 med min Dell U3011

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

jag spelar redan i 2560x1600 med min Dell U3011

Nu är det visserligen ingen gigantisk skillnad mellan 27" och 30" men hur är det egentligen att ha en mindre TV på skrivbordet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murer:

Nu är det visserligen ingen gigantisk skillnad mellan 27" och 30" men hur är det egentligen att ha en mindre TV på skrivbordet?

Skillnaden är faktiskt väldigt stor. Jag har en 27 tum (2560x1440) bredvid min Dell u3011.

Så här stor är skillnaden --->

http://www.displaywars.com/27-inch-16x9-vs-30-inch-16x10

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Skillnaden är faktiskt väldigt stor. Jag har en 27 tum (2560x1440) bredvid min Dell u3011.

Så här stor är skillnaden --->

http://www.displaywars.com/27-inch-16x9-vs-30-inch-16x10

Håhå. Jag byter upp mig ifrån 21,5" till 27" och jag känner på mig att det kommer att kännas som att ha en TV på skrivbordet. Men jag gissar på att man vänjer sig och sedan kan man aldrig gå tillbaks till något mindre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SWIN:

Bildkvalitén är bedövande bra.
Krämiga varma färger. med bra skärpa.

Sparkade liv i en gammal Sony Trinitron CRT 21" av bra kvalité - för tio år sedan - nu åker den till återvinningen.

Kan bara säga, att jag aldrig sett bättre kvalité på bildskärm.
Och, till priset - helt otroligt.

Bästa med min Catleap 2703 är, att skärmen går att rengöra med T-Röd & en hopknycklad Metro

Tänk bara på, att vill du spela i 2560x1440 måste du ha det bästa i grafikkortsväg.

Att man behöver det bästa i grafikkortsväg är en liten överdrift. Det fungerar bra att spela många spel (mindre grafikkrävande) på höga inställningar även med ett GTX 560Ti faktiskt. Om man däremot har krav på högsta möjliga inställning på till exempel BF3 och FPS >50 så bör man absolut tänka en extra gång på grafikkortet innan man skaffar denna skärm.

I övrigt instämmer jag om att detta är en fantastiskt trevlig skärm till detta pris.

Visa signatur

Corsair 600T white - Gigabyte GA-Z68-XP-UD4 - 16 GB corsair vengeance - Intel core i5 2500K @4,5GHz (65°C @ 1,32V) - Corsair H100 - SSD Intel 320 series - EVGA GTX 780 ACX - Cooler master silent pro 850W - Asus Xonar DX - Cougar vortex fans - 27" Crossover S-IPS 2560x1440 display - Qpad MK50 keyboard - Corsair M90 mouse - Synology 210j NAS

Permalänk
Medlem

Hej!

Min skärm börjar bli otroligt gammal och dålig nu. Kvalitén var inte överdrivet bra, uppenbarligen. Flimrar och har sig.
Nog om det.

Vilken skärm ska man välja och från vem? Det jag använder datorn (skärmen) till är främst att spela. World of Warcraft, Starcraft 2 och eventuellt något fps (inget just nu, dock). Surfar även en del, kan hända att jag gör någon bildredigering men spel är det väl som gäller vid första prioritering.

Är det säkert? Det enda som kan hända är att man får en extra avgift i form av tull?
Pixel garanti?
Läste tidigare i tråden om att man kunde "överklocka" skärmen också. Läste även att man inte kan bestämma vilken batch längre, dock(?). Är det möjligt att "överklocka" om man får "rätt"? Vilken hertz hamnar man på? Är det värt det?
Garanti i övrigt hur fungerar det? Ingen alls?

Jag har ett Gigabyte 6870 grafikkort. Kommer det funka bra med det? Kanske inte att spela på högsta upplösningen med behaglig fps. Men tänker rent praktiskt? Dvi(-d?) kabel, följer det med, eller behöver jag fixa det vid sidan om?

Supertack på förhand!
Med vänliga hälsningar,

Fråga om grafikkort
Visa signatur

Richard aka inkui

Permalänk
Medlem

Fick nu äntligen hem min skärm! Den fungerar utmärkt och jag har laddat ner en ICC-profil och skillnaden mellan min gamla BenQ G2222HDL är enorm. Skärmen får just nu 5/5 stjärnor. Märk väl att jag inte har mycket annat att jämföra med.

Dock så får jag tyvärr ge Posten och FedEx 1 stjärna av 5. Mitt paket skickades fram och tillbaks till Arlanda två gånger och det slutade med att Posten beställde en taxi(!) för att köra hem paketet till mig. Om detta mestadels är Postens fel (som jag tror det är) spelar ingen roll för mig som kund. Jag kommer i framtiden försöka att undvika FedEx och försöka använda mig av DHL som har fungerat utan problem för mig även om supporten hos FedEx får 5/5 stjärnor.

Ett företag som etablerar sig i Sverige för att använda posten i större delen av landet känns inte jätteseriöst och kan ge upphov till mycket problem då paketet skickas till FedEx (=arlanda) vid misslyckad leverans.

Permalänk
Medlem
Skrivet av inkui:

Vilken skärm ska man välja och från vem?

Undrar samma sak, kan någon snäll svara på det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av inkui:

Hej!

Min skärm börjar bli otroligt gammal och dålig nu. Kvalitén var inte överdrivet bra, uppenbarligen. Flimrar och har sig.
Nog om det.

Vilken skärm ska man välja och från vem? Det jag använder datorn (skärmen) till är främst att spela. World of Warcraft, Starcraft 2 och eventuellt något fps (inget just nu, dock). Surfar även en del, kan hända att jag gör någon bildredigering men spel är det väl som gäller vid första prioritering.

Är det säkert? Det enda som kan hända är att man får en extra avgift i form av tull?
Pixel garanti?
Läste tidigare i tråden om att man kunde "överklocka" skärmen också. Läste även att man inte kan bestämma vilken batch längre, dock(?). Är det möjligt att "överklocka" om man får "rätt"? Vilken hertz hamnar man på? Är det värt det?
Garanti i övrigt hur fungerar det? Ingen alls?

Jag har ett Gigabyte 6870 grafikkort. Kommer det funka bra med det? Kanske inte att spela på högsta upplösningen med behaglig fps. Men tänker rent praktiskt? Dvi(-d?) kabel, följer det med, eller behöver jag fixa det vid sidan om?

Supertack på förhand!
Med vänliga hälsningar,

Du kan bara överklocka speciella skärmar med rätt kretskort. Då kan du få 100-120hz med Nvidia-kort och 120hz med AMD-kort.

Kabel följer med.

Garantier har du dåligt med, 5-10 pixlar ses inte som fel ifrån fabrik har jag för mig. Så många får man i regel inte.

Permalänk
Medlem

Jag köpte en Crossover 27Q LED-P på grund av det bättre stativet och möjlighet att justera höjd, tilt och pivot. Tror att det är ok att beställa från alla de som nämns här i tråden. Själv köpte jag från Greensum. Jag hade problem med min fot som blivit transportskadad och fick faktiskt en ny hemskickad till mig efter en del mailande av bilder osv.

Visa signatur

Corsair 600T white - Gigabyte GA-Z68-XP-UD4 - 16 GB corsair vengeance - Intel core i5 2500K @4,5GHz (65°C @ 1,32V) - Corsair H100 - SSD Intel 320 series - EVGA GTX 780 ACX - Cooler master silent pro 850W - Asus Xonar DX - Cougar vortex fans - 27" Crossover S-IPS 2560x1440 display - Qpad MK50 keyboard - Corsair M90 mouse - Synology 210j NAS

Permalänk
Skrivet av Murer:

Ett företag som etablerar sig i Sverige för att använda posten i större delen av landet känns inte jätteseriöst och kan ge upphov till mycket problem då paketet skickas till FedEx (=arlanda) vid misslyckad leverans.

Jag förstår vad du säger, och håller väl med egentligen, men alternativet vore ju att FedEx inte alls kunnat serva Sverige.

Skrivet av Dreas89:

Garantier har du dåligt med, 5-10 pixlar ses inte som fel ifrån fabrik har jag för mig. Så många får man i regel inte.

Nja, skärmarna har ju garanti så det gäller ju att hitta en köpare som tror nog på sina produkter att de erbjuder att betala för returfrakten. Både red-cap och bigclothcraft gör detta. Vad gäller pixelgaranti så finns den ju inte, med mindre man betalar några kronor extra för en Pixel Perfect monitor.

Vad gäller tull, moms och andra avgifter. Var bestämda med att säljaren INTE markerar paketet som gift och sätter ett lite troligare belopp än $100 så ska ni se att den seglar genom tullen utan allt för stora avgifter.

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
Medlem
Skrivet av emigrating12:

Nja, skärmarna har ju garanti så det gäller ju att hitta en köpare som tror nog på sina produkter att de erbjuder att betala för returfrakten. Både red-cap och bigclothcraft gör detta. Vad gäller pixelgaranti så finns den ju inte, med mindre man betalar några kronor extra för en Pixel Perfect monitor.

Vad gäller tull, moms och andra avgifter. Var bestämda med att säljaren INTE markerar paketet som gift och sätter ett lite troligare belopp än $100 så ska ni se att den seglar genom tullen utan allt för stora avgifter.

Du ska kunna bevisa att det är ett fel ifrån fabrik som resulterat i felet också, inte så lätt.

Permalänk
Skrivet av Dreas89:

Du ska kunna bevisa att det är ett fel ifrån fabrik som resulterat i felet också, inte så lätt.

Det är klart. Men bägge dessa har tidigare ordnat upp för sig genom att beställa/betala returfrakt för människor. Det betyder givetvis inte att de alltid kommer göra så, men de har en god track-record iaf. Sedan har man ju betalat med kreditkort också så skulle det skita sig helt kan man ta det med Visa f.ex.

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
Medlem
Skrivet av emigrating12:

Jag förstår vad du säger, och håller väl med egentligen, men alternativet vore ju att FedEx inte alls kunnat serva Sverige.

Ja, eller att säljaren är tvungen att välja ett alternativ som är mer gångbart i Sverige. Exempelvis UPS och DHL.

Nu tror jag visserligen att FedEx kommer att få starkare fäste i Sverige. Jag har för mig att jag läst en artikel om att de ska etablera sig i Göteborg också. Jag hoppas också det för FedEx support förtjänar verkligen det och de var väldigt trevliga och ordnade problemet snabbt efter det hade inträffat och jag fick mitt paket levererat via taxi. Som det är nu skickas paketet till arlanda vid misslyckad leverans. Kanske ordna med Posten så att de iallafall försöker två gånger innan de sänder tillbaks det? Vi får se vad framtiden har att säga om FedEx helt enkelt.

Har du fått dina två skärmar nu? Hur fungerar dem? Mycket bleeding?

Det enda jag märkt på min skärm som skulle kunna klassa skärmen som A- är lite bleeding i nedre vänstra hörnet som bara är märkbart vid maximal ljusstyrka. Oerhört nöjd än så länge!

Permalänk
Medlem

Hej allihopa

Jag sitter i samma sits nu också och har letat och läst sen första trådarna skapades både på Sweclockers samt Overclockers gällande Korea-skärmarna.

MVH Power to 1440-upplösning och uppåt )

tull8
Permalänk
Medlem

Nu har jag också beställt en shimian för 1900:- så nu hoppas jag att den kommer oskadd och fullt fungerande

Visa signatur

CPU: i5 2500K @ 4,7GHz | GPU: Gigabyte GTX 670 OC | Mobo: MSI P67A-GD55 | PSU: BeQuiet Dark Power Pro10 550W | CPU-kylare: Noctua NH9-UB |Chassi: Inget | HDD: 2+1TB WD Green | SSD: Corsair Force GT 120GB | RAM: Corsair 16GB Vengeance CL9

Permalänk
Medlem
Skrivet av potlach:

Hej allihopa

Jag sitter i samma sits nu också och har letat och läst sen första trådarna skapades både på Sweclockers samt Overclockers gällande Korea-skärmarna.

MVH Power to 1440-upplösning och uppåt )

Nej nej nej det ska var mvh 1600- upplösning och uppåt

citat
Permalänk
Skrivet av Murer:

Ja, eller att säljaren är tvungen att välja ett alternativ som är mer gångbart i Sverige. Exempelvis UPS och DHL.

Nu tror jag visserligen att FedEx kommer att få starkare fäste i Sverige. Jag har för mig att jag läst en artikel om att de ska etablera sig i Göteborg också. Jag hoppas också det för FedEx support förtjänar verkligen det och de var väldigt trevliga och ordnade problemet snabbt efter det hade inträffat och jag fick mitt paket levererat via taxi. Som det är nu skickas paketet till arlanda vid misslyckad leverans. Kanske ordna med Posten så att de iallafall försöker två gånger innan de sänder tillbaks det? Vi får se vad framtiden har att säga om FedEx helt enkelt.

Har du fått dina två skärmar nu? Hur fungerar dem? Mycket bleeding?

Det enda jag märkt på min skärm som skulle kunna klassa skärmen som A- är lite bleeding i nedre vänstra hörnet som bara är märkbart vid maximal ljusstyrka. Oerhört nöjd än så länge!

Jo, jag tänkte med på FedEx som sådant - för att vara konkurrenskraftiga på marknaden måste de erbjuda service over HELA världen, inte utvalda lander. Om det då betyder att de får samarbeta med "slöa" partners i endel länder får så vara Personligen tycker jag FedEx (och UPS) fungerar mycket bättre än f.ex. DHL i Sverige - DHL paket får jag vänta på upptill 7 dagar då de endast kör ut en gång i veckan (även fast de har dagliga turer till industriområdet på vägen från terminalen!?), FedEx går med Posten så jag har dem lika snabbt som om de satte paketet på egen bil och körde ut, UPS leverar med Bring vilka leverar varannan dag här.

Jag tycker det är normalmycket bleed på dessa. Det syns endast på mycket mörka bakgrunder med ljusnivån uppskruvad för högt. Som dig är jag supernöjd

citat
Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
Medlem

Vilken av försäljarna ska man välja?
red-cap eller dream-seller?

Tiden har ju dock tickat iväg för att det ska vara värt att köpa den idag. Men kan nog se att jag beställer den imorgon om det känns som om jag har koll på allt.

Visa signatur

Richard aka inkui

Permalänk
Medlem
Skrivet av Idumhet:

Nu har jag också beställt en shimian för 1900:- så nu hoppas jag att den kommer oskadd och fullt fungerande

Vilken säljare samt SHIMIAN-modell köpte du (länka gärna)?

Permalänk
Medlem
Skrivet av potlach:

Vilken säljare samt SHIMIAN-modell köpte du (länka gärna)?

http://www.ebay.com/itm/ACHIEVA-Shimian-QH270-Lite-Quad-HD-25...

Rean går ut idag så jag passade på

Visa signatur

CPU: i5 2500K @ 4,7GHz | GPU: Gigabyte GTX 670 OC | Mobo: MSI P67A-GD55 | PSU: BeQuiet Dark Power Pro10 550W | CPU-kylare: Noctua NH9-UB |Chassi: Inget | HDD: 2+1TB WD Green | SSD: Corsair Force GT 120GB | RAM: Corsair 16GB Vengeance CL9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Idumhet:

Billigt med rean. Men det är ingen pixel garanti där?

Visa signatur

Richard aka inkui

Permalänk
Medlem
Skrivet av inkui:

Billigt med rean. Men det är ingen pixel garanti där?

Inte perfect pixel nej, men mer än 5 döda/fasta pixlar = fel på skärmen och vad gör 5 pixlar på en 2560x1440 skärm egentligen?

Visa signatur

CPU: i5 2500K @ 4,7GHz | GPU: Gigabyte GTX 670 OC | Mobo: MSI P67A-GD55 | PSU: BeQuiet Dark Power Pro10 550W | CPU-kylare: Noctua NH9-UB |Chassi: Inget | HDD: 2+1TB WD Green | SSD: Corsair Force GT 120GB | RAM: Corsair 16GB Vengeance CL9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Idumhet:

Inte perfect pixel nej, men mer än 5 döda/fasta pixlar = fel på skärmen och vad gör 5 pixlar på en 2560x1440 skärm egentligen?

Intressant tanke. Jag tror jag hellre satsar lite extra om man ändå satsar dock..!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Richard aka inkui