finns inte ÅÄÖ efter reparation (galaxy xcover)

Permalänk
Medlem

finns inte ÅÄÖ efter reparation (galaxy xcover)

har haft telefonen på reparation, fick hem den idag, gjorde en programvaruuppdatering och installerade de flesta appar som jag hade innan, sen när jag skulle skriva ett sms märkte jag att åäö inte fanns på tangentbordet, det finns om man håller inne A så kmr det upp en rad med olika A bokstäver, men jag hade ju dem innan, hittade ingenting i inställningarna

inmatningsmetod: samsung-knappsats
knappsatstyp: qwerty

då jag går in i inmatningsspråk finns inte svenska där... någon som vet hur jag ska göra? måste jag ladda ner en app?

det är en samsung galaxy xcover GT-S5690

Permalänk
Medlem

Du kan ladda ner swype (en app) som ersätter din samsung-knappsats. Den har å,ä,ö.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jetten:

Du kan ladda ner swype (en app) som ersätter din samsung-knappsats. Den har å,ä,ö.

det finns swype på telefonen, men då jag inte använde det förut så tkr jag att det borde gå att få på något sätt

(tror inte jag använde iaf, var över ett år sen jag fick telefonen och har inte ställt in tangentbordet sen dess, men kommer inte ihåg att det skulle varit något problem då)

kollade lite i swype men där fanns inte svenska heller

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av NoNamed:

har haft telefonen på reparation, fick hem den idag, gjorde en programvaruuppdatering och installerade de flesta appar som jag hade innan, sen när jag skulle skriva ett sms märkte jag att åäö inte fanns på tangentbordet, det finns om man håller inne A så kmr det upp en rad med olika A bokstäver, men jag hade ju dem innan, hittade ingenting i inställningarna

inmatningsmetod: samsung-knappsats
knappsatstyp: qwerty

då jag går in i inmatningsspråk finns inte svenska där... någon som vet hur jag ska göra? måste jag ladda ner en app?

det är en samsung galaxy xcover GT-S5690

Vilken rom har du nu? Informationen finns under "om telefonen" > komplimeringsnr

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Vilken rom har du nu? Informationen finns under "om telefonen" > komplimeringsnr

GINGERBREAD.XXLL1

Permalänk
Medlem

Ladda ner appen "Set Locale and Language". Vill minnas att denna ställer in även tangentbordet efter nordiska tecken tillsammans med övriga telefonen (menyer etc).

Visa signatur

Gaming: Win 10 64-bit | FD Define S | MSI B450M PRO-VDH MAX | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000MHz CL15 Vengeance | AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz 36MB | MSI GeForce RTX 2060 SUPER 8GB ARMOR OC | Corsair CX 600M 80+ Bronze Modulär | ASUS VG248QE |
Server Win 10 64-bit | FD Define R4 | ASRock Z77 Pro4 | Intel Core i7 3770K + Noctua NH-C12P SE14 | Corsair 8GB (1x8192MB) CL10 1600MHz VENGEANCE + 4GB okänt märke |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av NoNamed:

GINGERBREAD.XXLL1

Gav mig tyvärr ingen vettig information. Hur uppdaterade du mjukvaran? Kies, Odin eller CWM?

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Djärven:

Ladda ner appen "Set Locale and Language". Vill minnas att denna ställer in även tangentbordet efter nordiska tecken tillsammans med övriga telefonen (menyer etc).

Telefonen är på svenska, bara tb'et som är uppåthelvete

Skrivet av screamin-daemon:

Gav mig tyvärr ingen vettig information. Hur uppdaterade du mjukvaran? Kies, Odin eller CWM?

gick in på om telefonen-programvaruuppdatering