Permalänk
Medlem

Snabbt råd angående köp av ssd

Hejsan,

Imorse när jag startade datorn så klagade den på att hårddiskarna hade lagt av. Både min systemdisk (gammal raptor) och min speldisk (wd black något) har gått och dött... Dom varvar upp sen hör man ett klick. Båda är inköpta samtidigt, för bra många år sen, ett mirakel att dom levt så länge som dom gjort utan fel.

Ska köpa en ssd på stan efter jobbet, men undrar om jag ska gå på en 256GB Samsung 830 (ca 1800 kr) eller köpa 2 st billiga verbatim diskar från alina (600kr st).

Just nu har jag bara sata2 på moderkortet, men ska uppgradera rubbet efter jul.

Tacksam för snabba tips.

Visa signatur

Citera om ni vill att jag ska svara...

Permalänk
Medlem

Satsa på en stor SSD och partitionera upp den, det är oftast snabbare än att ha två mindre SSD

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Fan, såg just att ingen butik på stan har Samsung 830 256GB inne, några värda alternativ? Undviker helst sandforce då jag bara haft dåliga erfarenheter med dom...

Visa signatur

Citera om ni vill att jag ska svara...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vaksai:

Fan, såg just att ingen butik på stan har Samsung 830 256GB inne, några värda alternativ? Undviker helst sandforce då jag bara haft dåliga erfarenheter med dom...

Varför inte beställa från Inet t.ex.
Om du bara ska ha en hårddisk, så tar det max typ 2-3 dagar.
Beställer man tidigt på dagen, vet jag att en del fått leverans redan nästa dag.
Glöm inte fraktfritt:
https://www.inet.se/produkt/6101343/fraktfritt-sweclockers-vi...

Visa signatur

Core i9 13900K, Geforce GTX 650 Ti, 750W, ASUS Prime Z790, Arctic Liquid Freezer III 360, 32GB, Samsung Pro 990 1TB

Permalänk
Medlem

Behöver ha den ikväll :/

Visa signatur

Citera om ni vill att jag ska svara...