Hjälp med Gopro och redigeringsprogram

Permalänk
Medlem

Hjälp med Gopro och redigeringsprogram

Införskaffade mig en Gopro Hero 3 black edition! Har nog fattat det mesta men någon som vet om man kan zooma?

Sen hade jag velat ha tips på något bra och hyfsat lätt redigeringsprogram! Ska kunna lägga in musik, göra vissa delar av videon slow mo mm, något tips? Får gärna länka till download sidor

Tacksam för hjälp.

Mvh Robin

Permalänk
Medlem

Det går nog inte att zooma med en 3a.

Ett program som funkar bra är Premiere.

Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saxn:

Det går nog inte att zooma med en 3a.

Ett program som funkar bra är Premiere.

OK! Hur funkar Adobe premiere elements 11 ? Tittade lite på det idag!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Musse69:

OK! Hur funkar Adobe premiere elements 11 ? Tittade lite på det idag!

Inte redigerat mycket så kan inte riktigt säga. Men kolla youtube så borde du kunna lära dig något
Jag gillar programet iaf.

Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas

Permalänk
Medlem

Har du en gopro? För vad jag har läst mig till så verkar det som om man ska kunna köra slowmo i Gopro Cineform.. Men hittar bara så att man kan göra hela klippet i en hastighet ist för att kunna köra slowmo bitvis..

Permalänk
Medlem

Sony Vegas är ett annat alternativ, som jag tycker är lite enklare än Permiere. Själv föredrar jag dock Premiere iaf, eftersom det ger lite mer avancerade funktioner.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fyren:

Sony Vegas är ett annat alternativ, som jag tycker är lite enklare än Permiere. Själv föredrar jag dock Premiere iaf, eftersom det ger lite mer avancerade funktioner.

ok! Om jag ska använda mig av just slowmo effekterna i Premiere, är det då bara till att välja starttid och sluttid när det ska va slow motion? För ska man använda move maker och gopros egna så ska man ha bry med att importera slow motion delarna mellan programmen mm? Hoppas du förstår hur jag menar?

Permalänk
Medlem

Lånar tråden lite är det någon som vet vilka de bästa renderingsalternativen är för vegas pro när man filmat i 1080p@60 fps? För när jag har det "råa" matreialet är kvaliten asbra, men när jag renderar den, kör vegas pro 12s inbyggda som templet som heter internet 1080p så blir kvaliteten lite smärre:( Förslag någon?

Permalänk
Medlem

Det absolut bästa som finns för GoPro just nu är After Effects + Sony Vegas. Med de två programmen så kan du göra typ allt som går att göra. Allt från Fokus till zoom så att det ser ut som att du har ett riktigt objektiv!

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync