Carbide 500R (Fläktkontrollen)

Permalänk

Carbide 500R (Fläktkontrollen)

Hej! Beställde ett Corsair carbide 500R igår och undrar hur bra den "integrerade" fläkt kontrollen är?

Hur många fläktar kan den styra?

Samt om det ger 12V alltså full styrka på högsta "snäppet"? :>

När jag ändå skapar en tråd, det är fyra fläktar som ingår va? 1 på sidan, 2 i fronten och 1 bak?

TAck på förhand

Permalänk
Avstängd

Chassit kan styra 4st fläktar, inte helst säker på att den ger hela 12V och att det är naturligtvis att chassit kommer med 4st fläktar.

Permalänk
Medlem

Tror bara det är 3 som följer med. Jag har ett 500R själv.
De 2 vita i fronten, och vit på sidan.

Fläktkontrollern klarar bara av de fläktarna som följer med.
och högsta läget är troligtvis 12V :). Märkte ingen skillnad mellan högsta snäppet och när jag använde molex istället.

Såg den andra kommentaren...
Det följer tydligen med en bak(som jag glömt)
Men den är inte inkopplad till fläktkontrollern

Och som jag sa, jag är 100 på att fläktkontrollern är designad för de 3 white LED fläktarna som följer med

Permalänk
Skrivet av Alle22:

Chassit kan styra 4st fläktar, inte helst säker på att den ger hela 12V och att det är naturligtvis att chassit kommer med 4st fläktar.

Skrivet av adfi:

Tror bara det är 3 som följer med. Jag har ett 500R själv.
De 2 vita i fronten, och vit på sidan.

Fläktkontrollern klarar bara av de fläktarna som följer med.
och högsta läget är troligtvis 12V :). Märkte ingen skillnad mellan högsta snäppet och när jag använde molex istället.

Såg den andra kommentaren...
Det följer tydligen med en bak(som jag glömt)
Men den är inte inkopplad till fläktkontrollern

Och som jag sa, jag är 100 på att fläktkontrollern är designad för de 3 white LED fläktarna som följer med

Tackar, enligt er...är chassiet lika smexigt IRL som det ser ut på bilderna? Beställde den svartvita modellen

Kabeldragning måste vara toppen också väl?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mylifestyle95:

Tackar, enligt er...är chassiet lika smexigt IRL som det ser ut på bilderna? Beställde den svartvita modellen

Kabeldragning måste vara toppen också väl?

Kan väl bjuda på en fin bild om du orkar vänta lite

Permalänk
Skrivet av Alle22:

Kan väl bjuda på en fin bild om du prkar vänta lite

Hade varit shysst!

Permalänk
Avstängd

Håller på själv med ett stort projekt så jag visar lite i förtid.

Led ljus på, lite mer mysigare på kvällen faktiskt

Permalänk
Medlem

ang kabeldragningen så fick jag fixa ett par förlängnings sladdar för att få det riktigt snyggt.

Jag har moddat mitt lite med orange'a fläktar istället
och sen har jag ingen fläkt på sidan. så fult! vill kunna se in på min h40 kylning som har push'n'pull med orange fläktar också

Permalänk
Avstängd
Skrivet av adfi:

ang kabeldragningen så fick jag fixa ett par förlängnings sladdar för att få det riktigt snyggt.

Det är sant, jag fick inte till det med 4/4pins kontakten utan förlägningsladd.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av adfi:

ang kabeldragningen så fick jag fixa ett par förlängnings sladdar för att få det riktigt snyggt.

Jag har moddat mitt lite med orange'a fläktar istället
och sen har jag ingen fläkt på sidan. så fult! vill kunna se in på min h40 kylning som har push'n'pull med orange fläktar också

Sen finns det ju några som har moddat dit ett plexiglas, det är inte så svårt. Köpr en bit plexiglas och mät ut storleken på chssi sidan och ge måtten och plexiglaset till en glasmästeri så gör han jobbet åt dig. Därefter är det bara antlingen limma ihop eller köra med dubbelhäftad tejp.

Permalänk
Skrivet av Alle22:

Håller på själv med ett stort projekt så jag visar lite i förtid.

http://cdn.imghack.se/images/5f5f9945803f05dfd78e77e8686ec56e...

Led ljus på, lite mer mysigare på kvällen faktiskt

http://cdn.imghack.se/images/b0437405113fce553696888ad98a533f...

Så porrigt

Permalänk
Skrivet av sjömannen:

kass dator

cool kille

Permalänk
Skrivet av adfi:

ang kabeldragningen så fick jag fixa ett par förlängnings sladdar för att få det riktigt snyggt.

Jag har moddat mitt lite med orange'a fläktar istället
och sen har jag ingen fläkt på sidan. så fult! vill kunna se in på min h40 kylning som har push'n'pull med orange fläktar också

Fan också, jag tänkte ju köpa sleevade förlängningkablar, men ångrade mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mylifestyle95:

Fan också, jag tänkte ju köpa sleevade förlängningkablar, men ångrade mig

Hur menar du :P?
Du kommer troligtvis behöva förlängningar till vissa saker, och då är väl de sleevade de finaste ?

Permalänk
Skrivet av adfi:

Hur menar du :P?
Du kommer troligtvis behöva förlängningar till vissa saker, och då är väl de sleevade de finaste ?

Jojo, men jag hade dom i kundvagnen, alltså till 24pin, 4+4pin, och 6+2pin....men sedan tog jag bort dom för att det kändes onödigt... :/

Har dock rätt lång kablar på mitt nätaggregat, får se hur det blir

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mylifestyle95:

Så porrigt

haha tack

Kommer att visa upp ett galleri slutet mot augusti.

Permalänk
Medlem

Jag har ett nätagg med ganska korta sladdar, jag behövde ändå inte köpa några förlängningssladdar utan jag bara drog lite i mina sleevade sladdar och då gick det att få all bakom moderkorts plåten. Jag har inte heller ett modulärt nätagg men det gick ändå bra! Bästa chassit jag byggt i, och jag ska fortsätta använda det i framtiden.

Angående fläktkontrollern så kontrollerar den max 3 fläktar. Den kontrollerar de 3 vita led fläktarna (4 ingår i chassit när du köper det, alltså en svart fläkt där bak) som följer med och jag skulle tippa på att fläktkontrollern går i 5v, 7v och 12v.

Visa signatur

Chassi: En stor bakpotatis
CPU: En körsbärstomat (OC 4.5 tomater) som kyls av ketchup
Modertkort: En extra-allt pizza
Nätagg: En modulär kålrot
Grafikkort: En fet biff (standardklock 987mHeinz)

Permalänk
Skrivet av Alle22:

haha tack

Kommer att visa upp ett galleri slutet mot augusti.

Np Ser fram emot det!

Skrivet av Deatlev:

Jag har ett nätagg med ganska korta sladdar, jag behövde ändå inte köpa några förlängningssladdar utan jag bara drog lite i mina sleevade sladdar och då gick det att få all bakom moderkorts plåten. Jag har inte heller ett modulärt nätagg men det gick ändå bra! Bästa chassit jag byggt i, och jag ska fortsätta använda det i framtiden.

Angående fläktkontrollern så kontrollerar den max 3 fläktar. Den kontrollerar de 3 vita led fläktarna (4 ingår i chassit när du köper det, alltså en svart fläkt där bak) som följer med och jag skulle tippa på att fläktkontrollern går i 5v, 7v och 12v.

Hoppas mina kablar räcker också, eller 4+4 pins kontakten är sen jag är orolig för

Det var som jag trodde då, tackar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mylifestyle95:

Np Ser fram emot det!

Hoppas mina kablar räcker också, eller 4+4 pins kontakten är sen jag är orolig för

Det var som jag trodde då, tackar

Det var CPU strömmen jag hade mest problem med. Var tvungen att dra sladden över
moderkortet/bakom grafikortet för att det skulle gå, och det är inte så snyggt.

Permalänk
Medlem

Det fick ju inte Swec-Jonas "seal of approval" designmässigt men jag tycker banne mig det är riktigt schysst! Kan ju instämma med tidigare postare att sidofläkten kan man dock mista.

Permalänk
Skrivet av Robonnet:

Det fick ju inte Swec-Jonas "seal of approval" designmässigt men jag tycker banne mig det är riktigt schysst! Kan ju instämma med tidigare postare att sidofläkten kan man dock mista.

Det är utbuktningarna han inte gillar va?
Tycker chassit ser f*rbannat bra ut Tror fläkten kommer ge bra kylning åt grafikkortet/en så den kan ju lika gärna sitta där

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mylifestyle95:

Det är utbuktningarna han inte gillar va?
Tycker chassit ser f*rbannat bra ut Tror fläkten kommer ge bra kylning åt grafikkortet/en så den kan ju lika gärna sitta där

Det är en smak-sak, alla har sin smak. Jag tycker själv att det ser bättre ut i verklighet än på bild.