Rotera skärmen i W8?

Permalänk
Medlem

Rotera skärmen i W8?

Hur roterar man skärmen i Windows 8? (Ctrl+Alt+piltangenterna) funkar inte...

Permalänk

ifall du geforce grafik finns det inne i nividia kontroll panelen

Visa signatur

Silverstone Fortress 2 - Samsung 840 EVO 250Gb - Asus GTX Strixs 970
Asus Maximus VI Formula - Core i5 4670K - Adata 8Gb
CM Hyper 212EVO - Seasonic Platinum 760W

BenQ XL2411Z - Corsair M60 - Corsair K70 - SteelSeries Wireless H

Permalänk
Medlem

Har Intel chipset... Drygt att Microsoft beslutade att ta bort kortkommandot för rotationen, använde den flitigt i W7.
Hursomhelst, har löst problemet, så för dem som inte har ngn Nvidia kontrollpanel, gör följande:

Om ni befinner er i Metro: Öppna "Skrivbordet" -> Högerklicka på Skrivbordsbakgunden -> Klicka på "Skärmupplösning" -> Klicka på "Orientering". Här kan du välja mellan Liggande (0°), Stående (90°), Liggande "Vänd" (180°), Stående "Vänd" (270°).

Denna lösning är inte lika bekvämt som kortkommandon, men det är bättre än att inte kunna rotera

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nirneath:

Har Intel chipset... Drygt att Microsoft beslutade att ta bort kortkommandot för rotationen, använde den flitigt i W7.
Hursomhelst, har löst problemet, så för dem som inte har ngn Nvidia kontrollpanel, gör följande:

Om ni befinner er i Metro: Öppna "Skrivbordet" -> Högerklicka på Skrivbordsbakgunden -> Klicka på "Skärmupplösning" -> Klicka på "Orientering". Här kan du välja mellan Liggande (0°), Stående (90°), Liggande "Vänd" (180°), Stående "Vänd" (270°).

Denna lösning är inte lika bekvämt som kortkommandon, men det är bättre än att inte kunna rotera

Ahhh har de äntligen tagit bort de där kortkommandot. Jag har fått hjälpa folk hur många gånger som helst att rotera tillbaks skärmen för att de råkat komma åt en sådan kombination.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Ahhh har de äntligen tagit bort de där kortkommandot. Jag har fått hjälpa folk hur många gånger som helst att rotera tillbaks skärmen för att de råkat komma åt en sådan kombination.

De borde istället ta bort det kort kommandot för att byta "inmatningsspråk" på tagentbordet, imo är det en större "lösa onödiga problem" bov.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nirneath:

Windows har vad jag vet aldrig haft några sådana kortkommandon inbyggda. Däremot så har Intels drivrutiner haft de kortkommandona aktiverade som standard.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pewtah:

De borde istället ta bort det kort kommandot för att byta "inmatningsspråk" på tagentbordet, imo är det en större "lösa onödiga problem" bov.

Håller med. Första jag gör att stänga av eländet.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToJa92:

Windows har vad jag vet aldrig haft några sådana kortkommandon inbyggda. Däremot så har Intels drivrutiner haft de kortkommandona aktiverade som standard.

Kanske är det mina egna drivrutiner som strular i så fall