Facebook med drygt 75% nedsatt funktion. 2 månaders felsökning har inte löst probleme

Permalänk

Facebook med drygt 75% nedsatt funktion. 2 månaders felsökning har inte löst probleme

Hej. Nedan följer ett utdrag på mitt problem.
har sedan ca 2 månader tillbaka lidit av följande error meddelande
"Den här webbsidan är inte tillgänglig"
Om man hamrar enter ett par 20-30 gånger kan den ladda in. Men då är den näst intill oanvändbar iallafall
Går ej posta, den timear bara ut hela tiden. chat funkar ej levererar ingenting
Har inga packetloss till facebook heller.
Alla java m.m är uppdaterade datorn är drygt halvåret gammal
3 olika nätverkskablar är testade.
Inga andra sidor lider av några som helst problem. Laddar in direkt på en 100/10 mbit lina.
Host filen är korrekt

Arbetar till vardags som IP tekniker och anser mig kunnig i de flesta fall av liknande issues. Men nu får jag faktiskt se mig slagen.
Efter en clean install av windows testade jag direkt att starta sidan. Det funkade såklart inte.

I mitt hushåll finns 4 andra burkar. 2 går på wireless 2 på trådat. i samma router. Ingen har problem

Testat i Explorer,Firefox,Chrome,Opera.

Är slut på ideer.
Söker hjälp!

Mvh

Visa signatur

Fractal Design Define R5 Titanium, Intel 8700K@5GHz, MSI Z370-A PRO, Seasonic FOCUS Plus 750W Gold, Corsair 16GB DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, MSI Geforce GTX 1080 TI Gaming 11G, NZXT Kraken X62, Samsung 970 EVO 250GB, Samsung Curved S34E790C 34" ,

Permalänk

Är det rätt datum inställt på datorn?

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Skrivet av Slaktardej:

Är det rätt datum inställt på datorn?

japp

Visa signatur

Fractal Design Define R5 Titanium, Intel 8700K@5GHz, MSI Z370-A PRO, Seasonic FOCUS Plus 750W Gold, Corsair 16GB DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, MSI Geforce GTX 1080 TI Gaming 11G, NZXT Kraken X62, Samsung 970 EVO 250GB, Samsung Curved S34E790C 34" ,

Permalänk

Har du testat surfa via proxy ?

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem

Antivirus kan ibland bråka eller om du redan checkat det

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av hazzemannen:

Bra, tänkte bara kolla då det ställde till stora problem för mig förut.
Annars har jag inte en susning om vad felet kan vara.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem

Du har inte samma fel som i denna tråd? Där finns isåfall en lösning....

http://www.sweclockers.com/forum/14-internet-uppkoppling-och-...

Visa signatur

Hardware: iMac 27", 3.8GHz Intel Core i5, Radeon Pro 580 8GB, 24GB 2400MHz DDR4, 512GB SSD

Permalänk
Medlem

jag har något liknande, men i home.se.. datorn vägrar läsa in sidan...

Visa signatur

CPU I9 9900K@4,7Ghz |EVGA GTX 2070 Super 10365p Timespy 3DMark |Ram 32GB CorsAir DDR4 Vengence PRO |Define R6| ASUS Strix Z390F | M.2 SSD Evo 970 1TB |CorsAir 750W | Acer 27" Predator XB271HU | Win 11 Pro

Permalänk
Medlem

jag hade detta problemet och bytte då till google's DNS och allting löste sig

8.8.8.8 primär och 8.8.4.4 sekundär

Permalänk

Som någon tidigare sa om antivirus programmet fast brandväggen?

Annars testa att bara installera en helt clean version. Helt ouppdaterad och utan att installera några program förutom de mest nödvändiga för att det ska funka t.ex. webbläsare. Har du använt windows-skivan till fler datorer?

Permalänk
Medlem

Om inget av de andra fungerar, förmodligen en long shot då de låter som att felet inte ligger i webbläsaren, men testa Rockmelt, den har facebook integrerat.

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hazzemannen:

[snip!]
I mitt hushåll finns 4 andra burkar. 2 går på wireless 2 på trådat. i samma router. Ingen har problem

Testat i Explorer,Firefox,Chrome,Opera.

Fungerar ditt facebook-konto på dom andra datorerna (i- eller utanför) hushållet? (sorry ifall jag är trögfattad men tyckte inte riktigt det framgick )
Fungerar något annat facebook-konto (sambo/flickvän/osv...) på den bråkande maskinen....? (bara för att utröna om det har/inte har något med kontot att göra)

En live-cd/live USB på den bråkande dator, vad ger det....?

Visa signatur

WS: ASUS P7P55D/i5-750, Hydro H50, XFX6950/2GB, Intel X25-V/2Tb lagring, Corsair VX-550
Server: ASUS, AMD Athlon64 X2 6000+ Scyte Ninja, NVidia GS8400Silent, 2Gb ram, ~4Tb SATA, 500W, CM Stileo500 (tyst)
"-Sometimes all that is needed is a high five. In the face. With a chair!"

Permalänk
Skrivet av weavex:

Är bara att tacka för all respons i tråden.

Linken i quoten löste felet på drygt 2 minuter. Realteks drivrutin+facebook är a no go.

Tackar för all hjälp
/H

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av weavex:

Jag tänkte skriva en ny tråd här precis nu om JUST detta felet, visar sig att jag har samma nätverkskort. Vilket asshole till nätverkskort alltså!

Men jag tackar och bockar för lösningen!

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..