Enklare överklocka Core Ultra 200S

Permalänk
Melding Plague

Enklare överklocka Core Ultra 200S

Intel har släppt en överklockningsprofil för K- och KF-modellerna i Arrow Lake-familjen.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Litar inte ett skit på sådant här. Jag har aldrig stött på en färdig överklockningsprofil som var vettig.
Matar ofta på med rent för mycket spänning.

Men.. kul om detta funkar.

Visa signatur

CPU: I9 10900KF -Kylare: Arctic Freezer 360 - Moderkort: ASRock Velozita Z590 PG.
GPU: RX 9070 XT Reaper @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3466 MHz Ballistix Elite. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Litar inte ett skit på sådant här. Jag har aldrig stött på en färdig överklockningsprofil som var vettig.
Matar ofta på med rent för mycket spänning.

Men.. kul om detta funkar.

Ja färdiga profiler är ju inte direkt dom snällaste, då dom ska funka för den stora massan så skjuts de oftast på rätt så bra med kräm. Vill man verkligen överclocka så gör man ju bäst i att göra det själv

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: ASUS TUF Gaming RX7800XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Medlem

Har testad den , men mina minnen blev begränsade till 8000mhz , men den gav 10% mer prestanda i snitt per spel ca, men minnerna var inte helt stabila då det även sätter en gräns på dom på 1,4v , mina behöver 1,45v , inställningen låser all volt reglering i bios, så jag gick tillbaka till min vanliga igen

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem

De tre som köpt Intel är överlyckliga

Permalänk
Medlem
Skrivet av HenrikM:

De tre som köpt Intel är överlyckliga

Ja så låt dom vara mobbare där!

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem

Hmmm
Överlockningsprofiler släppta av tillverkaren.
Garantin borde väl gälla här....

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasLidstrom:

Hmmm
Överlockningsprofiler släppta av tillverkaren.
Garantin borde väl gälla här....

Står i texten...
"Överklockning med profilen påverkar inte Intels garanti, trots att du kan höja frekvenserna över företagets vanliga rekommendationer."

Visa signatur
Permalänk
Datavetare

Måste rimligen vara något mer än bara "lite överklockning" som detta tillför, från PC-gamers snabbtest

"In one game, I saw a performance increase of over 40%, which is just wild to see."

https://www.pcgamer.com/hardware/processors/ive-tested-intels...

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

Måste rimligen vara något mer än bara "lite överklockning" som detta tillför, från PC-gamers snabbtest

"In one game, I saw a performance increase of over 40%, which is just wild to see."

https://www.pcgamer.com/hardware/processors/ive-tested-intels...

är bara det den ändrar

Fabric (aka SoC Tile/NGU) 2.6 GHz Up to 3.2 GHz
VccSA ≤ 1.20V
Die-to-Die (aka “D2D”) 2.1 GHz Up to 3.2 GHz
VccSA ≤ 1.20V
DDR5 Memory UDIMM/CUDIMM
1 DIMM per channel (aka “1DPC”) 6400 MT/s
(3200 MHz) Up to 8000 MT/s
(4000 MHz)
VDD2 ≤ 1.4V and VccSA ≤ 1.20V
Module VDDQ and VDD ≤ 1.4V

har testat rätt myck men dessa cpu:r skalar riktigt bra med snabbare minne , vadför tror du jag kör 9000mhz minnen och inte vill låsa mig till bara 8000mhz

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0