Konstiga telefonsamtal från konstigt nummer.
Hejsan alla SweKlockare!
Jag vet inte var jag skulle lägga denna tråd, så en moderator får gärna flytta den...
Men som sagt, under dagen så har telefonen ringt till och från och när jag tittar på nummer presentatören så står det 000000000000...Alltså 12 stycken nollor, jag lyfter sedan på luren och jag hör någon som andas och sedan efter några sekunder så kommer ett "pling" och en kvinnlig röst med Brittisk dialekt som säger "Good Bye" med en ytterst obehaglig röst.
Första gången fattade jag ingenting, sen så har det ringt 3 gånger efter det, senaste gången för drygt 15 minuter sen.
Jag försöker ringa upp, men det blir enbart "Abbonenten går inte att nå" , alltså numret existerar inte. Men det ringer ju?
Jag tycker det är en aningen läskigt att detta nummer har ringt 4 gånger. Som inte existerar.
Det är samma hela tiden, det är en person som andas sedan en kvinna som säger Good Bye, hur mycket jag en säger Hallå? Det är nog en inspelning men numret då?
Är det nån som har blivit utsatt för samma?
Edit: Har nu under dagen (24 januari 2013) blivit uppringd 3 gånger utav detta nummer, alla gångerna har jag svarat, samt att det har ringt 2 gånger när jag inte var hemma, då kopplades numret över till min mors mobil och hon vågade inte svara. Så totalt 5 gånger idag, men 3 gånger har jag svarat och det enda det ljudar är " Andning,andning,andning- Pling- Goodbye" , så jag har alltså inte fått prata med någon än. Vad fan ska man göra för att inte bli terroriserad?
Dom sket ju i att ingen svarade dom 2 första gångerna och ringde endå 3 gånger till....
Tacksam för svar.
Mvh Axelind.