http://www.ice-shop.se/ för bra för att vara sann?

Permalänk
Medlem

http://www.ice-shop.se/ för bra för att vara sann?

Är sugen på en projektor här ifrån.. någon som handlat och kan gå i god för dem? Eller för bra för att vara sant? Jag tänkte köpa http://www.ice-shop.se/raasdal-led800w-p-1520.html

Permalänk
Medlem

Haha, när något verkar för bra för att vara sant så är det oftast så..

Men verkar ju som om hela Sverige hade köpt därifrån om det är ett "reko" ställe.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Curemylife:

Haha, när något verkar för bra för att vara sant så är det oftast så..

Men verkar ju som om hela Sverige hade köpt därifrån om det är ett "reko" ställe.

Verkligen!

Någon som har handlat där? Eller vet något mer?

Permalänk

Definitivt skum affär endast kortbetalning eller eller bankgiro får mig att se rött... inget seriöst företag jag vet saknar alternativet postförskott...

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

Definitivt skum affär endast kortbetalning eller eller bankgiro får mig att se rött... inget seriöst företag jag vet saknar alternativet postförskott...

Det beror på att företaget är danskt.

Visa signatur

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."
-Kristian Wilson, Nintendo Inc, 1989

Permalänk
Rekordmedlem

Det är väl inget jättebra pris på den där projen, så det är knappast nått skumt med det förutom deras reklam, en medioker svga projektor som kan ta emot fullhd signaler för 3000kr finns det många av, det är nån kinespryl de köpt in nån container av och klistrat på ett eget namn. köp en beg hd eller full hd proj i 16/9 format i stället, jag tycker det är ful marknadsföring, men projjen är knappast värd mera pengar iallafall, finns nog att hitta på ebay eller alibaba för hälften

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Fick detta som svar när jag önskade att dom fakturerar via Klarna.

Det är inget problem. Vi erbjuder 14 dagar faktura med TSB. Du beställer din produkt bara för att www.ice-shop.se I kommentarfältet som visas när du går till kassan, skriver du att du är ditt personnummer och att du vill fakturan. Som betalningsmetod du väljer bankgiro. Så skapar vi manuellt din beställning på TSB.

Venlig Hilsen / Kind Regards

Kenneth Jensen
-----------------------------
Raasdal Gruppen
Kastanievej 5
4060 Kirke Såby
Tel: (+45) 71 99 04 25
Dir: (+45) 46 41 22 88
Fax: (+45) 70 14 13 50
Web: www.raasdal.dk

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av heeMan:

Är sugen på en projektor här ifrån.. någon som handlat och kan gå i god för dem? Eller för bra för att vara sant? Jag tänkte köpa http://www.ice-shop.se/raasdal-led800w-p-1520.html

Vad är det som är så bra med den där skräp-projektorn..?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon96120:

Vad är det som är så bra med den där skräp-projektorn..?

Jag ska kolla på analog tv och full hd eller 720p film via min HDMI från datorn. För det måste den väl duga?

Permalänk
Rekordmedlem

Det är en 4/3 svga panel i den, det är därför den är billig, det är alltså 10-15år gamla paneler i den och det enda "moderna" är ledbelysningen, den kan kanske vara bra till tv, men knappast upphettsande till hembio om man vill köra fullhd.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Det är en 4/3 svga panel i den, det är därför den är billig, det är alltså 10-15år gamla paneler i den och det enda "moderna" är ledbelysningen, den kan kanske vara bra till tv, men knappast upphettsande till hembio om man vill köra fullhd.

Så du menar att 720p kommer vara helt värdelöst? Trodde att det alltid e good enough? Hur dåligt kan det bli tänker jag?

Permalänk
Hjälpsam
Citat:

Maximal Upplösning: 1080p Full HD (1920 x 1080)
Standard Upplösning: 800 x 600

Har jag fel om jag tolkar detta som att det är en 800x600 4:3 projektor som klarar av att skala ner 1920x1080p till 800x450 eller liknande?

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Vad jag kan förstå så är upplösningen 800 x 600, (4:3 format) sen kanske den klarar av att ta emot en 1080p-signal och konvertera ner den men det blir ju inte bättre bild för det. Tyckte inte den verkade särskilt prisvärd, finns många billiga 720p -projektorer.

Visa signatur

2700X|32GB|RTX 3080|Vattenkylt
Quest 3|HOTAS Warthog|G27|PS5|Switch OLED

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av heeMan:

Jag ska kolla på analog tv och full hd eller 720p film via min HDMI från datorn. För det måste den väl duga?

Det är möjligt att den 'duger'.. Men det spelar ingen roll vad du matar den med; den ger ändå bara lågupplöst 4:3..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyne:

Vad jag kan förstå så är upplösningen 800 x 600, (4:3 format) sen kanske den klarar av att ta emot en 1080p-signal och konvertera ner den men det blir ju inte bättre bild för det. Tyckte inte den verkade särskilt prisvärd, finns många billiga 720p -projektorer.

Hur ska jag söka på prisjakt för att få fram det lägsta kravet 720p via HDMI? Om min budget är strax under 3000...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av heeMan:

Hur ska jag söka på prisjakt för att få fram det lägsta kravet 720p via HDMI? Om min budget är strax under 3000...

Prisjakt.nu -> hd-ready/720p -> max 3000kr .. Hur svårt kan det vara? ;S

Dock är jag personligen skeptisk till ett max på 3000 om du vill ha nåt vettigt; kika hellre på begagnat i så fall - men hitta nån i din bekantskapskrets som har koll och be denne hjälpa dig.

Permalänk
Rekordmedlem

Det är en 800x600 panel i den, sedan skalar projen om bilden om man matar in annan upplösning upp till fullhd, jag har gamla infocus dlper med samma typ av panel (4800) och även en med en maskad panel (4805) det roliga bli att 4800 blir "hd ready" medans 4805 som har maskat bilden till 16/9 inte blir det pga att man slipper se på de stora svarta kanterna.

En så här billig lcd lär ge rätt stort ljusläckage i de svarta kanterna, så jag tror inte projjen är värd 3000kr, man kan trotts allt köpa en beg 1280x720 proj för hembiobruk för mindre pengar begagnad och nya vettiga modeller börjar dyka upp kring 5000kr

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon96120:

Prisjakt.nu -> hd-ready/720p -> max 3000kr .. Hur svårt kan det vara? ;S

Dock är jag personligen skeptisk till ett max på 3000 om du vill ha nåt vettigt; kika hellre på begagnat i så fall - men hitta nån i din bekantskapskrets som har koll och be denne hjälpa dig.

Ja, det kan man fråga sig Vilken projektor hade du valt för att kunna få ut en vettig ljustark 720p bild via HDMI?
http://www.prisjakt.nu/kategori.php?l=s88330247&o=produkt_pris_inkmoms&cols=#rparams=l=s88330313

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av heeMan:

är det inte mer intressant om panelen är minst 1280x720?
De flesta gamla projar blir ju "hd ready" det innebär bara att de ska klara minst 720 horisontala linjer
Och ditt krav på att de ska klara 720p input säger inget om vad de kan visa för bild, det går bra att skalera om den till vad som helst i projen i så fall, tex 480 linjer.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av heeMan:

Ja, det kan man fråga sig Vilken projektor hade du valt för att kunna få ut en vettig ljustark 720p bild via HDMI?
http://www.prisjakt.nu/kategori.php?l=s88330247&o=produkt_pris_inkmoms&cols=#rparams=l=s88330313

Ingen där tyvärr.

Permalänk
Rekordmedlem

Försök sträcka dig lite högre i prisklass så du kommer upp på hembioprojar om du inte ska ha en ren dataproj.
Benq w700 är nog det minsta man bör ha i en hembio http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=916401

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Billigaste 720p på prisjakt är Optoma HD67N för 4500, själv har jag en Acer 5360 (stödjer även 3D) för 5000.

Vill du ha billigare än så, kolla på blocket! Se bara till så att det är minst 1280x720 i upplösning och att lampan inte är helt trasig. Finns väldigt, väldigt många projektorer av lite äldre modell på blocket...

Visa signatur

2700X|32GB|RTX 3080|Vattenkylt
Quest 3|HOTAS Warthog|G27|PS5|Switch OLED