Permalänk
Medlem

EX VAT or INC VAT !?

Hej! sry visste inte vars jag skulle riktigt placera min fråga :/ så jag slängde in den hit..

Yeye fram till saken så att säga.... om man nu ska beställa t ex en Radiator säger vi från England.. å priserna är i "EURO" men sen står det såhär.... €42.99 Ex Vat, €50.51 Inc Vat
Då undrar jag vilket pris ska man gå efter den med "Inc Vat" lr då "Ex Vat"... om jag nu ska handla som privat person :)..

Är tacksam för ett svar....
MvH Goo

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

Handlar du som privatperson är det i regel priset "Inc Vat" du ska kolla på.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Castor Troy
*Tråd flyttad*

TACKAR, PÖSSAR!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Castor Troy
*Tråd flyttad*

Exakt, detta gäller dock bara från land innom EU, handlar du utanför EU kanske du har tur och slipper momsen

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr Cain

Exakt, detta gäller dock bara från land innom EU, handlar du utanför EU kanske du har tur och slipper momsen

jupp, men då får du be dem skicka paketet som 'product sample' eller 'gift' och deklarera värdet under 100$ (eller var det 50$?) . annars kommer elaka tullen smälla på moms och andra avgifter.

Visa signatur

i am a sig. please don't eat me.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av don_thomaso

jupp, men då får du be dem skicka paketet som 'product sample' eller 'gift' och deklarera värdet under 100$ (eller var det 50$?) . annars kommer elaka tullen smälla på moms och andra avgifter.

Därför skickar man via en kompis som packeterar om det, om man råkar ha någon tillgänglig

Permalänk
Medlem

Jag bad de _översnälla_ killarna på rotokiller.com att skicka mina två optiska möss som "gift" ... det gick skitbra, jag slapp momsen i både USA och Sverige och inga tullavgifter

betalade såklart i förskott med visakortet...

Visa signatur

detta är min nya sign!