Ersätta psu på höj&sänkbart skrivbord

Permalänk
Medlem

Ersätta psu på höj&sänkbart skrivbord

PSUn till mitt höj & sänkbara skrivbord har gått sönder. Glassäkringen exploderade och det fungerar inte med ny säkring. Enheten är HCSA-200-1024 som det står +24V 3A på, men produktbladet säger 24V, 192W och 8A.

Nu försöker jag hitta en ersättare. Först var jag inne på en dim drivare från Amazon, men så har jag läst att de inte är så bra till motorer som kan kräva hög ampere initialt.

Skulle det fungera ändå eller vad finns det för alternativ?

Jag har inte kunskapen att identifiera felaktig komponent på nuvarande smps.

Klarar jag mig med 3A som bilden visar eller ska jag gå på 8A som enheten är specad för?

Jag har sökt på smps 24v 8a och det finns några ”nakna” varianter, men då måste jag hitta någon bra låda också, helst skulle jag ha något färdigt att montera och bara byta till motorns kontakt.

Visa signatur

Star Citizen referral: STAR-5K66-JDZB

CM NR200P, ASUS ROG STRIX B660-I GAMING WIFI, Fury Beast DDR5 4800MHz 2x16GB, i5-12600K + Scythe Fuma 2, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL OC, WD Black SN850 PCIe 4.0 NVMe M.2 - 2TB+1TB

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Det är den typen jag menade med ”naken”, men jag hittar inga passande lådor tycker jag. Fast det går ju att lösa med en generisk inbyggnadslåda kanske. Ville dock helst ha något färdigt/komplett kit

Visa signatur

Star Citizen referral: STAR-5K66-JDZB

CM NR200P, ASUS ROG STRIX B660-I GAMING WIFI, Fury Beast DDR5 4800MHz 2x16GB, i5-12600K + Scythe Fuma 2, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL OC, WD Black SN850 PCIe 4.0 NVMe M.2 - 2TB+1TB

Permalänk
Medlem

Här är alla nätadaptrar/batterieliminatorer som är 24V och minst 3A som elfa har om du nu inte vill ha en naken: https://www.elfa.se/sv/stroemfoersoerjning-och-batterier/plug...

Dock så kan det vara svårt att hitta en som har rätt kontakt för skrivbordet, så du behöver nog skarva på befintlig kontakt på nätadaptern.