Vilken toningsfilm ska jag ha på framlysena på bilen? Gör din röst hörd!

Permalänk
Medlem

Vilken toningsfilm ska jag ha på framlysena på bilen? Gör din röst hörd!

Hello everypony! ( )

Jo nu är det så att jag ska beställa lite toningsfilm till framlysena på min VW Golf IV!
Men nu är det så att jag har lite svårt att bestämma mig. Det jag vet är att det står mellan svart och gult.
Själv så lutar det emot gula, men dom svarta är ju bara för grymma!

Alternativen är:
1:

2:

Är förövrigt min bil på bilderna, så som ni ser det kommer det bli.
Vilken tycker du? Rösta, och kommentera!

Mvh Nicke

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/ Wobkey Crush80
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk

Personligen hade jag inte tagit någon då det inte passar på en silverfärgad bil enligt mig. Men av de två så såg iaf gult hyffsat ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Universalia:

Personligen hade jag inte tagit någon då det inte passar på en silverfärgad bil enligt mig. Men av de två så såg iaf gult hyffsat ut.

Tack för din kommentar!

Ja det lutar emot gult faktiskt. Men har så in i bombens svårt att bestämma mig!
Har det ju även på bilen för att skydda strålkastarna mot stenskott, så är inte enbart för utseendet :).

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/ Wobkey Crush80

Permalänk

Tycker svart är snyggare.
Gult passar inte alls in.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Inget alls själv föredrar jag att ha så bra lyse som möjligt och inte massa skit som försämmrar det.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

Original. Varken svart eller gult passar till silver tycker jag.

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk

Den enda som du med tur kan få igenom av sbp är den gula.....

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem
Skrivet av grizzly666:

Inget alls själv föredrar jag att ha så bra lyse som möjligt och inte massa skit som försämmrar det.

Tack för din åsikt!

Skrivet av Noxxer:

Original. Varken svart eller gult passar till silver tycker jag.

Tack för din åsikt! Original är det dock inte en chans att jag har :P. Men smaken är ju delad som tur är.

Skrivet av DasBoot_swe:

Den enda som du med tur kan få igenom av sbp är den gula.....

Problem med besiktningen vet jag att det är, eftersom jag alltid tar av filmen inför varje besiktning. Köper sen ny istället.
Men tack för din åsikt iaf, uppskattas!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Förstår inte syftet med tonade lysen. Finns ju en mängd goda skäl till att inte göra det dock.

Sen får jag nog tyvärr meddela dig att det spelar ingen roll vad du gör med en gammal Golf, den blir inte fräckare för det

Permalänk

Är det ens lagligt på bilar nyare än -95?

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

Näe därför problemet med att den inte går igenom besiktningen.
Och det finns risk för en flygande besiktning och då få nedslag på dom och få ombesiktiga bilen igen.

Visa signatur

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woland:

Förstår inte syftet med tonade lysen. Finns ju en mängd goda skäl till att inte göra det dock.

Sen får jag nog tyvärr meddela dig att det spelar ingen roll vad du gör med en gammal Golf, den blir inte fräckare för det

Finns säkert massa goda skäl att inte ha tonade framlysen. Men varken eller så kommer jag ändå köra med det
För att JAG tycker att det blir finare iaf, och ger ju även skydd mot stenskott och dylikt. Så fyller ju en funktion iaf!
Men tack för din åsikt iaf!

Skrivet av anton_mjor:

Är det ens lagligt på bilar nyare än -95?

Är inte lagligt alls med tonade framlysen vad jag vet?
Men ja, finns folk som gör mycket värre saker med sina bilar.(Och annat med för den delen.)

Jag har blivit stoppad med både den gula och mörka toningen av polis, men då har jag bara fått frågor om vad jag köpt den, om den var svårt att montera och liknande frågor. Hänger nog iofs på vilka poliser man blir stoppade av.
Besiktning är inte ens värt att prova.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

En tunn plastfilm borde ge minimalt med skydd mot stenskott, om det ger något alls .

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattoys:

En tunn plastfilm borde ge minimalt med skydd mot stenskott, om det ger något alls .

Skydd ger den.
Har haft toningsfilm på framlysena i snart 3 år i omgångar, och det har då skyddat framlysena mot stenskott. Filmen är inte så tunn som man kanske skulle tro.

Aja, skitsamma, har iaf beställt mörk toning nu. Tack till alla som har röstat och gett sina åsikter!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

tyckte det såg tokigt ut på silver bil. skulle nog valt klar film

Visa signatur

Intel Core i7-3930K @ 4,5 Ghz (Extreme) || GTX1080 || Cooler master HAF X ||Corsair vengeance 16GB || Eizo Ips x2 || Corsair HX1050 ||Asrock Extreme9 X79 || Corsair H100 || Samsung 256gb PRO 950 x3 || Freenas server 12tb || DELL 1950 samt MD1000, HP580DL G5

Permalänk
Medlem
Skrivet av THEBADGUY:

Skydd ger den.
Har haft toningsfilm på framlysena i snart 3 år i omgångar, och det har då skyddat framlysena mot stenskott. Filmen är inte så tunn som man kanske skulle tro.

Aja, skitsamma, har iaf beställt mörk toning nu. Tack till alla som har röstat och gett sina åsikter!

Det är inte häftigt med färgade glas.

Tror inte ett dugg på att filmen skyddar mot stenskott, och om det nu är ditt syfte så väljer du självklart en genomskinlig film.
Färgade filmer försämrar ljuset, och så bra ljus har inte bilarna.

Jag har klarat mig i +25år utan film och stenskott. Lyckans ost jag är.

Permalänk
Medlem

Jag håller med tror inte plasten skyddar specielt bra mot stenskott och har även jag klarat mig från stenskott under 18år's bil och lastbils körning.
Vad det däremot kan skydda mot är små repor,slipningseffekten som mattar glasets yta lite efter sisådär 10år och som då ger lite sämre ljus.
Problemet är ju att den lilla försämringen som mattningen gör är betydligt mindre än vad en plastfilm är.

Visa signatur