Antec Kühler H2O 620

Permalänk
Medlem

Antec Kühler H2O 620

The water pump on my Kühler H20 62 is making a lot of noise, ever since I've bought the cooling system 1 month ago. This problem seems to be very common and I've been reading though different solutions on different forums, but nothing have worked so far. I tried shaking the radiator while the pump is on. I've also tried running the radiator and the pump in different angles. The noise is pretty much unbearable.
Do you have any suggestions to resolve this issue?

Permalänk
Medlem

Leave it on for a day. If it still don't work it's got 2 b repl8ced

Visa signatur

3570K @ de-lid @ 4.8 GHz | Sabertooth Z77 | 8GB-2133MHz-CL9 | ATi R9 290 @ 1150/1375
3x F60 RAID0 + 3TB WD Green
{@Custom H2O Loop}
Dell 3007WFP 2560x1600 BLANK AG removed+BLbleed mod | Z-5500 @ cap-mod
Garage Band komposition!

Permalänk
Medlem

turn it 90`c

Permalänk
Medlem

My brother had the same problem and what he did was tapeing a magnet to the pump and that reduced the noise quite a lot.
Hope it helps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jekean:

Leave it on for a day. If it still don't work it's got 2 b repl8ced

As I wrote in the post, I have been using the cooler for 1 month already.

Skrivet av zibiton:

turn it 90`c

As I wrote in the post, I've tried running the radiator and the pump in different angles.

Skrivet av Hr31m:

My brother had the same problem and what he did was tapeing a magnet to the pump and that reduced the noise quite a lot.
Hope it helps.

I don't feel comfortable "playing" with magnets around my electronics, including the cooler.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knugen1:

Make sure your pump gets 12V (No fan-control in BIOS, i know that my pump gets very noisy under 11V)

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

Make sure your pump gets 12V (No fan-control in BIOS, i know that my pump gets very noisy under 11V)

I've tried connecting the pump to different non-controlled fan-connectors.

Permalänk
Medlem

Har ni ingen garanti eller vad är grejen?

Visa signatur

3570K @ de-lid @ 4.8 GHz | Sabertooth Z77 | 8GB-2133MHz-CL9 | ATi R9 290 @ 1150/1375
3x F60 RAID0 + 3TB WD Green
{@Custom H2O Loop}
Dell 3007WFP 2560x1600 BLANK AG removed+BLbleed mod | Z-5500 @ cap-mod
Garage Band komposition!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jekean:

Har ni ingen garanti eller vad är grejen?

Jag köpte kylaren för ca 1 månad sen. Så garanti finns. Jag vill bara dubbelkolla om Antec har några förslag fler förslag på vad man kan testa själv. Men det verkar som att jag har testat det mesta och det återstår väl bara att skicka tillbaka kylaren ändå. Såvida inte Antec har några tips...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Knugen1:

Jag köpte kylaren för ca 1 månad sen. Så garanti finns. Jag vill bara dubbelkolla om Antec har några förslag fler förslag på vad man kan testa själv. Men det verkar som att jag har testat det mesta och det återstår väl bara att skicka tillbaka kylaren ändå. Såvida inte Antec har några tips....

off topic. Men varför har du skrivit på engelska från första början om du kan svenska? :P.. haha

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D RGB SE, PSU: Seasonic FOCUS+ 750W Platinum, Mobbo: ASUS ROG STRIX X570-F Gaming, CPU: AMD Ryzen 7 5800x @5050Mhz, CPU Kylning: Corsair H150i ELITE CAPELLIX, GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB , RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 32GB, M.2: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB, SSD: Samsung SSD 850 EVO 1TB[B]: Skärm: Asus TUF Gaming VG259QM, Asus TUF Gaming VG259QR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knugen1:

Jag köpte kylaren för ca 1 månad sen. Så garanti finns. Jag vill bara dubbelkolla om Antec har några förslag fler förslag på vad man kan testa själv. Men det verkar som att jag har testat det mesta och det återstår väl bara att skicka tillbaka kylaren ändå. Såvida inte Antec har några tips....

Lämna tillbaka skiten för sådär ska det inte låta. Både jag och brorsan köpte en varsin i mars 2011 och dom är i stort sett knäpptysta.

Lite offtopic men kunde inte låta bli att skratta lite när det pratas engelska i nästan hela tråden. Man undrar nästan varför

Visa signatur

Ryzen 5600x | 32GB DDR4 Vengeance LPX 3600MHz | Gigabyte X570-I Aorus Pro | Louqe Ghost S1 + Medium top hat | MSI GTX1080 Gaming X | Corsair SF600 V2 600W | Noctua NH-L12S | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |

Permalänk
Medlem

Anledningen till engelskan är givetvis för att Antec-supporten ska förstå...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knugen1:

Anledningen till engelskan är givetvis för att Antec-supporten ska förstå...

Risken att dom sitter och spanar efter trådar i ett svenskt forum som det här är nog i stort sett obefintlig dock.
http://www.antec.com/Believe_it/index.php?page=support_custom säger följande:
In Europe: Within the first year after purchase, please return your product to the dealer from whom you purchased it for a replacement.

Visa signatur

Ryzen 5600x | 32GB DDR4 Vengeance LPX 3600MHz | Gigabyte X570-I Aorus Pro | Louqe Ghost S1 + Medium top hat | MSI GTX1080 Gaming X | Corsair SF600 V2 600W | Noctua NH-L12S | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pixo:

Risken att dom sitter och spanar efter trådar i ett svenskt forum som det här är nog i stort sett obefintlig dock.
http://www.antec.com/Believe_it/index.php?page=support_custom säger följande:
In Europe: Within the first year after purchase, please return your product to the dealer from whom you purchased it for a replacement.

Har jag missat något? Är inte detta forumsdelen dedikerad för Antec-supporten? http://www.sweclockers.com/forum/117-antec/916012-om-detta-forum-about-forum/

Permalänk
Medlem

Haha tydligen jag som är för trött då.. Verkar fan inte bättre hoppas dom svarar
Risken är nog att dom kommer med samma svar som jag dock.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Antagligen mycket luft i systemet, Skulle lämna tillbaka systemet för att få en ny på garantin!

Visa signatur

Jag har ingen dator att visa upp här nere längre, men jag har en fräsig formel 1 bil i Lego!