Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dex:

Ja jag tänkte köpa en Unifi switch, USG och antenn, men alla produkterna är slut i lager så det går inte att köpa.....

Samma här. Det märkte man först när man kom till betalningen.

Otippat att Ubiquitis prylar är ”slutsålda” igen. Samma flopp som sist CO hade 20% på hela sortimentet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derix:

Samma här. Det märkte man först när man kom till betalningen.

Otippat att Ubiquitis prylar är ”slutsålda” igen. Samma flopp som sist CO hade 20% på hela sortimentet.

Hade samma problem, det va slut redan vid 10:00.

Visa signatur

CPU: 1700x Kylning: Custom loop CPU MB: Asus Prime B350M-A GPU: EVGA 1080 Ti SC Black RAM: 16GB av något SSD: Samsung 850 EVO 500GB Samsung 840 EVO 250GB + EVO 850 500GBPSU: Bitfenix M750 Chassi: Fractal Design Mini C OS: Windows 10 64-bit Skärm: Acer X34A

Permalänk
Medlem
Skrivet av kotten84:

Hade samma problem, det va slut redan vid 10:00.

Ja, det var då jag testade också. Jag tror inte att de under denna rea har funnits i lager ö.h.t.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derix:

Ja, det var då jag testade också. Jag tror inte att de under denna rea har funnits i lager ö.h.t.

De unifiprylar jag tittade på fanns i lager igårkväll, men inte strax före klockan åtta i morse. Jag tvivlar på att CO har 20% marginal på unifi, men då vore det mer rakryggat att ha dem i listan över saker som inte ingår.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derix:

Koden började gälla redan efter 23:00 igår och då fanns åtminstone den AP och switch jag beställde i lager.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SAnDis:

Aquatuning, minsta frakten jag hittar är på 150kr??

Något som är fel?

Det är "normalt".

Permalänk
Medlem
Skrivet av DrSwizz:

Det är "normalt".

Aha, jag trodde de hade billigare alternativ.
Well det sög

Visa signatur

/SAnDis - Pew pew

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av jaqob:

De unifiprylar jag tittade på fanns i lager igårkväll, men inte strax före klockan åtta i morse. Jag tvivlar på att CO har 20% marginal på unifi, men då vore det mer rakryggat att ha dem i listan över saker som inte ingår.

Meddelandet om CO:s klubbdag kom två dagar i förväg så om man ville hugga de verkligt attraktiva sakerna fick man nog göra det nästan direkt. Men, så är det inte bara med CO.
Någon här nämnde att man även kunde fynda verktyg på CO under klubbdagen. Om man behöver verktyg är de oftast betydligt billigare på brittiska och tyska Amazon. Tyska Amazon har dessutom fri frakt till Sverige på alla order över 39 euro

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av zarkov:

Ovanstående gäller fortfarande men nu har man sänkt priset även på 10 TB: 2279 kr inkl svensk moms och frakt (€208)

Bästa svenska pris på Prisjakt 2754 kr (Netonnet 2890 kr).

Är det någon som VET vad det sitter för diskar i dessa ?
Hörde någon om ev. WD White (vad det nu är för någon modell...?) men inget bekräftat.

Någon som knäckt upp dessa och kör dem som interna diskar istället ?

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Är det någon som VET vad det sitter för diskar i dessa ?
Hörde någon om ev. WD White (vad det nu är för någon modell...?) men inget bekräftat.

Någon som knäckt upp dessa och kör dem som interna diskar istället ?

Jag har två 8TB och det sitter WD80EZAZ i bägge, white label-diskar med 256 MB cache och 5400 rpm. Köpte dem före jul men har inte hunnit öppna dem än.

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av zarkov:

Jag har två 8TB och det sitter WD80EZAZ i bägge, white label-diskar med 256 MB cache och 5400 rpm. Köpte dem före jul men har inte hunnit öppna dem än.

Ah

Men ok... Vad ÄR "White Label" för något då ?
RED, PURPLE, BLUE, BLACK har jag hört talas om, men aldrig White...

Är det rekond tro ?

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Ah

Är det rekond tro ?

Jag tycker denna länk har bra info: https://www.reddit.com/r/DataHoarder/comments/7fx0i0/wd_easys...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icecrystal:

Palit GeForce GTX 1660 Ti StormX för ~2750:- i två butiker (Net2World och ComputerSalg):
https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=5058948

Jag misstänker det är vanliga 1660 - inte Ti alltså. Både butikerna anger NE51660S18J9-165F som artikelnummer, vilket är GTX 1660.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Ah

Är det rekond tro ?

Det är för att de "inte finns" officiellt. För några år sedan satt det riktiga WD Red i MyBook men eftersom några företagsamma själar började köpa de billigare MyBooks och "shucka" dem (bryta upp) för att sedan sälja diskarna som om de vore röda retail-diskar så bytte WD till vita etiketter på de diskar som sattes i MyBooks. Vad som döljer sig bakom dagens vita etiketter är lite oklart, det finns rapporter om både luftfyllda och heliumfyllda modeller. Luftfyllda diskar är förmodligen WD Red eller Gold, heliumfyllda diskar är mest sannolikt från HGST (eftersom de ägs av WD och är de enda som tillverkar helium-diskar inom WD-koncernen).

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TKD_1337:

Jag misstänker det är vanliga 1660 - inte Ti alltså. Både butikerna anger NE51660S18J9-165F som artikelnummer, vilket är GTX 1660.

Tack, tänkte inte på det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TKD_1337:

Skrivet av Icecrystal:

Tack, tänkte inte på det.

Net2World specar 1660 på sin sida medan computersalg skriver 1660TI. Ganska viktigt att det står korrekt produkt. Kunder ska inte behöva veta vad det är för artikelnummer för att kunna köpa så har man fått igenom sitt köp på 1660TI på computersalg bör man också få ordern makulerad eller ett 1660TI utskickat.
Edit: Computersalg har även samma artikelnummer som INET har för 1660TI.

https://www.inet.se/produkt/5407188/palit-geforce-gtx-1660-ti...
NE6166TS18J9-161F

https://www.computersalg.se/i/5128099/palit-ne6166ts18j9-161f...
NE6166TS18J9-161F

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zarkov:

Det är för att de "inte finns" officiellt. För några år sedan satt det riktiga WD Red i MyBook men eftersom några företagsamma själar började köpa de billigare MyBooks och "shucka" dem (bryta upp) för att sedan sälja diskarna som om de vore röda retail-diskar så bytte WD till vita etiketter på de diskar som sattes i MyBooks. Vad som döljer sig bakom dagens vita etiketter är lite oklart, det finns rapporter om både luftfyllda och heliumfyllda modeller. Luftfyllda diskar är förmodligen WD Red eller Gold, heliumfyllda diskar är mest sannolikt från HGST (eftersom de ägs av WD och är de enda som tillverkar helium-diskar inom WD-koncernen).

Vad jag har förstått så är det 5400rpm-varianter av HGST Ultrastar He10 med PWDIS (3.3V) fast TLER (Wd:s variant av error recovery control) är avaktiverat. Har två själv och dem är snabba (~200MB/s) och relativt tysta. Har aktiverat TLER med smartmontools och dem funkar direkt i en Microserver Gen8 utan att modda 3.3v-pin.

Visa signatur

Dator: AMD Ryzen 5800X | Arctic Freezer II 280 | Arous X570S Pro AX | 2x16GB Hyper X Fury DDR4 3600MHz | 980 PRO 1TB | EVGA 3080 FTW Ultra | Fractal Design Torrent | Enermax Revolution 1050W | Win 10 PRO | Asus PG279Q
Server: HP Microserver Gen8 | Intel Xeon E3-1260L | 16GB DDR3 ECC | 240GB SSD | 2x8TB WD White Label | TrueNAS

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Jag gjorde nått så ovanligt (för mig) som att ta grisen i säcken, jag köpte en billig "slit o släng monitor" som dök upp i tipstråden, denna "värsting" Swedx
https://i.imgur.com/u4xzZ8v.png
Tänkte kommentera den lite bara för att andra kanske kollar på den.
Bilden är "TN" jag har inte mätt nått på den men den är färgmässigt bättre än 2 andra budgetmonitorer som jag har stående som var nån hundring dyrare nya men man ser ju att det blir tydliga skiftningar i färg om man ändrar betraktningsvinkeln och jag hade inte trott nått annat om den. Den var också mindre irriterande i bildkvalitet än den 144Hz gamingmonitor en kompis har.
jag har inte sett några pixelfel men jag har bara testat att kolla på enfärgade bilder och inte verkligen analyserat hela ytan med lupp.
I stort så kan man säga att bilden är superskarp ( den är ju 4k) och har hyfsat bra färg för att vara TN och den verkar bättre än ett par andra 1080 skärmar i 15-1700 kr klassen så det ensamt gör den till en prisvärd budgetskärm.

Men jag upptäckte nått än mer spännande på den som inte står i någon dokumentation, det står i menyerna att den har Freesync, nu är jag inte direkt nån spelare men det här kanske är en bra högupplöst budgetspelskärm för de som letar nått sånt på en väldigt tight budget.
https://i.imgur.com/XfpPC3C.jpg

Vet laxpudding pratat om det, flesta skärmar idag har stöd. Sen kan ju det gå från 50 till 60Hz. Är den inte certifierad av AMD ens kan det vara hit eller miss om det funkar som det ska.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av TKD_1337:

Prestandamässigt, hur mycket skiljer det mellan 1660 och 1660 Ti?

Visa signatur

Wahoo

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av deques:

Prestandamässigt, hur mycket skiljer det mellan 1660 och 1660 Ti?

Här kan du läsa mer om skillnaderna. TL;DR: inte jättemycket

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Biermann:

Vad jag har förstått så är det 5400rpm-varianter av HGST Ultrastar He10 med PWDIS (3.3V) fast TLER (Wd:s variant av error recovery control) är avaktiverat. Har två själv och dem är snabba (~200MB/s) och relativt tysta. Har aktiverat TLER med smartmontools och dem funkar direkt i en Microserver Gen8 utan att modda 3.3v-pin.

Tack. Har letat efter relativt bra och billiga 8TB jag kan stoppa in i min gen8 utan att behöva modifiera fysiskt.

Ni som köpt dessa, brukar det räcka med en lång SMART-test innan man tar ut disken(onödigt att öppna om den är "DOA") eller bör man kontrollera något mer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naki:

Tack. Har letat efter relativt bra och billiga 8TB jag kan stoppa in i min gen8 utan att behöva modifiera fysiskt.

Ni som köpt dessa, brukar det räcka med en lång SMART-test innan man tar ut disken(onödigt att öppna om den är "DOA") eller bör man kontrollera något mer?

Ja och nej. Du hittar redan döda sektorer med ett lång-test men du hittar inte sektorer som dör under skrivning. En del rekommenderar därför att man kör ett lång-test, därefter skriver över hela disken ett par gånger (t.ex. Badblocks) och sedan kör ett lång-test igen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

-20% hos Classe igår.... jo, men!
Jag har ju skrivit rätt kritiskt om Classe här tidigare, nu hände det igår igen... jag har slutat
handla helt hos CO nu, det är inte värt besväret. Otroligt. Inte hänt mycket sedan Black Friday som jag fick verifierat av en anställd förra gången det var -20%.... Se nedan.

"På grund av tekniska problem på vår sajt under klubbdagen igår hade en del kunder svårt att lägga beställningar. Vi ber om ursäkt för detta och förlänger givetvis erbjudandet 20% rabatt på nästan allt* t.o.m klockan 23:59 idag, 22/3-2019, när du handlar online. För att ta del av erbjudandet, ange koden FIRA20."

Visa signatur

"There's a Sucker Born Every Minute"
På nätet sedan 1994

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Murgatroyd:

-20% hos Classe igår.... jo, men!
Jag har ju skrivit rätt kritiskt om Classe här tidigare, nu hände det igår igen... jag har slutat
handla helt hos CO nu, det är inte värt besväret. Otroligt. Inte hänt mycket sedan Black Friday som jag fick verifierat av en anställd förra gången det var -20%.... Se nedan.

"På grund av tekniska problem på vår sajt under klubbdagen igår hade en del kunder svårt att lägga beställningar. Vi ber om ursäkt för detta och förlänger givetvis erbjudandet 20% rabatt på nästan allt* t.o.m klockan 23:59 idag, 22/3-2019, när du handlar online. För att ta del av erbjudandet, ange koden FIRA20."

Jag hade konstigt nog inga som helst problem att handla där igår, och kunde hämta ut i butik bara ett par timmar efter beställning.
Sen att det inte finns så mycket intressant kvar efter alla restriktioner är en annan femma...

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Förr i tiden hade Classe REA som hette duga, ofta 50% i kassan på redan nedsatta produkter i "Fyndkorgen", speciellt minns jag Uppsala och Örebro som rena fyndställena, men det var då det!

Visa signatur

"There's a Sucker Born Every Minute"
På nätet sedan 1994

Permalänk
Medlem

Hämta inte Google Home x3 från Elgiganten via butik - då landar det på 980 kr som inlägget beskrev. Ändå en bra deal men 870 kr är ju bättre

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

Finns elgigantens erbjudande på google home mini kvar? Får inget erbjudande i kassan när jag lagt in 3st

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hejeh:

Finns elgigantens erbjudande på google home mini kvar? Får inget erbjudande i kassan när jag lagt in 3st

Får det inte heller att fungera :/

Visa signatur

Like every man of sense and good feeling, I abominate work.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KniFF:

Hämta inte Google Home x3 från Elgiganten via butik - då landar det på 980 kr som inlägget beskrev. Ändå en bra deal men 870 kr är ju bättre

Jag hämtade i övik idag. 870 kr!

Permalänk
Medlem

hmm kör man cachad version på sidan står det "TA 3 BET 2", då har dom troligtvis tagit bort erbjudandet då det inte finns kvar längre :/