Realtek PCIe GBE Family Controller fungerar inte med trådlös WIFI

Permalänk

Realtek PCIe GBE Family Controller fungerar inte med trådlös WIFI

Hur skall jag göra?

Har byggt tre datorer och vill självklart ha internet på alla tre.
Köpte Nätverkskortet Realtek PCIe GBE Family Controller men det fungerar inte med
ett trådlös router HUAWEI från Telenor pga den inte klarar av att ta emot
signalen utan bara med en sticka alltså tre stickor
Vad ska jag köpa instället eller är det en inställnings fråga på dator?

Pelleskiosk

Permalänk
Skrivet av Pelleskiosk:

Köpte Nätverkskortet Realtek PCIe GBE Family Controller men det fungerar inte med
ett trådlös router HUAWEI

Försöker du ansluta med kabel eller trådlöst? "Realtek PCIe GBE Family Controller" är såvitt jag vet ett kort för kabelanslutning.

Visa signatur

Oh, squiggly line in my eye fluid, I see you there, lurking in the periphery of my vision. But when I try to look at you, you scurry away. Are you shy, squiggly line? Why only when I ignore you do you return to the center of my eye? Oh, squiggly line, it's all right. You are forgiven.

S. Griffin

Permalänk
Skrivet av Asklepios:

Försöker du ansluta med kabel eller trådlöst? "Realtek PCIe GBE Family Controller" är såvitt jag vet ett kort för kabelanslutning.

utan kabel bara router med WIFI

Permalänk

Då får du nog skaffa dig ett annat nätverkskort, ett som är gjort för trådlös anslutning. Antingen någon USB-sticka, eller något i stil med detta.

Visa signatur

Oh, squiggly line in my eye fluid, I see you there, lurking in the periphery of my vision. But when I try to look at you, you scurry away. Are you shy, squiggly line? Why only when I ignore you do you return to the center of my eye? Oh, squiggly line, it's all right. You are forgiven.

S. Griffin