Permalänk

Ocz El 3500

Efter en liten voltmodd olycka på mina corsair minnen idag så fick jag beställa nya från shop4memory och då föll valet på OCZ EL 3500 som fick grymt bra kritik hos OcPrises: http://www.ocprices.com/index.php?rev_id=104&page=5&action=re...

Någon som har egna erfarenheter att dela med sig av?

Visa signatur

Eating fords and shitting chevys since 1914

Permalänk
Avstängd

Enda jag har hört är att OCZ gillar höga spänningar.

Permalänk

dreadlock läs reviewn det räcker väl
500Mhz DDR mår väl ingen dåligt utav...
dyrt var det inte heller... billigare än corsair
det lär ju toppa sweC officiella önskelista iaf

Visa signatur

- We are an army of dreamers, and therefore invincible. How can we fail to win, with this imagination overturning everything. - Subcomandante Marcos

Permalänk
Medlem

Jag funderar också på att slå till på dessa. Man blev ju inte bara lite sugen när man läste recensionen...

Måste man ha kreditkort när man beställer från Shop4Memory, eller har dom någon motsvarighet till postförskott?

Visa signatur

Intel Core i5 12600K | MSI Pro Z690-A DDR4 Wifi | MSI RTX 3080 Ventus 3X Plus | 4x8 GB G.SKILL Trident Z RGB 3200MHz | Samsung 970 EVO 500GB | Seasonic Focus+ Gold 750W | Corsair Obsidian 500D | LG 34GN850

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KrashWill
Enda jag har hört är att OCZ gillar höga spänningar.

Det där är ju helt upp till vad det är för sorts "chip" alltså OCZ tillverkar inte några minnen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tomjut
Måste man ha kreditkort när man beställer från Shop4Memory, eller har dom någon motsvarighet till postförskott?

Jepps... Visa eller MasterCard.
"COD" gäller bara i Irland, tyvärr. Men det är ju ganska schysst fraktpris iaf, 4.00 EUR.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B550-I - AMD Ryzen 5 4650G - 32GB G.SKILL DDR4 3600MHz - Dell U2515H - WD Blue SN550 500GB SSD - Linux Mint
Projekt iCom: Bygglogg - Feedback

Permalänk
Medlem

jag funderar på att köpa ocz pc3500 till min shuttle.

Visa signatur

((:: In Trance We Trust ::))

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av w1per

Det där är ju helt upp till vad det är för sorts "chip" alltså OCZ tillverkar inte några minnen

Kom på det. Vet inte hur det är nu men förr så gillade dom spänningar runt 3v.

Permalänk

står inte vad det är för chip på deras hemsa heller

Visa signatur

- We are an army of dreamers, and therefore invincible. How can we fail to win, with this imagination overturning everything. - Subcomandante Marcos

Permalänk

Är väl Winbond 4,5ns?