Permalänk
Inaktiv

Tjo jag jobbar på Tele2 och vi har haft lite problem med det här.

Det står fel på mecenat. Och som netsoft där uppe säger, så skiljer endast studentabonnemangen på det sätt att de är billigare. Annars är prisplanerna den samma, eller ska vara.

Men man kan inte riktigt gå och anklaga kunderna att de läst fel - när det står fel på mecenat, som är anlitade som en återförsäljare. Så man får helt enkelt lösa det på det enkla sättet:

Ge dom de 3000 sms de beställt.

Hade bäst!

Skrivet av jonnti:

Jag har för mig (rätt osäker) att när jag beställde för ca en månad sedan iPhone 5 via mecenat så ingick det inte fria sms till annat nät än Comviq/Tele2 och detta var då med abonnemanget kompis.
Valde istället Volym Mellan för 389:-

För en månad sen fanns inte denna version av kompis Just nu är det 3gb surf också, istället för 1.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon134512:

Tjo jag jobbar på Tele2 och vi har haft lite problem med det här.

Det står fel på mecenat. Och som netsoft där uppe säger, så skiljer endast studentabonnemangen på det sätt att de är billigare. Annars är prisplanerna den samma, eller ska vara.

Men man kan inte riktigt gå och anklaga kunderna att de läst fel - när det står fel på mecenat, som är anlitade som en återförsäljare. Så man får helt enkelt lösa det på det enkla sättet:

Ge dom de 3000 sms de beställt.

Hade bäst!

För en månad sen fanns inte denna version av kompis Just nu är det 3gb surf också, istället för 1.

Okej, då förstår jag, trevligt att det gick att lösa på så vis, för det som i stort sätt hände var att jag fick ett äldre abonnemang vid namnet "tele2 kompis surf student"

Får tacka för upplysningen!

Visa signatur

l Antec Three Hundred l Corsair CX 600W l 2x4+2x2=12 gb 1600mhz
l XFX Radeon HD 6950 2Gb l Gigabyte GA-990XA-UD3 l AMD Phenom II x6 3,2ghz
l Noctua NH-U9B SE2 l Verbatim 120Gb ssd l 1tb 7200rpm

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Trazer:

Jag hade stått på mig mot Tele2. Det är av dem du köpt abonnemanget, inte av CSN. Om de totalvägrar så kan du ju alltid höra med CSN vad dom säger. Det är ju knappast så att de vill lura studenter på pengar. Men ge inte upp! En sista väg är alltid ARN för det är solklart att det är falsk marknadsföring om de inte ger med sig. Om inte annat kräv att säga upp det då du tecknat avtal på någonting som inte gäller.

CSN ≠ Mecenat.

Visa signatur

Student, Webbutvecklare, Dj - Macbook Air i7
Nexus 7: Paranoid - 4.2.1 - M-Kernel - (500/700 GPU/LP) -200mv UV

Permalänk
Medlem
Visa signatur

l Antec Three Hundred l Corsair CX 600W l 2x4+2x2=12 gb 1600mhz
l XFX Radeon HD 6950 2Gb l Gigabyte GA-990XA-UD3 l AMD Phenom II x6 3,2ghz
l Noctua NH-U9B SE2 l Verbatim 120Gb ssd l 1tb 7200rpm