Permalänk
Inaktiv

Mobilizera Skärholmen

Hej jag tecknade ett abonnemang från mobilizera i skärholmen och vill avbryta det då jag inte använt simkortet eller fått mobilen än och det är 14 dagars ångersrätt.. men dom säger att iom att det är en butik kan jag inte avsluta abonnemanget så jag var inne på telenor och dom sa att dom inte ansåg mobilizera som en butik.. så hur ska man göra? vill verkligen avbryta abonnemanget och har hört av många att mobilizera ljuger

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon151788:

Hej jag tecknade ett abonnemang från mobilizera i skärholmen och vill avbryta det då jag inte använt simkortet eller fått mobilen än och det är 14 dagars ångersrätt.. men dom säger att iom att det är en butik kan jag inte avsluta abonnemanget så jag var inne på telenor och dom sa att dom inte ansåg mobilizera som en butik.. så hur ska man göra? vill verkligen avbryta abonnemanget och har hört av många att mobilizera ljuger

Det finns ingen ångerrätt då mobilizera laglig sett är en butik. Det enda du kan göra är att hoppas att dom säger upp det av goodwill. Om du tecknar avtalet på plats gäller inte distansköpslagen även om du inte får telefonen i handen.

Visa signatur

[Thermaltake Level 10 GT] [XFX PSU Core Edition 850W 80+ Bronze] [Asus P8P67 PRO B3] [Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz] [Radeon AMD 290x] [Corsair XMS3 Vengeance 2x4 GB] [Corsair H80 PnP 2xScythe GT 1850 RPM] [Corsair Force 3 120gb]

Permalänk
Medlem

Vill du bryta ditt avtal pga att de på Mobilizera har ljugit?

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Inaktiv

Nej pga att jag hittat billigare och att jag tänkte att iom att jag inte har använd abonnemanget att jag då kan ångra det. Men tydligen inte.. Vet någon om det går att ändra abonnemanget till ett lägre pris? Eller måste man vänta tills tre månader efter man tecknat abonnemanget?

Permalänk
Medlem

Det enkla svaret på det här är tyvärr att läsa de villkor som du har skrivit under, och sen ringa telenor (om det var hos dem du skaffade abonemang) och fråga.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oobum:

Det enkla svaret på det här är tyvärr att läsa de villkor som du har skrivit under, och sen ringa telenor (om det var hos dem du skaffade abonemang) och fråga.

Det är inte telenor han ska vända sig till, avtalet är slutet med mobilizera och telenor kommer hänvisa honom tillbaka till mobilizera

Visa signatur

[Thermaltake Level 10 GT] [XFX PSU Core Edition 850W 80+ Bronze] [Asus P8P67 PRO B3] [Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz] [Radeon AMD 290x] [Corsair XMS3 Vengeance 2x4 GB] [Corsair H80 PnP 2xScythe GT 1850 RPM] [Corsair Force 3 120gb]

Permalänk
Medlem

Vad konstigt. Mobilizera har någon sorts 100% nöjd kundgaranti.

Jag sitter här med en lapp från Mobilizera eftersom att en vän till mig nyligen handlade där.

På lappen så står det att det är öppet köp i 14 dagar från inköpsdatum och gäller även abonnemang.

Samma information finns här:
http://www.mobilizera.se/38/om-mobilizera/oppet-kop-bytesratt...

Hoppas att du fick till det. Annars får du rusa tillbaka med den här informationen.
Nu kanske det har gått 14 dagar redan men du blev väl antagligen felaktigt nekad när du försökte.

Permalänk
Medlem

Många kör 14 dagar eller mer "överallt" då de både säljer på distans och i butik (även om de enligt lag endast behöver på distans) så där beror det ju på vad just Mobilizera har för villkor. Men på länken står det ju väldigt tydligt:

Citat:

Mobilizera erbjuder dig som konsument öppet köp i 14 dagar från inköpsdatum (datum på kvitto) om inget annat anges och gäller alla produkter (undantaget värdebevis och presentkort) i Mobilizeras sortiment inklusive abonnemang, som inhandlats i någon av våra butiker.

Så det verkar ju som att du absolut borde få häva det...