Reparation skärm Inet , buckla efter returen.

Permalänk
Medlem

Reparation skärm Inet , buckla efter returen.

Tjena.

Lämnade in skärmen på garantiärende och fick en ny panel.

När jag fick tillbaka skärmen så fans denna lilla bucka vid kanten. Ärendet tog ca 3 veckor, och vet inte om jag vill lämna in den igen för att åtgärda, fick förslag om 500kr i presentkort...

Vad tycker ni? hade ni lämnat in den igen?

Samsung G8 Oled.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Jag skulle ha tagit presentkortet om det bara är en sån liten kosmetisk skada.

Visa signatur

CPU: 9800X3D
Moderkort: MSI Gaming Plus X670E
GPU: Powercolor RX 9070 XT Hellhound

Permalänk
Medlem

Riktigt störigt imo, skulle tagit rep eller ny skärm. Annat om det vore skavanker på baksidan, men det är ju mitt i sikten.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Moderator
Moderator

En bild tagen ur den vinkel du normalt betraktar skärmen vore mer rättvisande än en tagen snett uppifrån.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag hade lämnat in, det är svårt att o-se något så synligt.

Permalänk
Hedersmedlem

Eftersom du frågar här så tänker jag att du själv tycker det är lite irriterande att ha den där bucklan. Det är så klart bara du som kan avgöra om det är värt det. Några saker som jag tänker spelar in är vad skärmen kostar ny, hur gammal den är samt även om du brukar sälja din gamla skärm när du uppgraderar. I mitt fall så finns det så många bättre behövande i min närhet att skärmar alltid skickas vidare inom familjen när jag uppgraderar.

En sak man kan tänka på när det kommer till presentkort är om det finns någon som man ändå hade tänkt köpa. Jag har någon gång tagit en sådan här deal och sedan suttit på presentkortet så länge att jag glömt bort det, och då är det ju en värdelös deal. Man vill ju inte heller bara köpa något som man inte behöver bara för att använda det.

Tänk på att du kan komma med ett motbud. Jag tycker det är helt ok att svara att det är för lite pengar för att låta bli att få det fixat om du nu tycker det. Man kan alltid prova.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Lämna tillbaka, för att undvika kapital-förlusten. Secondhand-klientelet, d.v.s. alla oss andra, är kräsna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Tjena.

Lämnade in skärmen på garantiärende och fick en ny panel.

När jag fick tillbaka skärmen så fans denna lilla bucka vid kanten. Ärendet tog ca 3 veckor, och vet inte om jag vill lämna in den igen för att åtgärda, fick förslag om 500kr i presentkort...

Vad tycker ni? hade ni lämnat in den igen?

Samsung G8 Oled.

<Uppladdad bildlänk>

Jag hade reparerat den och tagit ett presentkort som kompensation. Samt eventuellt krävt reparation på plats, många tillverkare reparerar i hushållet direkt.

Denna skada känns som svårt att laga utan att byta hela skärmen dock?

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

En bild tagen ur den vinkel du normalt betraktar skärmen vore mer rättvisande än en tagen snett uppifrån.

framifrån ser man den men tänker inte på den, men funderar på andrahandsvärdet sen när man skall sälja kanske kan dra ner det endel om det är en buckla där tänker jag.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeterP57:

Lämna tillbaka, för att undvika kapital-förlusten. Secondhand-klientelet, d.v.s. alla oss andra, är kräsna.

precis, det får nog bli så, jävla segt att vara utan skärm igen dock 2 veckor

Visa signatur

Permalänk

Jag hade utan tvekan lämnat tillbaka. Skärmen är inte menad att ha en buckla, du har inte gjort bucklan, de får fixa felet eller ordna fram en ny skärm som inte är skadad.

Permalänk
Medlem

Tycker tvärtom ovan den nästan ser ut att vara menad. ;D

Många grejer har just en såndär meningslös insvängningenbart av designskäl för att bryta av eller för att det sitter nån sensor eller lysdiod i. Men antar den inte är exakt mitt på. Lite svårt att avgöra med vinkeln om den är rakt ovanför foten eller ej.

Själv hade jag nog tagit presentkortet och köpt en fin trälist för en femtedel av priset att sätta över.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

precis, det får nog bli så, jävla segt att vara utan skärm igen dock 2 veckor

Lite nyfiken på vem som kan ha orsakat frakt-skadan ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeterP57:

Lite nyfiken på vem som kan ha orsakat frakt-skadan ?

ingen frakt, hämtade o lämnade med bil

Visa signatur