Är det möjligt att förlänga en trådlös routers signal med en annan router?

Permalänk
Medlem

Är det möjligt att förlänga en trådlös routers signal med en annan router?

Jag har en Dlink 605L som jag vill förlänga räckvidden på den trådlösa signalen på. Är det möjligt att använda min gamla trådlösa router (Netgear wgr612) för att utföra detta? Det ska finnas något som heter "wireless repeater" men jag vet inte hur detta fungerar eller om det ens går på mina routrar.

Tacksam för hjälp.

Permalänk

Det finns så kallade range extenders
http://www.inet.se/kategori/663/range-extender

Visa signatur

#Framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av TedRohlin:

Frågan var dock om det gick med en vanlig router?

Visa signatur

Desktop: 4690K @4,1Ghz | Sapphire 280x | GIGABYTE Z97M-D3H | Prodigy M | 3TB + 120GB | 8GB RAM
Tillbehör: QPAD-MK80 | Zowie EC1-A | Qpad QH-90
Citera för svar

Permalänk
Skrivet av Xclusiv8:

Jag har en Dlink 605L som jag vill förlänga räckvidden på den trådlösa signalen på. Är det möjligt att använda min gamla trådlösa router (Netgear wgr612) för att utföra detta? Det ska finnas något som heter "wireless repeater" men jag vet inte hur detta fungerar eller om det ens går på mina routrar.

Tacksam för hjälp.

Välj samma tillverkare som din router så går det lättare. Har själv en Netgerar 3500 med en Netgear 2500 som "förlängare".

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"

Permalänk
Skrivet av emilgf:

Frågan var dock om det gick med en vanlig router?

Läser man TS hela texten förstår man att det är en extender han eftersöker.

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xclusiv8:

Jag har en Dlink 605L som jag vill förlänga räckvidden på den trådlösa signalen på. Är det möjligt att använda min gamla trådlösa router (Netgear wgr612) för att utföra detta? Det ska finnas något som heter "wireless repeater" men jag vet inte hur detta fungerar eller om det ens går på mina routrar.

Tacksam för hjälp.

Kolla om den har stöd för WDS

http://en.wikipedia.org/wiki/Wireless_distribution_system

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Surgubben:

Läser man TS hela texten förstår man att det är en extender han eftersöker.

Nej, om man läser hela inlägget så förstår man att han undrar om han kan använda sina gamla router som extender.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Dlinken har inställningar där jag kan ställa in den som wds, wds+ap, wds+ap+router.
På den gamla kan man ställa in wireless repeater och wireless base station repeater. Hoppas det hjälper. Ska även kolla på de range extenders ni länkar Men jag vill helst inte betala något extra.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ställ den i repeater-läge och låt den ansluta till befintligt nätverk?

Visa signatur