Jag söker en strömkabel till en gammal bordsgrill

Permalänk
Medlem

Jag söker en strömkabel till en gammal bordsgrill

Hej!

Min mormor har en gammal bordsgrill som saknar strömkabel. Då gjorde jag och mormor en deal, haha. Om jag hittar en kabel som passar, då får jag den. Namnet på grillen finns på en av bilderna och en bild på uttaget finns också.

Så då är min fråga: vet någon vart man kan få tag på en passande kabel till denna grill? Skulle vara riktigt härligt

1

2

3

Tack på förhand!
Mvh, Alexander

Skickades från m.sweclockers.com

Redigerade in länkade bilder
Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem

Finns just på gamla köksmaskiner, du kanske kan hitta en reserv i en välsorterad el-butik tex lampaffärer, de brukar ha ett rätt brett sortiment. Annars så föreslår jag att du kilar ner till nån loppis och kollar om de har något gammalt våffeljärn med sladd.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem

Gå till en elbutik och fråga om de har strykjärnskontakt och kabel..

Såg två nya på jobbet för ett litet tag sedan till en utrustning där det krävdes, vet inte vart vi köpte dock.

Är väl ofta för saker som blir varma, finns kontaktdel i keramik med bakelithandtag så det inte skall smälta t ex.

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem

Den typ av kabel av som passar till din grill tillverkas inte längre. Något med att de inte är godkända säkerhetsmässigt. Loppisar är alltså bästa tipset.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar Jag antar som sagt att jag får hålla lite koll på nätet efter en och höra mig för. Men ja, med lite tur bör jag finna en på en loppis någon gång, haha

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem

Annars får du väl bygga om anslutningen.

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karaff:

Annars får du väl bygga om anslutningen.

Ingen dum idé! Det slog mig faktiskt inte. Ska ta och kolla på det så fort jag får möjlighet!

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

De nytillverkas och är godkända för användning, men är inte så billiga eftersom att efterfrågan är så liten.

Här finns de iaf att köpa: http://www.eldirekt.se/retro/apparat-uttag

Visa signatur

Eighty percent of air pollution comes from plants and trees. - Ronald Reagan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enduro:

De nytillverkas och är godkända för användning, men är inte så billiga eftersom att efterfrågan är så liten.

Här finns de iaf att köpa: http://www.eldirekt.se/retro/apparat-uttag

Tack som fan! Tror att det blir en sådan då faktiskt. Lägger hellre ut typ 240kr på en sladd och får grillen gratis!

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av CrazyAngel4You:

Tack som fan! Tror att det blir en sådan då faktiskt. Lägger hellre ut typ 240kr på en sladd och får grillen gratis!

Låter som en bra affär. En så fin grill är värd 240 spänn.

Visa signatur

Eighty percent of air pollution comes from plants and trees. - Ronald Reagan

Permalänk

Produkten ovan verkar ha utgått...
Jag har länge själv letat efter en sådan kontakt.
Sådana kontakter brukar finnas på Tradera då och då.
S.k "STRYKJÄRNSKONTAKT"

Permalänk
Medlem
Permalänk

klippte till en bild åt dig från google för att göra en bildsökning utan lycka!
http://i.imgur.com/NCIXUpH.png
här har du bilden om du vill fortsätta leta! GLHF

Visa signatur

citera för svar
Glassbilen spelar bara när det är helt slut på glass

Permalänk

Sedär! Då var det bara den gamla länken som inte funka.

Permalänk
Medlem

Slut i sortimentet, men rätt grej.http://precisensan.se/diverse/sladd-for-gamla-brodrostar...

Oavsett lär det vara billigare begagnat.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar.