Följ Black Week på SweClockers

[LEK] Gissa spelet

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Magic the gathering, efter att ha googlat runt lite på olika versioner tror jag att det är den från 97 till PC, men inte helt säker.

Primal clay är namnet på kortet, dock har du rätt att namnet står i bilden nere i det vänstra hörnet på baksidan av korten

Magic the Gathering från 97 är alldeles rätt!

Visa signatur

Main: Intel i5 4670K | ASUS Geforce GTX 970 | Corsair Vengeance 16 GB DDR3 | Phanteks P400 | Cryorig H7 | EVGA Supernova G2 650W
Retro: AMD Athlon XP 2200+ | Nvidia Geforce 3 Ti200 | 3DFX Voodoo 2 (SLI) | 512MB DDR | Soundblaster Live! | Windows 98 SE

Permalänk
Avstängd

Asteroids?

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Skrivet av Lakanman:

Asteroids?

såklart det är!!!

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk
Avstängd

Då kör jag nästa

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lakanman:

Då kör jag nästa

Det är ju jättelätt, namnet står ju i bilden! Spelet heter följande: "x0 000700 x5 000100 STAGE 01 TiME 80"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lakanman:

the adventures of quik and silva

Visa signatur

Case: Phanteks Enthoo Luxe PSU: EVGA SuperNova G2 750W MoBo: ASUS X99 Deluxe CPU: Intel Core i7 5820K RAM: Crucial Ballistix Sport 32GB DDR4 2400 Mhz GPU: 2x MSI GTX970 Gaming 4GB Cooling: Noctua NH-D15 SSD: Samsung 950 pro 512GB & Samsung 850 EVO 250GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av CeeJaySWE:

the adventures of quik and silva

Verkar vara rätt enligt google... Kör på en ny fråga!

(har aldrig hört talas om spelet förut förresten..)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Avstängd

Yes det stämmer.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Eftersom det verkar vara dåligt med fart här så slänger jag upp en.

Var väll typ 11 när man spelade detta i smyg typ ;).

Permalänk

Kan det vara Phantasmagoria?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Obligatorisk:

Kan det vara Phantasmagoria?

Stämmer bra det :)!

Permalänk

Det här kanske är lite för svårt? Jag skulle inte tro att många spelat detta. Ett litet tips är att det släpptes 1999.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Obligatorisk:

Det här kanske är lite för svårt? Jag skulle inte tro att många spelat detta. Ett litet tips är att det släpptes 1999.

http://i.minus.com/iN4Txv3cImRBj.gif

Jag spelade det här spelet. Hade bara demo men minns inte vad det heter. Vill gärna veta:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Obligatorisk:

http://i.minus.com/iN4Txv3cImRBj.gif

Ares måste det va:) Det släpptes tydligen som shareware med de sex första levlarna vilket måste varit de jag spelade på den gamla goda tiden när vi hade Mac hemma:)

Jag avvaktar med att ge någon ny då jag inte kan komma på någon bra just nu. Så om någon har nån så är det fritt fram:)

Permalänk
Medlem

Jag kör på en ganska enkel

Dold text
Permalänk
Avstängd

Warcraft

Här kommer nästa

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Dogs of war lär det vara! ... tror vi kört den förut nån gång
Återkommer med bild..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Här har vi ett småudda PC-spel

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Lite hintar:

- Peka klicka äventyr som släpptes 96 och som återsläpptes på GOG/Steam i år.

- Hade texten "The most violent adventure game of all time" på covern.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Här har vi ett småudda PC-spel
http://i.imgur.com/9uZaG8C.png

Harvester

Någon annan får äran att fortsätta.

Visa signatur

Main: Intel i5 4670K | ASUS Geforce GTX 970 | Corsair Vengeance 16 GB DDR3 | Phanteks P400 | Cryorig H7 | EVGA Supernova G2 650W
Retro: AMD Athlon XP 2200+ | Nvidia Geforce 3 Ti200 | 3DFX Voodoo 2 (SLI) | 512MB DDR | Soundblaster Live! | Windows 98 SE

Permalänk

Här kommer nästa spel

Visa signatur

|Obsidian 800D|Corsair Force 120gb|Samsung SP F3 1TB|Seagate Barracuda 2TB|Asus Z97-A| Intel i7 4790K|Noctua NH-D15|ASUS HD 7970 DCII 1125/6300 MHz|DDR 3 16gb 1600mhz|Corsair hx 850W|Nokia Lumia 930|Sony Vaio Pro 13|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vusan:

Harvester

Rätt förstås

Skrivet av Fiddeflum:

Här kommer nästa spel

Oooh, för enkel - jag låter nån annan ta den (jag kommer inte hinna lägga upp bild på ett tag)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fiddeflum:

Outlaws såklart! Fantastiskt spel.

Kommer bild snart..

EDIT:

Dold text
Permalänk

to easy, flashback;)
någon annan får posta

eller förresten:

kanske lite enkel den med

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Cruise for a corpse? Hmm..

Permalänk
Skrivet av sinnica:

Cruise for a corpse? Hmm..

jajamänsan:)

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Måste bara fråga er i denna tråd, jag minns som liten så fanns de ett rätt "sjukt" spel, man var i en stad, man åkte runt i en motorcykel och man blev jagad (eller kunde bli jagad?) av poliser, men poliserna var grisar om jag inte minns helt fel och man kunde skjuta med motorcykeln :S grafiken var inte den bästa.
kan bidra med:

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Sapphire 7900 GRE | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Pickup Express!
Var det ett cornflakes spel?

Fortsätter i samma era:

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Xwerty:

Pickup Express!
Var det ett cornflakes spel?

Fortsätter i samma era:
http://www.fildirekt.se/dl/1403744281.jpg

On the run?

Pickup express är ett spel man fick från Statoil om jag inte är helt ute å cyklar, jag var rätt när mamma kom hem med det både 1an och 2an

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Sapphire 7900 GRE | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nico.v:

On the run?

Pickup express är ett spel man fick från Statoil om jag inte är helt ute å cyklar, jag var rätt när mamma kom hem med det både 1an och 2an

Stämmer bra!

Ah så kanske det var! Jo det byggde ju på att tanka osv

Visa signatur