Val 2014: har ni ställt in er på något parti och varför?

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

Lärarnas löner mååååste bli högre. Hur kommer det sig att en läkare får 70k i månaden medans en lärare bara har 25-30k? Nu kommer ni säkert säga "aaa men en läkare har större ansvar och en persons liv i sina händer". Då säger jag, en lärare har 30 barns liv i sina händer. Min pappa berättade att han sett en person som blev lärare med ett högskolebetyg på 0,3. Hur ska han/hon lära saker till barn om hon inte kan det själv? Så högra löner och högre krav föra att bli lärare!

Var ska vi ta pengarna för att höja lärarlönerna? Ska vi då i samma vända höja lönerna för brandmän, poliser, sjuksköterskor, etc?

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD RX 580
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Var ska vi ta pengarna för att höja lärarlönerna? Ska vi då i samma vända höja lönerna för brandmän, poliser, sjuksköterskor, etc?

Lägre löner för läkare. Tror en läkare kan leva med 60k istället för 70k i månaden...

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

Lägre löner för läkare. Tror en läkare kan leva med 60k istället för 70k i månaden...

Vi har 35.000 läkare (give or take)
Vi har 285.000 lärare (give or take)

Om min matte stämmer så skulle en lönesänkning på 10.000 kr/månad för läkare ge en löneökning på ~1.200 kr/månad per lärare.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD RX 580
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Vi har 35.000 läkare (give or take)
Vi har 285.000 lärare (give or take)

Om min matte stämmer så skulle en lönesänkning på 10.000 kr/månad för läkare ge en löneökning på ~1.200 kr/månad per lärare.

Handlar inte om hur många lärare vi har. Om alla lärare inte fått bra betyg (som mitt exempel som kom in med 0.3) hur ska då våra barn få det.
Tog bara läkare som exempel!

285.000 lärare vill jag gärna se källa på!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pragmatiker:

Hade inga större problem med marxismen med tillhörande genuskvacksalveri innan jag började läsa statsvetenskap.
Om du känner dig kränkt för att jag rackar ned på din kära ideologi så är det ditt problem inte mitt, ta ett djupt andetag så ska du se att det går över.

Ånej jag känner mig inte kränkt men jag är förundrat över att du gör det. Nu är det förstås lustigt att du i samma veva säger att du "börjat läsa statsvetenskap" menar på att marxismen i den form jag nämnde den är en ideologi.

Jag misstänker inte utan gör den korrekta bedömningen att du inte lyssnat tillräckligt noga under föreläsningarna. Den marxistiska teorin inom vetenskapen är inte samma sak som marxismen inom politiken. Enkelt uttryck så handlar det om materialistisk historieskrivning och konstruktioner. Visst kan du vara upprörd på det du har tvingats lyssna på under utbildningen men röstar du på ett parti för att framtida generationer ska undslippa sådant är du blott bara totalitär.

Skrivet av foxzox7:

Nu till den stora frågan. Vilket parti eller rättare sagt, vilken ideologi tycker du borde "leda" Sverige?

Rehn-Meidner modellen

Skrivet av Valiumballong:

Var ska vi ta pengarna för att höja lärarlönerna? Ska vi då i samma vända höja lönerna för brandmän, poliser, sjuksköterskor, etc?

Lustigt resonemang men låt oss konstatera varför lärar tjänar mer än Sjuksköterskor: Den upplevda bristen upplevs som mer akut. Om vi utbildar några brandmän till Läkare eller några Poliser till läkare så torde förhållandet stabiliseras över tid.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

Handlar inte om hur många lärare vi har. Om alla lärare inte fått bra betyg (som mitt exempel som kom in med 0.3) hur ska då våra barn få det.
Tog bara läkare som exempel!

285.000 lärare vill jag gärna se källa på!

Det stämmer, det rör sig dock inte om 285 000 heltidstjänster.
Begreppet lärare ar dessutom vidgats med åren.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem

Antagligen missnöjes rösta på SD, nått som etablerade partier vägrar ta tag i.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

EVGA RTX 3080 / 5800x / Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI / Ballistix 32GB 3200mhz / Corsair SF750 750W / Gigabyte 48" AORUS FO48U OLED 4K 120 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

Handlar inte om hur många lärare vi har. Om alla lärare inte fått bra betyg (som mitt exempel som kom in med 0.3) hur ska då våra barn få det.
Tog bara läkare som exempel!

285.000 lärare vill jag gärna se källa på!

Från 2005: http://www.lararnasnyheter.se/lararnas-tidning/2012/11/15/lar...

Att någon kom in på lärarlinjen på ett lågt högskoleprov innebär inte att man är olämplig som lärare. Du måste fortfarande ha godkänt i de ämnen som krävs, att man kommer in på lågt HP innebär bara att det är få som söker. Lönen kommer förmodligen behöva höjas radikalt för att du ska locka tillbaka toppstudenter och sånt kostar väldigt mycket pengar.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD RX 580
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Från 2005: http://www.lararnasnyheter.se/lararnas-tidning/2012/11/15/lar...

Att någon kom in på lärarlinjen på ett lågt högskoleprov innebär inte att man är olämplig som lärare. Du måste fortfarande ha godkänt i de ämnen som krävs, att man kommer in på lågt HP innebär bara att det är få som söker. Lönen kommer förmodligen behöva höjas radikalt för att du ska locka tillbaka toppstudenter och sånt kostar väldigt mycket pengar.

Långsiktigt tjänar sverige på det. En lärare som haft G i alla ämnen kan knappast få våra barn att ha högre betyg. De förstår själva inte hur viktig skolan är och det är vad vi behöver.
Men du kanske vill ha kvar barn med låga betyg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

Långsiktigt tjänar sverige på det. En lärare som haft G i alla ämnen kan knappast få våra barn att ha högre betyg. De förstår själva inte hur viktig skolan är och det är vad vi behöver.
Men du kanske vill ha kvar barn med låga betyg.

Förmågan i grundskolan motsvarar inte förmågan som lärare. Nu hamnar du i en klassisk fälla- Didaktik kontra Pedagogik. Det är den pedagogiska förmågan som är viktigaste inte den didaktiska. När det gäller Grund och gymnasieskola så är lärarens arbete att omsätta sin pedagogiska förmåga för att få eleverna att ta till sig ett externt material, läraren är inte den som behöver besitta kunskaperna men han är den om behöver visa hur eleverna tar till sig dem.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

Långsiktigt tjänar sverige på det. En lärare som haft G i alla ämnen kan knappast få våra barn att ha högre betyg. De förstår själva inte hur viktig skolan är och det är vad vi behöver.
Men du kanske vill ha kvar barn med låga betyg.

Det jag menar är att bara för att någon hade låga betyg på gymansiet så innebär det inte att man kommer att prestera dåligt på lärarlinjen eller bli en dålig lärare. Det är viktigare (i min mening) att den som väljer läraryrket gör det för att den vill bli lärare, inte för att det är bra betalt. Med det sagt så är jag definitivt öppen för att höja lärarlönerna, men då ska det kunna finansieras på ett vettigt sätt. 10.000 kr/månad i löneökning, skulle innebära en kostnad på 44,5 miljarder om året om antalet lärare inte minskar eller ökar. Det är nästan 180 miljarder kronor över en mandatperiod och gäller enbart lärare. Ska poliser, brandmän, sjuksköterskor och andra anställda inom samhällsviktiga funktioner också ha löneökningar så måste pengarna tas från något annat.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD RX 580
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

Långsiktigt tjänar sverige på det. En lärare som haft G i alla ämnen kan knappast få våra barn att ha högre betyg. De förstår själva inte hur viktig skolan är och det är vad vi behöver.
Men du kanske vill ha kvar barn med låga betyg.

Skulle rådgiva dig att tänka igenom saker lite ordentligt innan du uttalar dig och inse att det kanske ibland inte räcker att bara tänka själv, utan att man får läsa på, för de tankebanorna du har är väldigt vanliga, men också genomarbetade och inte så simpla som de förter sig vara på första sikt.

Självklart vore det jättebra om alla som var lärare hade MVG och 2.0 på HP och att vi hade precis tillräckligt med lärare, men nu fungerar inte världen så. Det är bra att du är ivrig på att komma med förslag, men det är mer komplicerat än vad det ser ut att vara. Det går inte bara att säga, höj lärares löner, höj antagningskraven och vips så har vi löst problemet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Det jag menar är att bara för att någon hade låga betyg på gymansiet så innebär det inte att man kommer att prestera dåligt på lärarlinjen eller bli en dålig lärare. Det är viktigare (i min mening) att den som väljer läraryrket gör det för att den vill bli lärare, inte för att det är bra betalt. Med det sagt så är jag definitivt öppen för att höja lärarlönerna, men då ska det kunna finansieras på ett vettigt sätt. 10.000 kr/månad i löneökning, skulle innebära en kostnad på 44,5 miljarder om året om antalet lärare inte minskar eller ökar. Det är nästan 180 miljarder kronor över en mandatperiod och gäller enbart lärare. Ska poliser, brandmän, sjuksköterskor och andra anställda inom samhällsviktiga funktioner också ha löneökningar så måste pengarna tas från något annat.

10k Var ett exempel även det I det hela menar jag att bättre folk måste bli lärare. Men bättre resultat. Går själv i skolan och allt handlar om hur mycket man vill plugga. Hur stort intresse man har i att plugga. Har man en lärare som har G i alla ämnen så kan man inte tro att den läraren förstår ansvaret utan bara gör som boken säger osv. Ska vi bättra resultatet måste vi ha lärare som förstår ansvaret och går ett steg längre om nästa generation ska lyckas. Vi kan inte ha 9 miljoner butiks arbetare;) (det är ett skämt)

Skrivet av Swiifty:

Skulle rådgiva dig att tänka igenom saker lite ordentligt innan du uttalar dig och inse att det kanske ibland inte räcker att bara tänka själv, utan att man får läsa på, för de tankebanorna du har är väldigt vanliga, men också genomarbetade och inte så simpla som de förter sig vara på första sikt.

Självklart vore det jättebra om alla som var lärare hade MVG och 2.0 på HP och att vi hade precis tillräckligt med lärare, men nu fungerar inte världen så. Det är bra att du är ivrig på att komma med förslag, men det är mer komplicerat än vad det ser ut att vara. Det går inte bara att säga, höj lärares löner, höj antagningskraven och vips så har vi löst problemet.

Nej, det är klart. Det var inte riktig vad jag menade men vi kom in i den diskussionen Har massa andra saker i tanken men läs det jag skrev ovan så förstår du vad jag menar. Det handlar om ansvar och att rätt folk blir lärare. Angående antagningskraven så kan vi inte ha lärare som inte förstår hur viktigt det faktiskt är med skola (har man lågt betyg tar man nog inte skolan på så stort allvar). Så man lär eleverna att det inte är att softa igenom skolan och få ett bra jobb sen Sen är det ju lärarbrist så det var lite vad jag tänkte om lönehöjningen osv. Men i grund och botten handlar det om ansvar! Tycker jag

Permalänk
Medlem

Att ta in invandrare som får lida på bidrag spelar ju borgarna rakt i händerna. Då kan de fortsätta trycka ner arbetarklassen i skiten eftersom de alltid kan säga "ja, men det finns ju de som har det sämre". Öka samhällsklyftorna och göra de rika rikare

Kan ha varit viss ironi i det här inlägget, men jag har sett inlägg i den här tråden som varit mindre logiska så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

10k Var ett exempel även det I det hela menar jag att bättre folk måste bli lärare. Men bättre resultat. Går själv i skolan och allt handlar om hur mycket man vill plugga. Hur stort intresse man har i att plugga. Har man en lärare som har G i alla ämnen så kan man inte tro att den läraren förstår ansvaret utan bara gör som boken säger osv. Ska vi bättra resultatet måste vi ha lärare som förstår ansvaret och går ett steg längre om nästa generation ska lyckas. Vi kan inte ha 9 miljoner butiks arbetare;) (det är ett skämt)

Grundskolan/gymnasiet är långt ifrån samma sak som att plugga vid universitet/högskola. Jag tror inte att det är lärarnas fel så mycket som det är skolans uppbyggnads fel. Vi behöver inte "bättre" folk som vill bli lärare, vi behöver en skola som fokuserar på kunskap och lärande.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD RX 580
Windows 10

Permalänk
Avstängd

Ska man höja lärarlönerna får man allt ta och förbättra utbildningen också. Lärarutbildningen är ett skämt.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crippa90:

Ska man höja lärarlönerna får man allt ta och förbättra utbildningen också. Lärarutbildningen är ett skämt.

indeed:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huzzbutt:

Hrhr men vi tar och slår ihop dig med SUMITOMO:

1. Svenska är ett officiellt Majoritets språk. Om du Shogun hade fortsatt att läsa så hade du märkt att vi har officiella minoritetsspråk som med sin titel äger en särställning i Sverige som innebär att fullgod kommunikation med myndigheter är garanterad.

2. Du skulle förmodligen klara dig rätt bra i Somalia, Syrien, Irak eller Afghanistan om du använde dig av svenska. Det samma gäller forna Jugoslavien, Kurdiska områden mfl.
Hur många procent av invandrarna är lågutbildade och analfabeter?

På vilket sätt skulle jag klara mig på svenska i Somalia, Afghanistan o.s.v. ?
Jag kan ju knappt beställa en korv i Tyskland med engelska.

Men då frågar jag er, varför sitter ni och skriver spaltmeter efter spaltmeter på svenska?
Eftersom svenskar är kända för att ha goda engelskakunskaper, varför inte bredda sweclockers och köra på engelska?
Jag tror vi alla kan vara överens om att fler invandrare/flyktingar kan engelska än svenska som nyanlända, så varför utestänger ni dem?
Det är inget som hindrar er att skriva på engelska redan nu, bara köra på.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av SUMITOMO:

Jag tror vi alla kan vara överens om att fler invandrare/flyktingar kan engelska än svenska som nyanlända, så varför utestänger ni dem?

Men de ska ändå lära sig svenska, oavsett om de pratar flytande engelska?

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilstallione:

Men de ska ändå lära sig svenska, oavsett om de pratar flytande engelska?

Min åsikt är att det är lämpligt för att man skall klara sig i samhället fullt ut.
Sen tror jag inte att vi kan tvinga någon, men frågan är vad vi skall ställa för krav.

Jag tycker själv det är jobbigt rent praktiskt när jag är i ett land där jag inte kan språket.
Då den mesta informationen är på landets språk vare sig man skall åka tåg eller beställa mat.

Permalänk
Skrivet av Huzzbutt:

Ånej jag känner mig inte kränkt men jag är förundrat över att du gör det. Nu är det förstås lustigt att du i samma veva säger att du "börjat läsa statsvetenskap" menar på att marxismen i den form jag nämnde den är en ideologi.

Jag misstänker inte utan gör den korrekta bedömningen att du inte lyssnat tillräckligt noga under föreläsningarna. Den marxistiska teorin inom vetenskapen är inte samma sak som marxismen inom politiken. Enkelt uttryck så handlar det om materialistisk historieskrivning och konstruktioner. Visst kan du vara upprörd på det du har tvingats lyssna på under utbildningen men röstar du på ett parti för att framtida generationer ska undslippa sådant är du blott bara totalitär.

Var jag otydlig tidigare när jag skrev "inte heller är jag sugen på att höra något högtravande pseudointellektuellt ordbajsande gällande marxismens förträfflighet." ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

På vilket sätt skulle jag klara mig på svenska i Somalia, Afghanistan o.s.v. ?
Jag kan ju knappt beställa en korv i Tyskland med engelska.

Men då frågar jag er, varför sitter ni och skriver spaltmeter efter spaltmeter på svenska?
Eftersom svenskar är kända för att ha goda engelskakunskaper, varför inte bredda sweclockers och köra på engelska?
Jag tror vi alla kan vara överens om att fler invandrare/flyktingar kan engelska än svenska som nyanlända, så varför utestänger ni dem?
Det är inget som hindrar er att skriva på engelska redan nu, bara köra på.

Tänk efter lite, du skulle klara dig rätt bra i Östtimor också.

Skrivet av Pragmatiker:

Var jag otydlig tidigare när jag skrev "inte heller är jag sugen på att höra något högtravande pseudointellektuellt ordbajsande gällande marxismens förträfflighet." ?

Nu blandar du ihop marxism med marxistisk teori igen. Jag kan inte hållas ansvarig för dina problem med att hålla isär begreppen.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Skrivet av foxzox7:

Min tid att glänsa
Går själv i skolan så här är några praktiska ideer som man kan göra. Inte bara öh vi ska satsa 1 miljard på skolan.

Lärarnas relation med eleverna måste bli djupare. Man träffar trots allt en lärare 6h per dag nästan varje dag flera år och har man en lärare som inte går lite "personlig" med eleverna och hjälper de som har svårt tidigt och ganska individuellt så tappar man eleven snabbt. Man måste få eleven att få ett intresse till skolan.
Skolan måste sluta bolla tillbaka eleverna till skolan. Det har hänt mer än 1 gång att skolan lägger ansvaret på föräldrarna angående något som händer i skolan. Ja den mesta tiden är jag hemma men allt jag gör relateras på något sätt till skolan. Så skolan måste ta mer ansvar.
Lärarnas löner mååååste bli högre. Hur kommer det sig att en läkare får 70k i månaden medans en lärare bara har 25-30k? Nu kommer ni säkert säga "aaa men en läkare har större ansvar och en persons liv i sina händer". Då säger jag, en lärare har 30 barns liv i sina händer. Min pappa berättade att han sett en person som blev lärare med ett högskolebetyg på 0,3. Hur ska han/hon lära saker till barn om hon inte kan det själv? Så högra löner och högre krav föra att bli lärare!

Om vi ska ta lite om vad du som förälder kan göra (kommer säga saker som hjälpt mig väldigt mycket).
Engagera dig i skolan och uppmuntra i tidig ålder att skolan verkligen betyder allt. Vännerna och klassen kommer gå motsatt håll så det krävs väldigt mycket beslutsamhet för barnet (speciellt killar, tyvärr ) att göra bra ifrån sig i skolan och gå åt motsatt håll. Förklara ordentligt hur viktig skolan är och att några års hårt slit betyder 60 års soft
Hjälp till mycket i olika ämnen (speciellt matte, engelska, svenska) och se till att barnet är ett steg före alla andra. Det gör att han känner sig stolt över att han pluggar mer än alla andra och får bättre självförtroende.

Hoppas det hjälper din son lika mycket som det hjälpte mig! Kom ihåg att lära ditt barn att inte göra som alla andra (min pappa är väldigt hård när det kommer till kapitalism och att man ska köpa saker utav egen vilja). De kommer medföra lite bråk men i slutändan hjälper det till att göra nästa generation en bra generation!

Tyvärr finns det inget parti som gör dessa saker (tror jag) så rösta på ett som är bra för sveriges ekonomi osv istället och gå vidare med dessa ideer till rektorn eller lärarna på föräldrar möten osv.

mvh!:D

Tack för att du tog dig tid att svara, alliansen har ju snackat länge om att man ska höja lönerna samt kompetensen hos lärarna men har något blivit bättre?
Mycket snack men lite verkstad.
Sedan så har vi det där hur man ska lyckas finansiera hela kalaset, jag säger inte att höjda lärarlöner är fel men jag är lite skeptiskt.
På min tid så tycker jag att skolan var förhållandevis bra jämfört med det vi har idag och jag kan inte minnas att lärare var ett välbetalt högstatusyrke på den tiden.
Men du har helt rätt i det du säger, att man som förälder måste engagera sig i sitt barns skolgång och vara väldigt tydlig med varför det är så viktigt med skolan.
Själv så var jag en medelmåtta och brydde mig inte ett skit av den enda anledningen att ingen ställde några som helst krav på mig, bara jag fick godkänt i alla ämnen så var allt frid och fröjd.
Det kanske berodde på att deras föräldrar var alldeles för hårda på dem när det gällde deras skolgång och att de inte vill utsätta mig för samma sak?

Jag tror att det största problemet med dagens skola när det gäller just pojkar, är att den inte klarar av att motivera och stimulera dem på rätt sätt och då blir det lätt att de söker den stimulansen på annat håll.
Vilket kanske inte är så lyckat alla gånger och jag är helt övertygad att om vi inte lyckas vända denna trend, så kommer det få katastrofala konsekvenser för hela samhället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pragmatiker:

Tack för att du tog dig tid att svara, alliansen har ju snackat länge om att man ska höja lönerna samt kompetensen hos lärarna men har något blivit bättre?
Mycket snack men lite verkstad.
Sedan så har vi det där hur man ska lyckas finansiera hela kalaset, jag säger inte att höjda lärarlöner är fel men jag är lite skeptiskt.
På min tid så tycker jag att skolan var förhållandevis bra jämfört med det vi har idag och jag kan inte minnas att lärare var ett välbetalt högstatusyrke på den tiden.
Men du har helt rätt i det du säger, att man som förälder måste engagera sig i sitt barns skolgång och vara väldigt tydlig med varför det är så viktigt med skolan.
Själv så var jag en medelmåtta och brydde mig inte ett skit av den enda anledningen att ingen ställde några som helst krav på mig, bara jag fick godkänt i alla ämnen så var allt frid och fröjd.
Det kanske berodde på att deras föräldrar var alldeles för hårda på dem när det gällde deras skolgång och att de inte vill utsätta mig för samma sak?

Jag tror att det största problemet med dagens skola när det gäller just pojkar, är att den inte klarar av att motivera och stimulera dem på rätt sätt och då blir det lätt att de söker den stimulansen på annat håll.
Vilket kanske inte är så lyckat alla gånger och jag är helt övertygad att om vi inte lyckas vända denna trend, så kommer det få katastrofala konsekvenser för hela samhället.

Även om regeringen inte gör något finns det mycket man kan göra själv! Beroende på hur engagerad man är själv!:)

Permalänk
Skrivet av Huzzbutt:

Nu blandar du ihop marxism med marxistisk teori igen. Jag kan inte hållas ansvarig för dina problem med att hålla isär begreppen.

Ok jag verkar ha väldigt svårt att nå fram till dig så jag gör ett sista desperat försök:
Jag är inte på något sätt intresserad av dina åsikter och kommer troligtvis aldrig att bli det.
Men skulle detta ske mot all förmodan så lovar jag att höra av mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pragmatiker:

Ok jag verkar ha väldigt svårt att nå fram till dig så jag gör ett sista desperat försök:
Jag är inte på något sätt intresserad av dina åsikter och kommer troligtvis aldrig att bli det.
Men skulle detta ske mot all förmodan så lovar jag att höra av mig.

Konstigt vad många retar upp sig på Huzzbutt, men han är en jäkel på att värva SD-väljare, det kan man inte ta ifrån honom...

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Konstigt vad många retar upp sig på Huzzbutt, men han är en jäkel på att värva SD-väljare, det kan man inte ta ifrån honom...

Whut? Du menar väl tvärtom?

Permalänk
Skrivet av SUMITOMO:

Konstigt vad många retar upp sig på Huzzbutt, men han är en jäkel på att värva SD-väljare, det kan man inte ta ifrån honom...

Reta upp är väl att ta i, han tillhör en kategori av människor vars åsikt jag varken respekterar eller är särskilt intresserad av att höra.
Så vad är det vi ska diskutera egentligen? Ingenting om du frågar mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pragmatiker:

Reta upp är väl att ta i, han tillhör en kategori av människor vars åsikt jag varken respekterar eller är särskilt intresserad av att höra.
Så vad är det vi ska diskutera egentligen? Ingenting om du frågar mig.

Jag tycker han kan sin grej...

Permalänk
Skrivet av foxzox7:

Jag tycker han kan sin grej...

Han har en vass retorik om det är det du menar.